از گوشه و کنار سیاست در گیلان

نظر آیت الله رودباری درباره حواشی مسجد صفی/رفتاردرمانی رییس آتش نشانی انزلی مانع از وقوع حادثه ای ناگوار شد/استعفای انتخاباتی در سیاهکل/یک لاهیجانی،مدیرکل نمونه کشوری شد/نامه نماینده رشت به وزیر جهاد کشاورزی با ذکر یک نکته تاریخی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

رفتاردرمانی رییس آتش نشانی انزلی مانع از وقوع حادثه ای ناگوار شد

انزلی کلاب نوشت:ساعت ۱۱ و ۲۶ دقیقه روز گذشته ماموران اداره آتش نشانی در پی تماس نیروی انتظامی متوجه شدند مرد ۴۵ ساله ای همراه با فرزند نوجوان خود، برای جلوگیری از اجرای حکم قضایی تخلیه منزل مسکونی، تصمیم به آتش زدن ساختمان دارد.
بر اساس این گزارش؛ فرد مذکور در شرایط روحی آشفته اقدام به پخش مقدار زیادی بنزین در نقاط مختلف آپارتمان خود کرده و با فندکی در دست، مأموران اجرای حکم را تهدید به آتش کشیدن آپارتمان خود و فرزند نوجوانش می کرد.
در شرایطی که همه چیز به سوی وقوع یک فاجعه پیش می رفت، اسماعیل خجسته مدیرعامل آتش نشانی انزلی شخصاً مدیریت بحران را به عهده گرفت و با استفاده از روش های رفتار درمانی اقدام به ورود به آپارتمان این فرد کرد و پس از چند دقیقه پر التهاب و در شرایطی که پدر خانواده فندک در دست و در شرایط روحی بسیار آشفته و کنترل ناپذیر تهدید به آتش کشیدن آپارتمان، خود ، فرزند و حتی مدیرعامل آتش نشانی می کرد؛ با درایت و مدیریت ابتدا فرزند خانواده از آپارتمان خارج و پس از چند دقیقه صحبت و مشاوره با مالک، از وقوع یک فاجعه جلوگیری شد.
فرد مذکور نیز از محل سکونت خود که با مقدار زیادی بنزین آماده انفجار بود، به خارج هدایت شد.
این اقدامات پس از انجام تمهیدات ایمنی و آماده سازی تمامی نیروهای عملیاتی ، امکانات و تجهیزات لازم برای واکنش سریع در مقابله با این حادثه با استفاده از دو خودرو و ۱۰ نیروی عملیاتی زبده صورت گرفت.

استعفای انتخاباتی در سیاهکل

سایت «در سیاهکل» نوشت:در تاریخ هفتم اسفندماه امسال انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان برگزار می شود و در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل نیز به صورت تقریبی کاندیداها مشخص شده اند.

یکی از آن کاندیداهای احتمالی علی نصرتی رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیاهکل می باشد که در روزهای گذشته از سمت خود استعفا داده است.

یک لاهیجانی،مدیرکل نمونه کشوری شد

قربانعلی-محمدپور-۳۰۰x230لاهیجان نوشت:قربانعلی محمدپور رودپشتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در میان مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های کشور به عنوان مدیر نمونه انتخاب شد و از سوی معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به جهت اهتمام و مشارکت برای حفظ محیط زیست و کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد دفتر بازرسی لوح تقدیر دریافت کرد.
پیش از این، اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در بین ادارات حفاظت محیط زیست استان های کشور در ارزیابی عملکرد سال ۹۳ موفق به کسب رتبه اول و درجه عالی شده بود.
گفتنی است قربانعلی محمدپور که در شهریور سال گذشته به جای امیر مهدویانی به سمت مدیر کلی محیط زیست استان زنجان معرفی شد پیش تر به عنوان مدیرکل محیط زیست همدان انجام وظیفه می نمود.
قربانعلی محمدپور رودپشتی متولد سال ۱۳۵۴ در لاهیجان، دانشجوی دکتری آلودگی‌های محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و دارای مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد محیط زیست از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم، تحقیقات و مدرک کارشناسی مهندسی محیط زیست از دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است.
وی همچنین کارشناس و نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست در ستاد حوادث غیرمترقبه استان گیلان و مدرس واحد ترویج اداره جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان بوده که به‌ مدت چهار سال نیز مسئولیت کتابخانه باقرالعلوم(ع) شهر رودبنه را برعهده داشته است.

در انزلی شکسته شدن یک هنرمند به چشم نمی آید

 پونه نیکوی شاعر بلند آوازه بندر انزلی که در جشنواره ادبی پروین اعتصامی شایسته تقدیر شناخته شده است در گفتگو با «انزلی چی» گفت:
به ما در این شهر ثابت شده که هنرمند باید از خودش حمایت کند و نباید منتظر کسی بماند که با حلوا حلوا کردن، دهان شیرین نمی شود. بنده به عنوان یک هنرجو همیشه در جستجوی موفقیت در خارج از مرزهای گیلان عزیزم بوده ام. و هرگز از الطاف الهی مغفول نمانده ام. از دیگران در جغرافیای دیگری می اموزم اما از شهرم و رویدادهای فرهنگی و هنری اش غافل نیستم. ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده ایم.

