مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد:

پرداخت زکات فطره گیلانیان از طریق سامانه تلفن همراه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: مردم روزه‌دار و نیکوکار گیلان می‌توانند زکات فطره خود به نیازمندان بهزیستی را از طریق تلفن همراه با سامانه #۱۴۰۰۰۲۵*۴*۷۳۳* پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: مردم روزه‌دار و نیکوکار گیلان می‌توانند زکات فطره خود به نیازمندان بهزیستی را از طریق تلفن همراه با سامانه #۱۴۰۰۰۲۵*۴*۷۳۳* پرداخت کنند.۴ab918c439d871e4922ab29fc27676e6_XL

محمدرضا پارسی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: بهزیستی گیلان برای دریافت زکات فطره با تعبیه کردن یک‌هزار و ۴۷۲ پایگاه ثابت و سیار آماده است.

وی با بیان اینکه شهروندان گیلانی می‌توانند زکات فطره خود را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند، افزود: مردم روزه‌دار و خداجوی گیلان می‌توانند با گرفتن شماره سامانه «#۱۴۰۰۰۲۵*۴*۷۳۳*» اقدام به پرداخت زکات فطره خود کنند.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه وجوهات دریافت شده از زکات فطره صرف خانواده‌های بی‌بضاعت، ایتام، معلولان و سالمندان بی‌سرپرست می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته مبلغ ۸۵ میلیون تومان از یک‌هزار و ۳۵۰ پایگاه زکات فطره جمع‌آوری شد و امسال تعداد پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره در گیلان افزایش یافته است.

وی به برنامه‌های گرامیداشت هفته بهزیستی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: در این هفته ۱۱۳ واحد مسکونی در تمام شهرستان‌های گیلان به مددجویان نیازمند و متقاضی این نهاد واگذار شده است.

پارسی رسیدگی به معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را از وظایف مهم بهزیستی مطرح کرد و گفت: جامعه هدف بهزیستی نابینایان، ناشنوایان، ناتوان ذهنی، زنان و دختران آسیب‌دیده، کودکان بی‌سرپرست و … هستند.

این مسئول با بیان اینکه ۵۲ هزار خانوار زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند، خاطرنشان کرد: ۱۶ خانه شبانه‌روزی در استان وجود دارد که ۲۲۰ نفر از فرزندان در آنها نگه‌داری می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه بر ۵۰۴ نفر از فرزندان به دست اقوامشان سپرده شده است، تصریح کرد: حدود ۹۴ نفر از کودکان کار و خیابانی نیز پشت نوبت حمایت بهزیستی هستند.

وی از ارائه خدمات به ۳۶ کودک کار و خیابانی خبر داد و یادآور شد: سال گذشته در مرکز مداخله در بحران خانواده و کاهش طلاق بهزیستی گیلان ۷ هزار و ۴۴۳ نفر مراجعه کردند که ۵۱۷ مورد منجر به سازش شد و پرونده ۹۰۰ مورد در دست بررسی است./

فارس

Share