آیت‌الله قربانی در نماز جمعه رشت:

غرب با کارشکنی در مسیر توافق هسته‌ای آبروی خود را می‌برد/ زیر بار زور نمی‌رویم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا در پایان مذاکرات دبه کرده است، گفت: آمریکا با این دبه کردن‌ها آبروی نداشته خود را می‌برد و باید بداند اگر در امر هسته‌ای پیروز شویم یا نشویم می‌گوییم اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های امروز( ۱۹ تیر) نماز جمعه رشت با اشاره به تقوا از آموزه‌های وصیتنامه حضرت علی(علیه السلام)، اظهار کرد: تقوا عاملی درونی است که به عمل به واجبات و ترک محرمات راهنمایی می‌کند.

ghorbanio_2015-07-11_15-17-16وی ظلم ستیزی را از دیگر وصایای حضرت علی(علیه السلام) خواند و خاطرنشان کرد: مسلمان واقعی باید دشمن ظالم و یاور مظلوم باشد.

 خطیب نماز جمعه رشت، دشمنی ملت ایران با آمریکا و غرب را برگرفته از آموزه‌های اسلامی برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از حق‌گویی دریغ نکرده و با آمریکا و دنیای استکبار مبارزه می‌کند.

وی دشمنی غرب در قالب مذاکرات هسته‌ای را برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی دانست و گفت: به گفته مقام معظم رهبری چه توافق انجام بشود و چه نشود رژیم صهیونیستی باید از صفحه روزگار محو بشود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نزدیک شدن مذاکرات هسته‌ای به روزهای پایانی، یادآور شد: آمریکا با کارشکنی قصد دارد مذاکرات هسته‌ای را به نقطه اول بازگرداند.

وی تاکید کرد: اگر توافقی صورت نگیرد مردم آزاده دنیا قضاوت خواهند کرد که آمریکا اهل دبه درآوردن و کارشکنی است.

آیت الله قربانی با بیان اینکه غرب با کارشکنی در مسیر توافق هسته‌ای آبروی خود را می‌برد، افزود: متضرر اصلی عدم توافق هسته‌ای، غرب است.

وی با بی اثر خواندن تحریم در روحیه مردم برای انجام توافقی به نفع اهداف غربی، گفت: با اقتصاد مقاومتی کشور را اداره می‌کنیم و زیر بار زور نمی‌رویم.

روز قدس روز همه جهان اسلام است

امام جمعه رشت در ادامه با قدردانی از مردم گیلان برای برگزاری مراسم ماه رمضان و شرکت باشکوه در راهپیمایی روز قدس، گفت: روز قدس روز همه جهان اسلام است و شرکت در مراسم این روز وظیفه همه مسلمانان است.

وی با اشاره به سخنرانی سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان و توصیه به لزوم بصیرت افزایی در جوامع مسلمان، اظهار کرد: مسلمانان باید بیدار شوند و دشمن اصلی خود را بشناسند.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین تاکید کرد: مردم دنیای اسلام در نقاط مختلفی مانند عراق، سوریه، افغانستان و فلسطین گرفتار توطئه غرب و جهان اسکتبار هستند.

 آیت الله قربانی با محکوم کردن سکوت کشورهای عرب در برابر مسئله فلسطین، اظهار کرد: آل سعود به جای مبارزه با داعش و رژیم صهیونیستی بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌ریزد.

/شبستان

Share