شهردار رشت در دیدار با اهالی محله های کوی چمران و خميران زاهدان

طرح محله محوری پل ارتباطی شهروندان با سایر دستگاه ها است/وقتی دستفروشان درآمدی برای گذران زندگی ندارند نمی‌توان با آنها مقابله کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ثابت قدم با اشاره به اینکه با اجرای طرح محله محوری شهرداری می تواند به عنوان پل ارتباطی شهروندان با سایر دستگاه ها باشد، گفت : بر این اساس با تعامل سازنده شهرداری با سایر ارگانها و به کمک اعضای شورای اسلامی شهر هر چه سریع تر مشکلات مردمی با دستگاه های مربوطه در مدار رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در ادامه حضور خود در سطح محلات ۵۵ گانه رشت با اهالی محله های کوی چمران و خمیران زاهدان دیدار کرد.

 ۰۳۸۱طرح محله محوری پل ارتباطی شهروندان با سایر دستگاه ها است
دکتر ثابت قدم در دیدار با اهالی محله کوی چمران که با حضور رسولی عضو شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان شهری در مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) برگزار شد ، اظهار داشت : به برکت ماه مبارک رمضان هر روز در دو محله سطح شهر حاضر می شویم تا مردم با برخورداری از خدمات رفاهی بیشتر نسبت به محله خود علاقه مندتر شوند .

وی با بیان اینکه طی ماه مبارک رمضان با حضور در ۵۵ محله سطح شهر رشت علاوه بر دیدار چهره به چهره با شهروندان از مسائل و مشکلات آنها آگاهی بیشتری خواهیم یافت، یادآور شد: علاوه براین تعامل و ارتباطی دو سویه میان مسئولان شهری و مردم ایجاد خواهد شد تا سطح مشارکت های عمومی در رفع مسائل و مشکلات محلی افزایش یابد .

 شهردار رشت ادامه داد : با حضور در سطح محلات سعی می شود تا با شناخت مناسب و به موقع دغدغه های عمومی نسبت به پیگیری آنها در چارچوب قانون به نحو مطلوب تری اقدام شود .

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح محله محوری شهرداری می تواند به عنوان پل ارتباطی شهروندان با سایر دستگاه ها باشد ، گفت : بر این اساس با تعامل سازنده شهرداری با سایر ارگانها و به کمک اعضای شورای اسلامی شهر هر چه سریع تر مشکلات مردمی با دستگاه های مربوطه در مدار رسیدگی قرار خواهد گرفت .

دکتر ثابت قدم تصریح کرد : بعد از ماه مبارک رمضان با مشارکت هیات امنای مساجد و معتمدان محلی با شهرداران مناطق و نواحی این تعامل دوسویه با اهالی محلات ادامه خواهد یافت تا مسائل عمومی شناسایی و رفع شود ، وی افزود : مساجد پایگاه فرهنگی محلات به شمار می آیند و با برگزاری نشست در آنها با حضور مردم امید است تا در سطح مناطق رسیدگی های بیشتری انجام شود .

رسولی ، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان با استقبال از طرح محله محوری شهرداری بیان داشت: انتظار می رود در ماه مبارک رمضان شهرداری با حضور در سطح محلات و تعامل چهره به چهره با مردم ، مسائل و مشکلات مردمی را در زمان کوتاه تری و سریع تری رفع کند .

عضو هیات امنای مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) محله کوی چمران نیز در این دیدار به بیان مشکلات سطح محله پرداخت و از نبود هیچ گونه فضای سبزی در محله مذکور گلایه کرد و افزود: کودکان و نوجوانان محله کوی چمران فاقد زمین بازی هستند و این درحالیست که زمینی در جوار مسجد قرار دارد که تنها با تسطیح آن می توان فضایی برای بازی کودک و نوجوان فراهم کرد و در این راستا از شهرداری درخواست می شود نسبت به رفع مسائل آن با سایر ارگانهای متولی زمین اقدام کند تا دیگر این مکان مامن معتادان نباشد .

