جعفرزاده از دوران پسا توافق می گوید

قرار نیست بعد از توافق قیمت های عجیب و غریبی داشته باشیم/منابع آزاد شده نباید به سرعت وارد اقتصاد شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از پایان مذاکرات ایران با ۵+۱ و حصول توافق، جو خاصی در کشور ایجاد شده و به نظر می رسد جامعه خود را برای کاهش قیمت ها آماده کرده است و جامعه انتظار دارد، در روزهای آینده، قیمت اجناس با سرعت کاهش داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پس از پایان مذاکرات ایران با ۵+۱ و حصول توافق، جو خاصی در کشور ایجاد شده و به نظر می رسد جامعه خود را برای کاهش قیمت ها آماده کرده است و جامعه انتظار دارد، در روزهای آینده، قیمت اجناس با سرعت کاهش داشته باشد.

 jafarzade8c36fbشاید نکته ای که باعث بالا رفتن توقعات مردم شده، این است که در روزهای منتهی به توافق، انتظارات مردم توسط خود مسئولان بالا رفته است، حال آنکه حتی در روزهای گذشته، بهای دلار و سکه نیز جهش افزایشی داشته اند، و تقریبا هیچ یک از کالاهای اساسی ارزان تر نشده است.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی درباره این موضوع اظهار داشت: اینکه ما از توافق انجام شده یک انتظار عجیب و غریبی ایجاد کنیم، کار کاملا اشتباهی است. توافق تنها توانسته از خرابتر شدن اوضاع جلوگیری کند؛ بنابراین، اینکه مردم انتظار داشته باشند، همه چیز یکباره ارزان خواهد شد، تصور نادرستی است، ولی امکان گران شدن اجناس هم کم است.

این نماینده مجلس گفت: نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که ما بتوانیم از این توافق فرصتی ایجاد کنیم تا بتوانیم، اقتصاد کشور را تقویت کنیم. ما همه فرصت های قبلی خود را کشتیم و از بین بردیم. این توافق فرصتی را ایجاد می کند تا عقلایی درباره این موضوعات تصمیم گیری گنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم و کشور را به سمتی ببریم که اگر زمانی باز چنین مشکلاتی پیش آمد، مانند گذشته دچار بحران نشویم. اینکه ما بیاییم و از این توافق توقعاتی را ایجاد کنیم که همه چیز ارزان خواهدشد، همه شاغل می شوند و کشور به رفاه کامل خوهد رسید اینها چیزهای خوبی نیست و آسیب زا خواهد بود.

وی گفت: ایجاد توقعات بی حد و حصر، یک خطای استراتژیک دیگر است. در طول این زمان که تحریم ها اعمال شد، چون ما فرصت کافی نداشتیم و یکباره این تحریم ها اعمال شد، نتوانستیم کاری از پیش ببریم؛ اما این توافق یک تنفس ایجاد می کند تا بتوانیم اوضاع خودمان را سامان دهیم و اقتصادمان را قوی کنیم.

این نماینده با اشاره به این موضع که در گذشته همه اقتصاد را مرتبط با تحریم جلوه کرده اند، گفت: من به شخصه این گونه فکر نمی کنم که دولت همه چیز را وابسته به تحریم کرده است، اما دولت به این دلیل این مسائل را عنوان می کرد که بفهماند اوضاع خیلی خوب نیست و با این توافق بتواند فرصت لازم را برای کشور برای جبران ایجاد کند.

این نماینده گفت: هم اکنون نیز ما باید بتوانیم برای پسا توافق هم برنامه مناسبی داشته باشیم، زیرا وضعیت می تواند از قبل از توافق هم بدتر شود، خود این منابع بسیار خطرناک است، و اگر دولت بخواهد به این منابع دست درازی و این منابع را در بخش جاری هزینه کند، خسارات بسیار زیانباری به بار خواهد آورد.

جعفرزاده گفت: این پولها باید بلوکه شود و نباید اجازه بدهند که این پولها به سرعت وارد اقتصاد کشور شود. دشمن ما دشمن دغلی است و اگر بخواهد باز هم رفتارهای گذشته خود را تکرا کند، ما باید آمادگی این را داشته باشیم که بتوانیم با آن مقابله کنیم.

/تابناک

Share