با گاز رسانی به ۶۴ روستای لاهیجان

نجفی:لاهیجان امسال به عنوان دومین شهرستان سبز استان شناخته خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۳۵ روستای گیلان عصر روز شنبه با حضور استاندار گیلان در روستای شیرجو پشت لاهیجان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عملیات اجرایی گاز رسانی به ۴۳۵ روستای گیلان عصر روز شنبه با حضور استاندار گیلان در روستای شیرجو پشت لاهیجان آغاز شد.jpg4367

نجفی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح ها گفت: در سالهای ۹۴ و ۹۵ باید ۹۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گازطبیعی بهره مند گردند که در سال ۹۴ به تعداد ۵۵۱ روستا گازرسانی خواهد شد.
وی افزود:گاز رسانی به ۱۱۶ روستا در حال اجرا است و امروز نیز عملیات اجرائی گازرسانی به ۴۳۵ روستا از محل بند ق تبصره ۲قانون بودجه آغاز شده است.
وی تلاش دولت و مجلس را در گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه ها در سال های ۹۴ و ۹۵ درصد برخورداری خانوار روستایی گیلان از ۷۷ درصد به بالای ۹۹ درصد افزایش می یابد.
استاندار گیلان افزود :در مجموع در دو سال آینده به ۸۸هزار و۴۰۰خانوار گاز رسانی میشود.
نجفی با قدرانی از مدیران استانی و شهرستانی و پیگیریهای نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در اهتمام ویژه در بخش گازرسانی تصریح کرد: از پیمانکاران انتظار داریم با تعهد و امانتداری در اجرای این پروژه ها تسریع نمایند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آغاز گاز رسانی به ۶۴ روستای لاهیجان نیز گفت: بسیار خرسندیم که با اجرای این پروژه در لاهیجان در امسال این شهرستان به عنوان دومین شهرستان سبز استان شناخته خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد ۱۵ هزار شغل جدید در سال ۹۳ در استان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۴ هم در این بخش نوید خاصی وجود داردو بخشی از این اشتغال در بخش کشاورزی و بخش های صنایع، شهرک های صنعتی و مشاغل خانگی باید تعریف گردد.
استاندار با بیان اینکه وضعیت اقلیم منطقه روبه خشکسالی است و در دو ماه اخیر بارش باران نداشتیم گفت: از دی ماه سال گذشته با برگزاری جلسات مدیریت بحران تلاش شد تا وضعیت آب رسانی به مزارع کشاورزی مدیریت شود.
در ادامه نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: همدلی در گازدار شدن روستاهای بالای ۲۰ خانوار در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و مجلس نیز با تصویب بند ق تبصره ۲ بودجه در تحقق آن کمک نمود.
ایرج ندیمی با قدردانی از هدایت و مدیریت استاندار در بخش مدیریت آب کشاورزی استان افزود: با این تلاشها در بالای ۹۰ درصد از مزارع شالیکاری مشکل کم آبی نخواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت گاز استان نیز در این مراسم گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در قالب بند “ق” تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ را در دو فاز عنوان و خاطرنشان کرد: از این محل در سال ۹۴ با ۲۰۳ میلیارد تومان به ۴۳۵ روستا و در سال آینده با ۱۰۹میلیارد تومان به ۳۶۶ روستا گاز رسانی می شود.
جمشید ظهیری با اشاره به اینکه گاز رسانی به ۱۱۶ روستا از ابتدای سال آغاز شده بود گفت: با اجرای طرح های گاز رسانی به ۵۵۱روستا تا پایان سال به ۶۹هزار خانوار و در سال آینده نیز به ۱۹هزار و ۴۰۰خانوار گاز رسانی میشود .
وی گفت :لاهیجان با ۶۴ روستا ،فومن با ۶۳ روستا ،سیاهکل با ۴۸ روستا و رشت با ۴۱روستا بیشترین تعداد روستاها را در گاز رسانی امسال دارند.
jpg4368

jpg4369

jpg4370

Share