استاندار در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان

پیش بینی بارندگی ۸۰ میلی‌متری در گیلان/مرخصی مدیران همچنان لغو است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان از بارندگی ۸۰ میلی‌متری در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در این استان خبر داد و گفت: مرخصی مدیران گیلان همچنان لغو است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به اجابت دعای مردم مبنی بر بارندگی در استان اظهار کرد: روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته آینده اداره کل هواشناسی ۸۰ میلی‌متر بارندگی برای گیلان پیش‌بینی کرده است.

najafi_0487وی خواستار تلاش دستگاه‌های مربوطه در مدیریت و ساماندهی روان‌آب‌ها در جلوگیری از خسارت‌ها شد و افزود: پس از خشکسالی، ترسالی را تجربه می‌کنیم و مرخصی مدیران گیلان برای مقابله با حوادث احتمالی همچنان لغو است و اگر نیاز باشد وضعیت استان را بحرانی اعلام می‌کنیم.

نجفی با بیان اینکه بارندگی برای باغ‌های چای و … مفید است، تصریح کرد: استفاده بهینه از آب باران نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر است.

*آبگذاری کانال‌های کشاورزی هنگام بارندگی قطع می‌شود

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان نیز در جلسه مذکور به هفتمین مرحله آبگذاری در کانال‌های کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: از صبح فردا بارندگی‌ها در گیلان آغاز می‌شود و بیشترین باران در مناطق جلگه‌ای پیش‌بینی شده است.

سیف‌الله آقابیگی بارندگی برای جبران کم‌آبی در گیلان را تاثیرگذار خواند و بیان کرد: در مناطق جلگه‌ای ۶۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده و در مناطق کوهستانی میزان بارندگی کمتر است.

وی با بیان اینکه آبگذاری کانال‌های کشاورزی هنگام بارندگی قطع می‌شود، تصریح کرد: قرار بود ۵۰ میلیون متر مکعب آب در سد سفیدرود ذخیره‌سازی داشته باشیم و با وجود بارندگی‌های پیش‌بینی شده، ذخیره این سد در حد ۱۱۰ میلیون متر مکعب نگه داشته می‌شود.

آقابیگی به بارندگی‌های هفته اخیر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: هنگام بارندگی حادثه غیر مترقبه‌ای در استان اتفاق نیفتاده است.

*سود باران بیش از زیان آن است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در هفته آینده اظهار کرد: سود باران بیش از ضرر آن است.

علیرضا شعبان‌نژاد از احتمال خوابیدگی شالی به دلیل بارندگی در مزارع برنج خبر داد و گفت: نگرانی شالیکاران به دلیل بلاست برنج است.

/فارس

Share