مسئولان از اکران این فیلم جلوگیری کنند

واکنش امام جمعه انزلی به اکران فیلم رستاخیز در شهرستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی در پاسخ به سوال جمعی از جوانان انزلی در خصوص اکران فیلم رستاخیز خاطرنشان کرد : با اکران این فیلم در بندرانزلی موافق نیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه انزلی در پاسخ به سوال جمعی از جوانان انزلی در خصوص اکران فیلم رستاخیز خاطرنشان کرد : با اکران این فیلم در بندرانزلی موافق نیستمshams_2759 .

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در واکنس اخیر خود به اکران این فیلم در شهرستان تاکید کرد : اگر اشکالاتی که مراجع عظام تبلیغ از فیلم مذکور گرفته اند هنوز برطرف نشده باشد بنا بر اظهار نظر این بزرگان بنده نیز به عنوان امام جمعه بندرانزلی با اکران این فیلم در سینماهای شهرستان موافق نیستم و پخش آن به صلاح نبوده و جایز نیست.

وی همچنین افزود : از مسئولان مربوطه انتظار می رود که به لحاظ رعایت شئونات اسلامی و جایگاه اهل بیت (ع) و به منظور عدم ترویج تحریف و بدعت ها از اکران این فیلم جلوگیری نمایند .

لازم به ذکر است در مورد نشان دادن چهره حضرت عباس(ع) و دیگر بزرگان دینی در فیلمها اختلافی در میان علما از نظر حکم « وجود ندارد » و همگی بر این امر اتفاق نظر دارند که «وهن» این بزرگان جایز نیست.
گفتنی است پیش از این نشان دادن تصویر و صورت حضرت عباس (ع) در سریال مختارنامه نیز با واکنش مراجع تقلید مواجه شده بود.

فیلم رستاخیز به نویسندگی و کارگردانی محمد رضا درویش ساخته شده است و طبق اعلام رسانه ی ملی در عید سعید فطر در سینماهای کشور اکران خواهد شد که به دلیل برطرف نکردن موارد اعلام شده ، واکنش های فراوانی را از سوی مراجع عظام به دنبال داشته است .

Share