در آئین تکریم و معارفه ریاست ارشاد رشت مطرح شد:

فرماندار رشت:ثقتی فردی فعال،مبتکر،خلاق و دارای شخصیتی خاص است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار شهرستان رشت با اشاره یه اینکه رضا ثقتی فردی بود که گرایش ،سیاسی نداشت تصریح کرد: برخی از افراد فکر می کردند که گرایش آقای ثقتی به دولت قبل از دکتر روحانی بود اما در سفر رییس جمهور به استان گیلان ،آقای ثقتی غیر سیاسی بودن خود را اثبات کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مراسم تکریم,تودیع و معارفه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار شد.

رضا ثقتی نیروی بسیار خوب ،فعال ،مبتکر ،خلاق و دارای شخصیتی خاص هستند

سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه عادت به شرکت کردن در مراسم تودیع و معارفه ندارد گفت: این مراسم با حضور افراد هنرمند و اصحابmahdavi1569 رسانه رنگ و بوی دیگری دارد.

مهدوی اظهار داشت: به توانایی و آگاهی دکتر فاضلی مدیرکل ارشاد اسلامی شهرستان رشت ایمان دارم و به نظر ایشان احترام می گذارم و صحبت های بنده ایرادی بر تشخیص دکتر فاضلی نیست.

فرماندار رشت در بخش دیگر صحبت های خود به مزاح گفت: انشاالله جوری از آقای ثقتی تعریف نکنیم که از نان خوردن بیفتد چون یک بار از آقای ثقتی تعریف کردیم از ایشان از مدیریت کنار رفت.

وی با بیان اینکه« رضا ثقتی» نیروی بسیار خوب ،فعال ،مبتکر ،خلاق و دارای شخصیتی خاص هستند تصریح کرد: وی از جمله از مدیرانی است که مدیریتی صاف و ساده و بی پیرایه و بدون هیچگونه پیچیدگی دارا بود و دارای ارتباطی صاف و زلال و شفاف بودند که بنده در مدیریت خود نیز به این شیوه علاقه دارم و از آن استفاده می کنم.

مهدوی همچنین با انتقاد از کلیپ پخش شده برای رضا ثقتی در مراسم معارفه افزود: ای کاش این کلیپ فراهم نمی شد زیرا شما قرار است که در بدنه فرهنگی باقی بمانید و دکتر فاضلی قصد دارد از توانایی شما در جای دیگری استفاده کند و شما از بستر کار خداحافظی نمی کنید و بستر کار جدیدی برای شما فراهم است.

آقای ثقتی علاوه بر سیستم اطاعت پذیری دارای قوه ابتکار و خلاقیت و برنامه ریزی داشت

 فرماندار شهرستان رشت قوه ابتکار و خلاقیت رضا ثقتی را جزو ویژگی و حسنات وی دانست و عنوان کرد: کمتر اداره ای را می شناسیم که از خود برنامه ریزی کند و اصولا ادارات پیرو صحبت های نهاد های بالا دستی خود هستند اما آقای ثقتی علاوه بر سیستم اطاعت پذیری دارای قوه ابتکار و خلاقیت و برنامه ریزی بود و برنامه ای چون هفته فرهنگ و هنر رشت را تدارک دید.

رضا ثقتی فردی بود که گرایش سیاسی نداشت

مهدوی با اشاره یه اینکه ثقتی گرایش سیاسی نداشت تصریح کرد: برخی از افراد فکر می کردند که گرایش آقای ثقتی به دولت قبل بر می گردد اما در سفر رییس جمهور به استان گیلان ،آقای ثقتی غیر سیاسی بودن خود را اثبات کرد.

وی در پایان برای مدیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت آرزوی توفیق کرد.

فاضلی:مسئولیت بار است ،امروز روز سبک باری آقای ثقتی است

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این مراسم اظهار داشت: زمانی که آقای ثقتی هنگام صحبت کردن بودند بنده خود را جای ایشان گذاشتم و گفتم اگر به جای ایشان بودم در مراسم تودیع خود این سه بیت از حافظ را می خواندم:fazeli_1591

زاهد ظاهرپرست از حال ما آگاه نیست/در حق ما هر چه گوید جای هیچ اکراه نیست
در طریقت هر چه پیش سالک آید خیر اوست/در صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست
بنده پیر خراباتم که لطفش دایم است/ور نه لطف شیخ و زاهد گاه هست و گاه نیست

فاضلی با بیان اینکه وقتی زمانی کاری از دوش انسان برداشته می شود انسان راحت و آسوده می شود اضافه کرد: در هیچ کجای دین ما از پست و مقام به عنوان پله یاد نشده است و مسئولیت بار است ،امروز روز سبک باری آقای ثقتی و سنگینی بار بر دوش آقای حسن پور است.البته از آقای ثقتی به علت اینکه جوان هستند انتظاری نداریم ،ایشان باید اینقدر در جلسات تودیع و معارفه شرکت کنند که پس از مدتی برایشان عادی شود.

