تاکید شورا بر کار مطالعاتی بیشتر

مخالفت شورای شهر رشت با لایحه دو فوریتی پروژه پیاده‌ راه‌سازی مسیر پاساژ جفرودی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضای شورای اسلامی شهر رشت با لایحه دو فوریتی پیشنهادی شهردار رشت درباره اجرای پروژه پیاده راه‌سازی پاساژ جفرودی این شهر مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت لایحه دو فوریتی اجرای پروژه پیاده راه‌سازی در مسیر پاساژ جفرود واقع در مسیر میدان شهرداری رشت را تقدیم اعضای شورای اسلامی این شهر کرد.

shora-raرئیس شورای اسلامی شهر رشت با تشریح این لایحه در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: شهردار رشت در راستای اجرای پروژه پیاده راه‌سازی در نظر دارد تا در مسیر اعلام شده فعالیت خود را آغاز کند.

عباس صابر با بیان اینکه شهرداری قصد دارد تا بودجه لازم برای این پروژه را از محل تملک پروژه‌های میدان سرگل به سعدی، تختی به سعدی و ایستگاه انزلی به سمت میدان امام علی (ع) رشت را تامین کند، افزود: هر کدام از اعضای شورا که موافق یا مخالف اجرای پروژه مورد نظر هستند می‌توانند دلایل خود را بیان کنند.

یکی از اعضای شورا ضمن اعلام مخالفت با لایحه دو فوریتی پیشنهادی شهرداری رشت گفت: تمام اعضای شورا با پروژه‌های پیاده راه‌سازی موافق هستند اما اعتقاد داریم که اجرای چنین پروژه عظیمی نیازمند کار مطالعاتی بیشتری است.

رضا رسولی افزود: به عقیده بنده چنین پروژه‌هایی نباید بدون کار کارشناسی اجرا شود و انجام چنین پروژه‌هایی به تأمل و زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری نیاز دارد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت ضمن مخالفت با اجرای پروژه مذکور اظهار کرد: اکنون پروژه‌های مهم‌تری در شهر رشت وجود دارد و شهردار نباید به دلخواه خود و بدون در نظر گرفتن اولویت‌ها به اجرای چنین پروژه‌هایی بپردازد.

فرانک پیشگر افزود: شیرابه‌های سراوان سال‌هاست موجب نگرانی مردم بوده و به یک معضل بزرگ برای اهالی منطقه تبدیل شده است ضمن اینکه برای ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت در بودجه سال جاری اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده اما تاکنون اقدام‌های خاصی در این زمینه انجام نشده است.

وی تصریح کرد: از رئیس شورا می‌خواهیم در نخستین فرصت از شهردار رشت در زمینه پیشرفت‌های انجام شده درباره دو پروژه مهم ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت و شیرابه‌های سراوان گزارش عملکرد بگیرد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز درباره اجرای پروژه پیاده راه‌سازی پاساژ جفرودی اظهار کرد: با توجه به اتفاق‌هایی که در پروژه پیاده راه اعلم‌الهدی رشت به وقوع پیوست اجرای پروژه جفرودی نیازمند مطالعه و زمان بیشتری است.

مسعود کاظمی با بیان اینکه پروژه‌هایی موفق می‌شوند که براساس مطالعات و کار کارشناسانه اجرایی شود، تصریح کرد: پروژه پیاده راه‌سازی پاساژ جفرودی بسیار عظیم است و در زمینه اجرای آن باید تمام جوانب را بررسی کرد.

 در پایان بحث مذکور، اعضای شورا با لایحه اجرای پروژه پیاده راه‌سازی پاساژ جفرودی رشت مخالفت کردند.

/فارس

Share