از گوشه کنار سیاست در گیلان:

واکنش به یادداشت سایت همیشه چرخان/حق‌الجلسه رییس شورای شهر لاهیجان چقدر است؟/نظر دانشمند برجسته گیلانی در مورد وضعیت دانشگاه ها/از ملوان به عنوان آسانسور مجلس استفاده می‌کنند/شادی حلال اسلامی هنوز کشف نشده !

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

واکنش به یادداشت سایت همیشه چرخان

گوشه کنار سیاستسایت خبرآزاد در مطلبی با عنوان« وقتی سایت مخالف دولت حامی دانشگاه علوم پزشکی می شود»نوشته که در بخشی از آن می خوانیم:

رسانه معلوم الحال استان که تکلیفش در بین اهل قلم و عموم مردم به خوبی معلوم است و توسط مازندرانی های مقیم گیلان هدایت می شود در مطلبی به مطالب منتشر شده درباره علوم پزشکی گیلان پرداخته است.
در ابتدا بدنیست یاد آوری کنیم حمله تمام عیار این سایت در ماههای گذشته به رییس دانشگاه علوم پزشکی و پس از آن چرخش ناگهانی و صدو هشتاد درجه ای مواضع این رسانه ی همیشه چرخان ! به نفع دانشگاه علوم پزشکی و انتخاب ریاست این دانشگاه به عنوان مرد سال گیلان در خاطر همه فعالین فرهنگی سیاسی استان مانده است و مانند سایر چرخشهای این سایت بارها و بارها به عنوان شوخی در محافل رسانه ای طرح می گردد !!!( البته از این چرخش عجیب بر خلاف سایر موارد که بوی مشاوره و کتب حقوق میداد این بار بوی تند دارو و اقلام پزشکی به مشام می رسید !) و اما ذکر چند نکته درباره افاضات عزیزان مازندرانی …:
۱-سایت مذکور تعداد بازدید سایت خبرآزاد را به قدری خوانده که به انگشتان دو دست هم نمی رسد!وسوال اینجاست که این مقدار بازدید اینقدر در دل مدیران این سایت هراس ایجاد کرده که بیست خط مطلب در مورد آن می نویسند؟و اساسا چه ارتباطی بین مدیران این سایت و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که پیشنهاد ما مبنی بر تحقیق در زمینه عملکرد آن و شفاف سازی با چنین موضع گیری روبرو می شود! ظاهرا همین چند نفر اندک بازدیدکننده، مدیران  محترم دانشگاه و تشکیلات عریض و طویل و اذناب رسانه ای شان را به تکاپو انداخته است که اینگونه آسمان ریسمان می بافند و شقیقه را به بادهای موسمی ربط می دهند !
۲-سایت مذکور به عنوان یکی از مشهورترین سایت های مخالف دولت در استان که حتی از انتقاد استاندار هم به جهت رویه خود بی بهره نبوده چطور یک شبه حامی دولت و دکتر نوبخت و استاندار می گردد و به جای پرداختن به سوالات و انتقادات درجهت منحرف کردن موضوع بر می آید!

۳ – دکتر نوبخت از سرمایه های اصیل استان ماست که شایستگیها و ممارست و تدبیر وی برای این عزیز جایگاهی حتی فراتر از آنچه هم اکنون دارد متصور ساخته است .ورود دادن این عزیز و بزرگ کردن انتقادات مطرح شده و انداختن تقصیر به گردن ایشان ، سیاست مزدورانه ای است که گاهی برخی دشمنان دولت برای ایجاد و تعمیق فاصله میان سایتهای حامی و منتقد دولت در پیش گرفته اند خوشبختانه تاریخ گواه است و آرشیو خبرآزاد سرشار از اخبار و تحلیلهای منطقی و بی چشمداشت از این عزیز است .هر چند که از ایشان نیز انتظار میرود در حوزه مسائل مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تعارف را کنار بگذارند و بی حاشیه تصمیم و تاثیر صحیح را اتخاذ و اعمال نمایند.
نظر دانشمند برجسته گیلانی در مورد وضعیت دانشگاه ها

timthumb.phpگیلان فردا نوشت:پروفسور حسن اکبرزاده دانشمند ایرانی اهل رشت مدال درجه یک ریاضی مرکز تحقیقات علمی فرانسه را دارد ، سال هاست (از سال ۱۳۲۹) که در فرانسه و دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می کند .وی از مفاخیر علمی ایران محسوب می شود که جایگاهی معتبر در دنیا پیدا کرده و شاگردانش جزو دانشمندان معروف دنیا هستند.پرفسور چندین بار برای توسعه و پیشرفت ایران برنامه ای علمی به بعضی از کاندیداها و روسای جمهور ارائه داد که محقق نشدند.

