سام سکوتی

ما شهامت داریم و شما ندارید!

ما شهامت داریم و شما ندارید! در برخی زبان ها و گویش ها کلمات می توانند دارای بار معنایی متفاوت باشند و بعضا مشاهده می شود که باری که بر واژه ای در یک فرهنگ حمل می شود با تعریفی که در فرهنگی دیگر ارائه می شود ، فرسنگ ها فاصله دارد و این در […]

ما شهامت داریم و شما ندارید!
sokotipدر برخی زبان ها و گویش ها کلمات می توانند دارای بار معنایی متفاوت باشند و بعضا مشاهده می شود که باری که بر واژه ای در یک فرهنگ حمل می شود با تعریفی که در فرهنگی دیگر ارائه می شود ، فرسنگ ها فاصله دارد و این در ادبیات و زبان شناسی کاملا پذیرفته و جا افتاده است.
و مورد بعدی اینکه در برخی زبان های بین المللی یک واژه تا بیش از ۵۰ معنی مختلف را در خود جا داده است و در هر حرفه و صنعت و علمی به قامت همان رشته در می آید و نقش مورد نظر آن تخصص را ایفا می کند که جای تعجبی هم ندارد و این هم از مبنایی ترین موضوعات علم زبان شناسی است.
اما مدتی است در ادبیات سیاسی کشور ما فرهنگ لغتی جدید توسط عده ای خاص تدوین شده است و در آن تعاریفی جدید وارد واژه نامه برخی دوستان شده است که جای تامل و تعمق دارد و اینجا هدفمان پرداختن به همین نوع نگاه به تعاریف دوستان است!
۱- اصلاح طلب در دیدگاه این دوستان، یا آنانی هستند که سر در اتاق فکرهای نزدیک به خودشان دارند و بیشتر از آنکه با آرمان اصلاح طلبی قرابتی داشته باشند، منویات آنان را بر آورده می کنند و دیگران اگر سخنی هم بگویند یا برانداز هستند و یا مخالف نظام و لایق برچسب های فوق الذکر که مدتی است مُد شده است.
۲ – اصول گرا یعنی آنانی که به قول همین دوستان شهامت دارند و این وجیزه کوتاه هم نام خود را از آن به عاریت گرفته است، می توانند و جسارت آن را دارند که به مدیران دولت تدبیر و امید اهانت کنند و ترسی هم از اینکه برخوردی صورت بگیرد، ندارند!
۳ – محافظه کار یعنی دسته ای از دوستان سیاسی که توهین می شنوند و برای حفظ آرامش کشور و استان خود خیلی توجه به مخالفانی که بر اساس بیانات اخیر رهبری بیرون گود می نشیند فقط ایراد می گیرند، ندارند و یا از سر بزرگی توجهی به سر و صداهای گاه و بیگاه آنان ندارند.
۴ – یادداشت نویسان هم آنانی هستند که منتظرند تا فردی مطلبی بنویسد و بردارند و بر اساس آن چند خطی را در پاسخ مرتب کنند و برخی از فعل و صفت ها را تغییر دهند تا بشوند یادداشت نویس نخبه و نابغه ی شهرشان همچون «پس و پیش کنندگان قافیه در اوایل شعر نو نیمایی»!
نگارنده نسبت به تمامی اصول گرایانی که بر سر اصول خود با کسی معامله نمی کنند و با توجه به همان اصول که یکی از مهم ترین آنها توجه به بیانات و نظرات مقام معظم رهبری است و نصب العین قرار دادن شعار سال که همدلی و همزبانی است ، دولت و مدیران دولتی را تخریب نمی کنند ، به پاس احترام کلاه از سر بر می دارد و از همان بزرگواران انتظار دارم تا دیگرانی که با نام اصول گرا بر خلاف منش آنان حرکت می کنند را ارشاد و یا اعلام برائت کنند.
اصلاح طلبان هم لازم است برخی چهره های تندرو را که با حرکات خود جز هزینه برای جریان، هیچ منفعتی برای کشور و جریان اصلاح طلبی نداشته اند ، ارشاد و یا مدیریت کنند تا در سایه همدلی و همگامی بتوانیم ایرانی آزاد و آباد بسازیم.
و توصیه ای به دوستانی از هر دو جناح که عزیزان شهامت در اهانت کردن نیست، شهامت در زیر سوال بردن خدمات دولت نیست ،شهامت در ایجاد وفاق بیشتر است، شهامت در پذیرفتن اشتباه است ، اگر تعریف شهامت آن است که به نیروهای خدوم نظام اهانت کنیم، ما هرگز انسان های با شهامتی نبوده ایم و دوست هم نداریم باشیم چرا که باور داریم « شهامت زیر پا له کردن حقیقت و حظ بردن از زرنگی وارو نیست»

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share