مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد:

نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در گیلان تدوین می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل بهزیستی گیلان از تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل بهزیستی گیلان از تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در این استان خبر داد.۲۰b51bde0f298e9701c07bcc3f1833f3

محمدرضا پارسی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی از معدود دستگاه‌هایی است که در بخش آموزش، پیشگیری و درمان در راستای کاهش آسیب‌ها در جامعه تلاش می‌کند اظهار کرد: در سه بخش مذکور باید نقشه راه داشته باشیم.

وی از تدوین نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در گیلان خبر داد و افزود: نقشه راه پیشگیری از اعتیاد نیازمند برآیند مستمر بر پیشگیری و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها در این زمینه است.

پارسی با تاکید براینکه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد باید مداوم و طبق سن افراد باشد، بیان کرد: آموزش‌های قبل از معرض آسیب و پس از آن متفاوت است.

مدیرکل بهزیستی گیلان خواستار توسعه فعالیت‌های کمی و کیفی در راستای پیشگیری از اعتیاد در استان شد و تصریح کرد: سال گذشته تفاهمنامه کشوری بین سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد شده است.

وی از آموزش‌های چهره به چهره پیشگیری از اعتیاد در محله‌های شهری، روستایی، مهدهای کودک و محیط کار در گیلان خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۰ محله شهری، ۱۲ محله روستایی، ۱۴ مهد و ۱۴ محیط کار و در مجموع ۶۰ محیط برای بهزیستی گیلان پیش‌بینی شده بود.

پارسی با اشاره به اینکه آموزش چهره به چهره پیشگیری از اعتیاد در ۱۲۵ محیط گیلان سال ۹۳ انجام شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تکلیف داشتیم ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را آموزش دهیم اما ۱۵۰ هزار نفر را آموزش چهره به چهره دادیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان آموزش‌های ارائه شده پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته را مبنایی برای سال‌های آینده خواند و یادآور شد: یک درصد از جمعیت استان باید زیر پوشش آموزش‌های مذکور قرار گیرد ضمن اینکه جمعیت آموزش دیده نباید از معرض آموزش‌های جدید خارج شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر به جمعیت آموزش‌گیرنده پیشگیری از اعتیاد در سال ۹۴ اضافه می‌شود، اظهار کرد: سال ۹۵ تعداد ۲۴ هزار نفر از آموزش‌های مذکور بهره‌مند می‌شوند.

پارسی به آموزش ۱۹ هزار نفر در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: سال ۹۷ تعداد ۳۵ هزار نفر و در سال ۹۸ تعداد ۴۲ هزار نفر از آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برخوردار می‌شوند و در پایانه برنامه ۱۵۰ هزار نفر به جمعیت ۱۵۰ هزار نفری آموزش دیده کنونی اضافه می‌شود و در مجموع ۳۰۰ نفر از آموزش‌ها بهره می‌برند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به وجود ۷۶ مرکز درمانی سرپایی اعتیاد در استان، بیان کرد: ۴۷ مرکز اقامتی میان‌مدت ترک اعتیاد در استان فعال است.

وی گیلان را دارای یک مرکز اقامتی بلندمدت ترک اعتیاد دانست و تصریح کرد: امسال تعداد مراکز اقامتی بلندمدت استان به سه مرکز افزایش پیدا می‌کند.

پارسی از تدوین نقشه راه درمان ترک اعتیاد گیلان تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: در بخش کاهش آسیب‌ها با هدف جلوگیری از انتقال بیماری‌های ایدز و هپاتیت، آموزش رفتار جنسی سالم، توزیع سرنگ و … سه مرکز دی.آی.سی در استان فعال است.

مدیرکل بهزیستی گیلان متذکر شد: سه گروه سیار و یک مرکز فرا آگاهی برای جلوگیری از آسیب‌های اعتیاد در استان فعال است.

/فارس

 

Share