حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی :تا خاک باغچه عوض نشود چیزی درست نخواهد شد

مشکل کشور نداشتن مدیران شجاع است/امروزه دین برای افراد اهمیت چندانی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اصلی‌ترین مشکل کشور ایران نداشتن مدیران و تصمیم‌گیرندگان شجاع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت:اصلی‌ترین مشکل کشور ایران نداشتن مدیران و تصمیم‌گیرندگان شجاع است.

۶-۲۹۱حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نشست شورای اداری استان بیان کرد: دنیا زمانی عوض می‌شود که افکار عوض شود که متاسفانه امروزه دین برای افراد اهمیت چندانی ندارد و برخی مسئولین نسبت به آن بی‌اعتنا هستند.

وی با اشاره به این‌که «تا خاک باغچه عوض نشود چیزی درست نخواهد شد» گفت: مدیریت برخی افراد به گونه‌ای است که یک گونی پول را آتش می‌زنند تا یک سیب‌زمینی بکارند.

قرائتی صرف هزینه‌های زیاد برای انجام برخی پژوهش‌ها را غیرضروری دانست و افزود: پژوهش باید کاربردی و به غیر از تولید صرف مقاله باشد، گاهی انسان برای سرمایه‌هایی که بیهوده به هدر می‌رود بسیار تاسف می‌خورد.

وی با بیان این‌که «در هر سمتی که هستیم باید آن را به نحو احسن انجام دهیم» اظهار کرد: سعی کنید حق هر کاری را در حد توان خود انجام داده و از خدا برای آن اجرای صحیح وظیفه خود کمک بخواهید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص معیار تشخیص راه درست از غلط، خاطرنشان کرد: هرگاه جرات بیان کار خود برای همه افراد را در ملاء عام دیدید بدانید کارتان درست است.

وی تفسیر قرآن در مجالس عزاداری را کمرنگ دانست و اظهار کرد: عزاداری بدون تفسیر همانند سوزنی است که از نخ جدا شده باشد و این را بدانید نماز در جامعه بیمار شده و زکات به حال کما رفته است.

قرائتی با بیان این‌که «متاسفانه مشهد اتاق نماز ندارد» گفت: چند جلسه برای پاسخگویی به سوالات جوانان در مشهد تاکنون برگزار شده است؟چقدر فیلم و شعر برای نماز و زکات تاکنون ساخته و نوشته شده است؟

وی ضمن تاکید بر این‌که «کلمه فارغ‌التحصیل هیچ معنا و مفهومی ندارد» اظهار کرد: آموزش و پرورش با کتاب‌های درسی و روند فعلی خود هیچ هنری به دانش‌آموزان یاد نمی‌دهد و با توجه به اینکه ظرفیت دولت برای ایجاد شغل محدود است چاره کار در آموزش یک یا چند هنر به کودکان تا دوره دیپلم بوده که در صورت نداشتن شغل نیز هنری برای خود یاد داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به این‌که «۱۳ درصد مردم زکات پرداخت نمی‌کنند» اظهار کرد: اگر به دنبال نجات جامعه هستیم باید به کودکان علم مفید یاد دهیم و آن‌ها را با دین آشنا سازیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مدیران خواهشمندم علاوه بر وظایف خود که توسط دولت یا کارفرما تعیین می‌شود کارهای زمین مانده را به اتمام برسانند و عناوین کاری برایشان مهم نباشد چراکه خدمت به مردم نوعی عبادت است./ایسنا

Share