فراخوان ششمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» لاهیجان منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فراخوان ششمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» لاهیجان با محوریت موضوعاتی چون«جامعه¬ای پاک،شهری امن و با نشاط»منتشر شد. براساس این فراخوان شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، بر پایه تجربیات موفق و اثرگذار […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فراخوان ششمین جشنواره تئاتر خیابانی «شهروند» لاهیجان با محوریت موضوعاتی چون«جامعه¬ای پاک،شهری امن و با نشاط»منتشر شد.

orginal-entry-image-47402براساس این فراخوان شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، بر پایه تجربیات موفق و اثرگذار پیشین، ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را با نگاهی هنرمندانه به عنوان سال جاری «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» و با چشم‌انداز روشن برای جامع‌های پاک، شهری آرام، امن و با نشاط با مشارکت شهروندان شایسته، هنرمندان ارزنده و نهادها و سازمان‌های شهر لاهیجان برگزار می‌کنند.

گفتنی است: تئاتر خیابانی امروز بدلیل ارتباط صمیمی و بی واسطه با مخاطب دارای جایگاه اثرگذاری است که در طرح مسائل مذهبی، اجتماعی، آموزشی، تربیتی، تفریحی می‌توان این اثرگذاری را در ارتقای فرهنگ یک جامعه مشاهده کرد.

در این فراخوان آمده است: تئاتر خیابانی اکنون به یک امکان فراگیر فرهنگی و اجتماعی و یک رسانه ارزشمند هنری پرمخاطب و مردمی تبدیل شده است، تئاتر خیابانی می‌تواند به واسطه ارتباط صمیمی و نزدیکش با مخاطبان با طرح مسائل اساسی، معضلات و مشکلات آنان و نشان دادن خطوط و راهکارهای کلی رفع این معضلات، آن هم با مشارکت مردم، رویدادی گرانبها و ارزشمند در ارتقای فرهنگ یک جامعه باشد.

 جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با سرمایه‌ گران‌سنگ مشارکت پویای شهروندان و امید همراهی جهادی تمامی مدیران و مسئولان حوزه شهری می‌کوشد ششمین گام بلند خود را با توان، همت و عزم ملی در ارتقای فرهنگ شهروندی به نیکی بردارد.

 ارتقای سطح فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی در روابط شهروندی، توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای سطح دانش شهروندی با آموزش مضامین زندگی شهری در عصر حاضر، حفظ و پاسداشت ریشه‌های فرهنگی جامعه و راهکارهای توجه به آن در زندگی معاصر، فراهم نمودن بسترهای مناسب فرهنگی در بهبود زندگی شهری و  استحکام پیوند شهروندی و مشارکت در زیباسازی شهری را از جمله اهداف جشنواره مذکور  است  و این جشنواره با محوریت شهروند و فرهنگ اصیل اسلامی – ایرانی، شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند، دولت و ملت، همدلی و همزبانی، شهروند و امر به معروف و نهی از منکر، شهروند، رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی، آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند و ارتقاء تعامل با سالمندان، کودکان و نوجوانان و معلولین، شهروند و عوارض محلی، شهروند و توسعه فرهنگ شهرنشینی، شهروند و آسیب‌های اجتماعی و شهروند و محیط زیست برگزار می‌شود.

مشارکت مسئولانه شهروندان و نهادهای خصوصی در مدیریت شهرها(صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی، حفظ فضای سبز، اموال شهری و تلاش در زیباسازی محیط، معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور و ترویج فرهنگ ایرانگردی، مدیریت مسئله زباله و پسماند، اصلاح فرهنگ ترافیک شهری و…) از دیگر محورهای این جشنواره است.

 متقاضیان ضروری است نسخه تصویری با کیفیت از اجرای نمایش(با موضوعات اشاره شده) را به همراه سایر مدارک لازم در زمان مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 نمایش‌های شرکت‌کننده نباید توسط همان گروه در هیچ جشنواره‌ای شرکت کرده باشند و چنانچه خلاف این امر در هر مرحله‌ای برای ستاد برگزاری جشنواره محرز شود، از ادامه حضور گروه در جشنواره جلوگیری خواهد شد. نمایش‌های شرکت‌کننده می‌بایست به زبان فارسی باشد و هر کارگردان می‌تواند حداکثر با ارائه ۲ اثر نمایشی متقاضی حضور در جشنواره باشد.

به کلیه گروه‌های شرکت‌کننده، یادمان حضور در جشنواره اهدا خواهد شد و به گروه‌های نمایشی تا سقف ۲۰ میلیون ریال کمک هزینه تعلق می‌گیرد. همچنین به برترین‌های هر بخش(کارگردانی، طرح و ایده، بازیگری زن و مرد و…) بر اساس آراء هیأت داوران جوایز ارزندهای اهدا خواهد شد.

 ارسال تقاضای شرکت به منزله پذیرش ضوابط جشنواره است و بر این اساس گروه‌های پذیرفته شده ملزم به رعایت جدول اجرایی درخصوص زمان، مکان و تعداد اجرای نمایش خود خواهندبود. سه گروه برگزیده جشنواره به انتخاب هیأت داوران، از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی برای اجرای عمومی در شهرهای خود حمایت خواهند شد.

همچنین مهلت ارسال لوح فشرده و مدارک به دبیرخانه جشنواره تا ۲۰/۵/۱۳۹۴ است و یادآور می شود: فهرست آثار پذیرفته شده تا ۲۸/۵/۱۳۹۴ اعلام خواهد شد. ۱۲ لغایت ۱۴ شهریورماه ۹۴ نیز زمان زمان برگزاری جشنواره است.

 دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند به نشانی لاهیجان، خیابان امام خمینی(ره)، پارک بعثت، جنب سالن اجتماعات شهرداری است و شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس الکترونیکی http://shahrvand-lahijan.ir مراجعه کنند.

Share