وی در خصوص بزرگ ترین ضعف کشور برای طی کردن مسیر توسعه اظهار می دارد:برنامه های دولت ها در مورد دانشگاه ها ضعیف است. دولت ها باید فکر بیشتری در خصوص بهبود وضعیت علمی دانشگاه های ایران بکنند. چون هرگاه دانشگاه ها در ایران به جایگاه خوبی در دنیا از لحاظ علمی برسند در آن صورت است که ما می توانیم یک توسعه علمی و در نتیجه آن توسعه در تمامی سطوح را داشته باشیم.
وضع دانشگاه ها در ایران خراب است. من سوال کردم دانشگاه امیرکبیر چگونه دکترا می دهد می گویند کافی است دانشجو ۴ صفحه بنویسد به این مجلات خارجی بدهد (که معلوم نیست چه مجلاتی هستند ) آن ها هم چاپ کنند آن وقت به آن دانشجو دکترا می دهند. از لحاظ علمی هم پایه دانشگاه ها خراب است. در کل وضع مملکت از لحاظ دانشگاهی تعریف چندانی ندارد. روز به روز هم دارند مدرک می دهند، کاغذهایی که در دنیا اعتباری ندارد. من در قدیم شاگرد اول این مملکت بودم و می بینم اکنون درس هایی که در دانشگاه ها تدریس می شود به قوت علمی قبل نیست به طوریکه اکنون یک پنجم چیزهایی که در دنیا درس داده می شود را هم در دانشگاه های ما درس نمی دهند.
پروفشور اکبرزاده در خصوص آینده می گوید:اهل پیش بینی نیستم اما می دانم که در وهله اول باید مشکلات دانشگاه ها را حل کرد. ما اکنون در دو محور مشکل داریم. یکی مربوط به دولت است و دیگر مربوط به داخل سیستم. یعنی بعضی از مشکلات را رییس جمهور می تواند حل کند اما بسیاری از مشکلات باید در داخل سیستم حل شود. یعنی نباید گذاشت دیگران به دستاوردهای ما لگد بزنند و کارها را خراب کنند. اگر همه ماها ایرانی هستیم باید برای مملکت کار کنیم نه برای یک شخص یا گروه. مملکت برای ما مهم است. ما نخبگان باهوشی داریم که وقتی به دانشگاه ها می روند خراب می شوند. خیلی ها هستند که در دانشگاه های دنیا دارند کار می کنند اما در ایران یعنی وطنشان امکان کار کردن ندارند. در حالیکه بعضی ها که واقعا صلاحیت ندارند اکنون دارند در دانشگاه ها کار می کنند. ما باید این رویه ها را تغییر دهیم. باید فضایی آرام ایجاد کنیم و از تمام استعدادها و امکاناتمان برای پیشرفت کشور استفاده کنیم. این ها همه پیشنهادهایی است که به برخی از بزرگان هم دادم و همچنان امیدوارم که کسی بیاید و آن ها را اجرایی کند.

حق الجلسه رییس شورای شهر لاهیجان چقدر است؟

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در گفتگو با زبان گویا در خصوص حقوق دریافتی اعضای شورای اسلامی شهر اینچنین گفت: اعضای شورای اسلامی شهر حقوق دریافت نمی کنند، تنها دریافتی اعضای شورا یک شصتم حقوق شهردار ضرب در ساعاتی که جلسه برگزار می کنند می باشد که به عنوان مثال برای شخص بنده یک میلیون و دویست هزار تومان است.

ابراهیم مهربان در پاسخ به سوالی در خصوص دلایل ایجاد تغییراتی در ظاهر خود، گفت: شاید در این تغییر چهره به دنبال خاطرات شیرین دوران قهرمانی خود بوده ام.

از ملوان به عنوان آسانسور مجلس استفاده می‌کنند

جواد شهبازی یکی از کاندیدای خرید باشگاه ملوان که در نهایت موفق به خرید این تیم نشده در گفتگو با فارس اظهار کرد: برخی می‌خواهند از ملوان به عنوان آسانسور مجلس شورای اسلامی و شورای شهر استفاده کنند و از آن بهره برداری سیاسی کنند، من گفتم باشگاه نباید آسانسور شود، برای توانایی مالی من هم می‌توانند از بانک مرکزی، وزارت نفت یا هرجای دیگر که خواستند استعلام بگیرند اما متأسفانه برخی قصد داشتند من را با شایعه از تیم ملوان و هواداران این باشگاه دور کنند.

شهبازی با اشاره به خرید سهام از سوی بهشتی یکی از متقاضیان خرید گفت: وی قرار بود ۴-۵ میلیارد تومان ضمانتنامه بانکی بیاورد که تا ساعت ۶ روز شنبه یعنی دیروز این کار را نتوانسته‌ است انجام دهد با اینحال مدام صحبت از سرمربی ۳-۲ میلیارد تومانی می‌کند و اسم علی دایی و اشخاص دیگر را می‌آورد در حالی‌که هنوز سهام باشگاه به نام او نشده است.

خریدار ملوان افزود: اگر سهام باشگاه را به نام من کنند ۱۰ میلیارد تومان پول نقد به حساب باشگاه واریز می‌کنم به طوری‌که فقط هیأت مدیره جدید باشگاه ملوان بتواند از آن پول برداشت کند. تمام طلب بازیکنان را هم پرداخت خواهم کرد تا باشگاه و بازیکنان ملوان با آرامش به لیگ پانزدهم قدم بگذارند.

شادی حلال اسلامی هنوز کشف نشده !

mahdavi_3760به گزارش شبستان حجت الاسلام سعید مهدوی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان در حاشیه نشست خبری نخستین دوره آموزش مداحی و ستایشگری اهل بیت(علیه السلام) گیلان با انتقاد از همرنگ شدن با فرهنگ غربی به بهانه جذب مخاطب خاطرنشان کرد: شادی حلال اسلامی هنوز کشف نشده است.
وی با اشاره به بحث‌های اخیر رسانه‌ای در خصوص برگزاری کنسرت‌های موسیقی، گفت: برگزاری کنسرت‌های موسیقی حکایت از دور شدن از سبک زندگی اسلامی دارد.
حجت الاسلام مهدوی افزود: جوانان و توده مردمی که گفته می‌شود با شادی و فرح دینی نمی‌توان جذبشان کرد در شب‌های قدر، دعای عرفه و مراسم اعتکاف که از موسیقی خبری نیست حضور گسترده، پرشور و اختیاری دارند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان اعلام کرد: ترویج برگزاری کنسرت‌های موسیقی به بهانه شادی آفرینی یک حرکت مرموز اجتماعی و سیاسی برای ترویج اباحه‌گری فرهنگی و اخلاقی است.

Share