مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

محور کیاشهر‌ ـ‌ چمخاله‌ـ سالکده تعریض می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تعریض محور کیاشهر‌ ـ‌ چمخاله‌ـ سالکده با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از تعریض محور کیاشهر‌ ـ‌ چمخاله‌ـ سالکده با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.khavari_6781

علی خاوری پیش از ظهر امروز در نشست راه و شهرسازی استان تعریض محور گردشگری بندر کیاشهر‌ـ‌چمخاله‌ـ‌سالکده را از پروژه‌های مهم عنوان کرد.

وی توسعه صنعت و جذب گردشگری را از اهداف اجرای عملیات مذکور عنوان کرد و افزود: محور مذکور در مجموع ۳۷ کیلومتر طول دارد که ۳.۸ آن تعریض می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بهره‌مندی از مسیر ایمن و مناسب تاثیر زیادی در رونق گردشگری و اقتصادی منطقه دارد، تصریح کرد: واقع شدن محور مذکور در مجاورت دریا و برخورداری از ظرفیت بنادر چمخاله و کیاشهر موجب شده تا نسبت به تعریض و بهسازی آن اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای خارجی مسافران و گردشگران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی و تردد آسان و راحت بین دو منطقه مذکور گردشگری از اهداف تعریض و بهسازی بخشی از این مسیر است.

خاوری هزینه اجرای طرح تعریض مسیر بندر کیاشهر‌ـ‌چمخاله‌ـ‌سالکده را بالغ بر ۱۰میلیارد ریال ذکر کرد و یادآور شد: این مبلغ از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعریض محور مذکور با توجه به عبور از نواحی ساحلی و مناطق گردشگری با مناظر و چشم‌اندازهای بدیعی و طبیعی می‌تواند در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال تاثیرگذار باشد.

/فارس

Share