رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس خبر داد:

طرح جدید کمیسیون شوراها درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از طرح جدید این کمیسیون درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، از طرح جدید این کمیسیون درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس خبر داد و گفت: قرار است که این طرح به صورت پایلوت در چند استان مانند همدان و مرکزی که فکر کنم به ۱۰ استان برسد، اجرایی شود، تا پس از آن در صورت مقبولیت و عدم بروز مشکلات مربوطه، طرح به صورت کلان در تمام استان‌ها اجرایی شود.۴۳۳۶۹_orig

امیر خجسته با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات مجلس،گفت: این طرح در شرایط کنونی یکی از الزامات و ضروریات حوزه سیاسی کشور است، البته درگام نخست نمایندگان نسبت به این طرح نظر مخالف داشتند،اما پس از توضیحات ارائه شده خوشبختانه حدود ۹۰ درصد از نمایندگان نظری موافق نسبت به این طرح پیدا کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد: درشرایط کنونی به‌علت نبودن ساختار درست، نمایندگان مجلس نمی توانند به وظایف قانونی خود بپردازند و به تبع آن بحث قانون‌گذاری و نظارت پارلمان دچار مشکلاتی می‌شود.

خجسته با بیان اینکه طرح استانی شدن انتخابات مجلس به سود نظام و مردم است،افزود: البته شورای نگهبان اخیرا ایراداتی به برخی محورهای این طرح گرفته است، که قطعا باید در آینده‌ای نزدیک درنشست مشترک با مسئولان مربوطه این ایرادات بررسی و رفع شود.

وی ادامه داد: براساس نظر کارشناسان اجرای طرح استانی شدن انتخابات،موجب فعال شدن احزاب شده و آن‌ها با تبلیغات مردم را پای صندوق‌های رأی می‌آورند که این زمینه ساز افزایش مشارکت مردم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، از طرح جدید کمیسیون شوراها و امور داخلی درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس خبر داد و گفت: در این طرح قرار است که تمام محورها و موضوعات مورد توجه قرار گیرد و همچنین ایرادات شورای نگهبان با حضور مسئولان و دستگاه‌های مربوطه رفع شود، همچنین قرار است که این طرح به صورت پایلوت در چند استان مانند همدان و مرکزی که فکر کنم به ۱۰ استان برسد، اجرایی شود، تا پس از آن در صورت مقبولیت و عدم بروز مشکلات مربوطه، طرح به صورت کلان در تمام استان‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به بروز ایرادات شورای نگهبان، یکی دیگر از سناریوها، ارسال لایحه دولت و بررسی سریع آن در مجلس است، تا لایحه مذکور به انتخابات آتی مجلس برسد.
/خانه ملت

Share