جعفرزاده:

فساد به بدنه مسئولیتی کشور رسوخ کرده است/«امضاهای طلایی» باید از بین برود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در رابطه با شکل‌گیری مفهوم «امضاهای طلایی» در جریان فسادهای مالی گفت: مفاسد اقتصادی موضوعی است که به عدم توسعه اقتصادی و تشدید تحریم‌ها دامن زده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در رابطه با شکل‌گیری مفهوم «امضاهای طلایی» در جریان فسادهای مالی گفت: مفاسد اقتصادی موضوعی است که به عدم توسعه اقتصادی و تشدید تحریم‌ها دامن زد۲۰۱۵۰۲۰۱۱۵۳۸۴۲_jafarzade-865ه است.

 وی در ادامه افزود: برخی سعی کردند قبح این مسئله را با ظاهری آراسته و با الفاظی پاک‌دستانه بپوشانند و در حقیقت آدرسی غلط به جامعه بدهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تشریح موضوع امضاهای طلایی متذکر شد: متأسفانه نوع مأموریت بخشی از بدنه قوا در مبارزه با مفاسد اقتصادی تغییر کرده است و کسانی که صاحب قدرت و منصب لازم هستند مجوزهایی را صادر می‌کنند و در مسیر این مجوزها پول‌های هنگفتی جابه‌جا می‌شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه دو الی سه درصد فساد به بدنه مسئولیتی کشور رسوخ کرده است که این درصد کم هم قابل علاج است، تأکید کرد: بدون شک علاج این موضوع در برخوردهای قاطع و بدون تعارف نهفته است.

وی در ادامه با اشاره به طبقه‌بندی گروه‌های نافذ در مفاسد اقتصادی بیان داشت: نفوذکنندگان در قوه قضاییه، استفاده‌کنندگان از رانت‌های سیاسی و کسانی که ارتباطات سیاسی و اجتماعی‌شان باعث شده رسیدگی به پرونده تخلف‌شان به تعویق بیفتد، از جمله نافذان این مفاسد اقتصادی قلمداد می شوند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان و در پاسخ به این سوال که نطفه مفهوم «امضاهای طلایی» از چه زمانی در کشور منعقد شد، خاطرنشان کرد: این جریان با نام و نشان پاک‌دستان ظهور و بروز کرده است که اوج آن به دولت دهم باز می‌گردد.

گفتنی است حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور در همایش هفته قوه قضاییه که روز گذشته(یکشنبه) برگزار شد برای اولین بار در رابطه با پیشگیری از مفاسد اقتصادی از موضوع «امضاهای طلایی» پرده برداشت.

وی گفت: در زمینه فساد، اولین قدم پیشگیری است و همگی باید تلاش کنیم تا از فساد پیشگیری شود که در همین رابطه با قانون‌گرایی و از بین بردن امضاهای طلایی و شفافیت در اطلاعات می‌توان با فساد مبارزه کرد.

/باشگاه خبرنگاران

Share