در بندر انزلی شکست ملوان یک بحران است اما شکسته شدن یک هنرمند به چشم نمی آید. قدردانی از پیشکسوتان، حاملان و حامیان فرهنگ و هنر فاخر- دقت کنید، فاخر- واجب شرعی است چرا که هر چه در جان هنر برود ماندگار می شود و چه بسا هنرها که حافظ آیین و مذهب مان هستند و مبلغ اخلاق و انسانیت.

نظر آیت الله رودباری درباره حواشی مسجد صفی

۱۵۳گیلان آنلاین نوشت:حضور حجت الاسلام رنجبر امام جمعه سابق لاهیجان و کاندیدای احتمالی مجلس خبرگان در مسجد صفی رشت به جنجال کشیده شد. رنجبر که در ماه مبارک رمضان همه روزه پس از نماز ظهر و عصر توسط آیت الله رودباری سخنرانی می کند در پاسخ به سئوال کسی در زمینه فتنه پس از انتخابات ۸۸ پاسخ مناسبی ارائه نکرد و جریان فتنه را محکوم نکرد و این مسئله حاشیه هایی را به دنبال داشت. به گفته نمازگزاران ثابت مسجد صفی، تعدادی افراد ناشناس که به نظر می رسید از سوی جریان خاصی هدایت می شوند و برخی از آنها لهجه لاهیجانی داشتند در چند روز اخیر در این مسجد حضور پیدا کردند و اتفاقاً همین افراد بودند که درباره جریان فتنه از رنجبر سئوال کردند. سپس این افراد به طور دسته جمعی در محوطه مسجد صفی با آیت الله رودباری موجه شدند و بابت حضور رنجبر در این مسجد انتقاد کردند. آیت الله رودباری روز پنجشنبه پس از نماز جماعت در جمع نمازگزاران گفت « کشور به آرامش نیاز دارد و مقام معظم رهبری هم به آرامش تاکید دارند. در خصوص سخنران مسجد اگر کسی نظری دارد باید مستندات خود را به مسئولین مربوطه ارائه نماید و بنده با هرج و مرج مخالفم.»

لازم به ذکر است هر چند حجت الاسلام رنجبر در خصوص جریان فتنه عملکرد مناسبی نداشته اما اینگونه قشون کشی به مسجدی آن هم مسجد حضرت آیت الله رودباری صورت مناسبی ندارد و نباید در هر زمینه ای با غوغاسالاری ورود کرد. جالب توجه اینکه آن جریان خاصی که این تحرکات را در مسجد صفی داشته، در برابر انتصاب عاملان و فعالان فتنه به سمت های حساس مدیریتی استان هیچگونه واکنشی نداشتند.

گفتنی است رنجبر در شب های ماه مبارک رمضان در مسجد گلسار سخنرانی می کند.

نامه نماینده رشت به وزیر جهاد کشاورزی با ذکر یک نکته تاریخی

gqpqnjhuپس از بازدید میدانی غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از روستای کردخیل ،وی جهت برطرف شدن مشکلات مردم این روستا نامه ای را خطاب به وزیر جهاد کشاورزی ارسال نمود ، متن نامه نماینده مردم رشت بشرح ذیل است:

 برادر ارجمند جناب آقای مهندس حجتی

وزیر محترم وزارت جهاد کشاورزی

سلام علیکم

احتراماً  بدینوسیله به استحضار می رساند : در روستای کرد خیل از توابع بخش لشت نشاء از شهرستان رشت آب بند طبیعی جهت آبیاری اراضی کشاورزی برنج کاری از سالیان متمادی با قدمت چند صد سال به صورت طبیعی و بالغ بر بیست و چهار (۲۴) هکتار وجود داشت که چندین روستا از آب این آب بندان جهت آبیاری اراضی خود بهره مند می شدند که بالغ بر چهارصدو ده (۴۱۰) هکتار اراضی کشاورزی و بیش از هزار (۱۰۰۰) خانوار که هیچگونه درآمدی دیگری جز کشاورزی برنج ندارند از آن بهره می بردند.

متاسفانه مطابق تصویر سند مالکیت بشماره مسلسل ۳۷۳۵۵۵۸ ج /۹۱  ملاحظه می فرمایند که این آب بند به یک فرد فروخته شده است ! و فرد مزبور مترصد دیوار کشی دور استخر یا آب بند می باشد که فعلاً کشاورزان مظلوم منطقه مانع از اقدام شده اند.

 شایان ذکر اینکه در دوران نکبت بار شاه معدوم استاندار فاسدی بنام “سام“ حاکم بر استان گیلان بوده که در زمان صدارت نا مشروعش مترصد حصار کشی و نصب سیم خاردار در اطراف این استخر بود که مردم خدا جو و مومن منطقه با آن همه قشون کشی ژندارمری وقت مانع این اقدام شدند و آن حادثه و ایستادگی و مقاومت مردمی سینه به سینه جزء افتخارات منطقه ردو بدل می شود و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مجدداً علیرغم تمامی تذکرات مقام معظم رهبری برای جلو گیری از زمین خواری شاهد تکرار آن حادثه تاریخی اما به شکل ظاهراً قانونی هستیم یعنی فروش آب بندان و صدور سند رسمی برای مالک؟!

جناب آقای مهندس حجتی

 بر آن جناب وظیفه قانونی و شرعی است که شخصاً ورود نمائید و مانع از این اقدام ظالمانه شوید و نسبت به ابطال سند اقدام فرمائید و از نتیجه اینجانب را جهت اطلاع رسانی به موکلین مظلوم و ولایت مدار منطقه مطلع فرمائید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی

Share