جعفرزاده:

مصوبه مجلس پاسخی به چند صدایی ۱+۵ و در جهت کمک به تیم مذاکره کننده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده گفت: طرف مقابل مذاکره چند حاکمیتی است و شاهد هستیم از هر کشور یک صدایی بر‌میخیزد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در خصوص «طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای» اظهار داشت: نباید اینطور تصور شود و از کشور این چهره مخابره شود که در ایران تک صدایی وجود دارد. طرف مقابل مذاکره چند حاکمیتی است و شاهد هستیم از هر کشور یک صدایی بر‌میخیزد، بعضاً در یک کشور چند صدا بیرون می‌آید مانند امریکا که اوباما یک حرفی می‌زند کنگره‌اش یک حرفی می‌زند مجلسش یک حرفی می‌زند مذاکره کننده‌ها به شکل دیگری حرف می‌زنند و هیچ وحدتی در بینشان نیست حالا یا واقعیت این است یا تعمداً بهانه می‌کنند لازم بود که در قبال آنها ایران هم یک گامی را بردارد.

jafarzade8c36fbوی همچنین گفت: البته همه کشور به این مقید هستند که حرف آخر و فصل‌الخطاب را رهبری می‌زند و ما هیچ بحثی هم در این زمینه نداریم و هرچیزی که آقا بفرمایند تمام شده و فراقانونی است. منتهی احساس کردیم که به نوعی در جهت کمک به تیم مذاکره کننده و برای اینکه آنها در کانال‌های مختلف برود و به تصمیم قانونی برسند مجلس این اقدام را انجام داد.

جعفرزاده در ادامه به اصلاحات رخ داده در طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع بسیار مهم بود و کلمه به کلمه‌اش برای بیرون بازتاب خواهد داشت لازم بود که یک ویرایش حقوقی هم روی آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما نباید کاری بر خلاف شورای عالی امنیت ملی کشور انجام دهیم. شورای عالی امنیت ملی زیر نظر مقام معظم رهبری است. این طرح اولیه به نوعی امکان داشت خدای ناکرده این تعبیر را داشته باشد که تضعیف جایگاه رهبری باشد در صورتی که مجلس هیچ وقت فراتر از رهبری نیست. مجلس آن اصلاحی را که انجام داد باز در نهایت بیانگر این موضوع بود که  فصل‌الخطاب رهبری است.

/نسیم
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share