وی مشکلات دیگر محله را ضعف فشار آب و برق عنوان کرد و ادامه داد : ترانس های برق منطقه قدمتی ۳۰ ساله دارد به طوری که با افزایش جمعیت محله هیچ ترانس جدیدی نصب نشده است.

این عضو هیات امنای مسجد علی ابن موسی الرضا (ع) با تاکید براینکه محله کوی چمران خاستگاه ۲۳ شهید گلگون کفن است ، گفت: با پیگیری های مهندس رسولی مقرر شده بود تا تابلوی یادمان این شهدا از سوی شهرداری در محله نصب شود و از شهرداری تقاضا می شود نسبت به نصب آن در سریع ترین زمان ممکن اقدام کند .

وقتی دستفروشان درآمدی برای گذران زندگی ندارند نمی‌توان با آنها مقابله کرد

ثابت قدم ظهر دوشنبه در نشست با اهالی محله خمیران زاهدان ضمن قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمین اظهار داشت : در این دیدارها علاوه بر ارتباط چهره به چهره با اهالی محلات آشنایی بیشتری نیز با مشکلات منطقه که به دور از چشم شهرداران مناطق و نواحی بوده صورت خواهد انجام می شود .
۰۳۷۵ شهردار رشت با بیان اینکه ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی در دستور کار شهرداری قرار دارد، یاد آور شد : جمع آوری دستفروشان وظیفه قانونی شهرداری بوده اما تا هنگامی که آنها درآمدی برای گذران زندگی نداشته باشند براساس شرع مقدس اسلام نمی توان با آنها مقابله کرد چرا که در این صورت امکان دارد این افراد از مسیر درست زندگی منحرف شوند .

عضو هیات امنای مسجد خمیران زاهدان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به شهردار رشت از مشکلات محله سخن گفت و اظهار داشت : اهالی این محله قدیمی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند که از مهمترین آنها می توان به نبود فضای فرهنگی و ورزشی اشاره کرد .

 محمدحسن علیزاده ادامه داد : آلودگی رودخانه ها ، معضلات ترافیکی مربوط به ساختار هندسی و زمان طولانی انتظار خودروها در پشت چراغهای قرمز ، شباهت تابلوهای تبلیغاتی به چراغ های راهنمایی و رانندگی که منجر به اشتباه رانندگان می شود از مشکلات دیگری است که مردم منطقه با آن روبرو هستند .

وی با بیان اینکه در بخش زیباسازی به محله خمیران زاهدان توجه کمتری شده است ، گفت : محله خمیران زاهدان از هیچ گونه فضای سبزی بهره مند نیست و باید شهرداری نسبت به رفع آن تدابیری بیندیشد .

عضو هیات امنای مسجد خمیران زاهدان افزود : فضای مسجد محله کوچک بوده و در مراسم ها و برنامه هایی که همواره در طول سال برگزار می شود از نبود پارکینگ رنج می برد به طوری که در مراسم ها و مناسبت ها عبور و مرور و تردد وسایل نقیلیه از مقابل مسجد با مشکل روبرو می شود .

 وی با اشاره به اینکه به علت فضای اندک مسجد به ویژه بخش بانوان در زمان هایی مانند ماه مبارک رمضان ، گرما نمازگزاران و حاضران را آزار می دهد ، گفت : باوجود حضور جوانان در پایگاه بسیج مسجد در عمل به دلیل نبود فضای کافی نمی توان اقدام ها و برنامه های مناسبی انجام داد .

گفتنی است که در پایان این دیدار چهره به چهره ، اهالی محله خمیران زاهدان مسائل و مشکلات خود را با شهردار در میان گذاشتند تا پیگیری های مربوطه از سوی مجموعه شهرداری در زمان سریع تری انجام شود.

Share