بنده ایشان راضی بودم امیدوارم خداوند نیز از ایشان راضی باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در ادامه افزود: آقای ثقتی فردی زحمتکش است که باید سال های سال به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کند و بنده در زمان خود از ایشان راضی بودم و هر فکری که کردیم عملیاتی کرد و بنده خیلی به ایشان علاقه مند هستم که امیدوارم خداوند نیز از ایشان راضی باشند.

ثقتی یک شخصیت فرهنگی است

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه قصد دارد از آقای ثقتی رفع اتهام کند گفت: از دیدگاه بنده آقای ثقتی یک فرد سیاسی نیست زیرا اگر سیاسی بود یک طیف خاصی از ایشان حمایت می کردند در حالی که در این مدت دو هفته که مشخص شد نمی توانیم در خدمتشان باشیم برخی از اصولگران ،اعتدالگران و اصلاح طلبان آمدند و از ایشان دفاع کردند بنابراین ایشان یک شخصیت فرهنگی است.

وی با بیان اینکه ثقتی فعالیت های بسیار خوبی انجام دادند و توانستند اهالی فرهنگ و هنر را در کنار خود جمع کند اضافه کرد: مطمئنا از آقای ثقتی در جای دیگر استفاده می شود.آرزوی بهروزی و توفیق برای ایشان دارم.

همچنین فاضلی در تمجید از رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اظهار داشت: آقای حسن پور دارای تحفظ کافی است ،نام آشنا هستند ، جنس هنر است و آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان دارم.

گفتنی است فیروز فاضلی بیان کرد که سالن سردار جنگل فردا ساعت ۱۶:۳۰ افتتاح می گردد.

نگاه به حوزه فرهنگ در کشور نگاه تفسیری استhasanpoor_1619

محمد حسن پور رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رشت با تشکر از مدیران کل گذشته ارشاد استان گیلان  گفت: نگاه به حوزه فرهنگ در کشور نگاه تفسیری است یعنی اینکه همیشه به نتیجه فرهنگ فکر می شود به همین علت است که انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و امام خمینی (ره) فرهنگ را مایه سعادت و یا شقاوت جامعه می دانست.

وی در ادامه افزود: بر خلاف نگاه مارکسیست ها و نئومارکسیست ها که فرهنگ را زاییده اقتصاد می دانند و اقتصاد را زیربنا و عامل و پدید آورنده فرهنگ و همه چیز می دانند ،در نگاه دینی فرهنگ برگرفته از اندیشه توحیدی و نظام عملی اسلام است.اگر فرهنگ سالم باشد ارتش ،دولت ،نظام ،اقتصاد و بازار نیز سالم است و همه اصول به فرهنگ باز می گردد.

باید نگاه کارکردگرایی به فرهنگ داشته باشیم

حسن پور با بیان اینکه نگاه تفسیری به فرهنگ کافی نیست افزود: باید نگاه کارکردگرایی به فرهنگ داشته باشیم و بنده به نگاه انتقادی سازنده نیز اعتقاد دارم.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ از بعضی از موارد مانند صنعت فرهنگ غافل هستیم بنابراین برای شناساندن فرهنگ باید ابزارها و زیر ساخت هایی داشت و سخت افزار جزو این زیر ساخت ها هستند که متأسفانه در آن وارد کننده هستیم. اما در بخش نرم افزار غنی هستیم.

قصد قانونمند کردن انجمن ها ،تشکل های فرهنگی را داریم

رییس جدید اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رشت در ادامه گفت: قصد قانونمند کردن انجمن ها ،تشکل های فرهنگی را داریم زیرا می خواهیم کار فرهنگی را به خود انجمن های فرهنگی واگذار کنیم.

وی در پایان از فرماندار شهرستان رشت درخواست کرد که در بخش مدیریت فرهنگی شهرستان کمک کند و همه سازمانها و دستگاه در فرهنگ جامعه تأثیر بگذارند.

در  حاشیه جلسه هدایا و دسته گل های زیادی به رضا ثقتی رییس سابق شهرستان رشت اهدا شد.

 

Share