دستیار ارشد وزیر امورخارجه در مراسم گرامیداشت شهدای ۷ تیر

شهید عبدالکریمی عصاره فضیلت ملت ایران است/نگهداری ایمان سخت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور نظارتی با بیان اینکه مومن باید با وجودش ایمان را باور و با زبان اقرار کند، گفت: وصول ایمان با تمام سختی در برابر نگهداشتن آن راحت‌تر است و مرحله سخت‌تر از ایمان، نگهداری آن در برابر تندبادها و کشمکش‌های سیاسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور نظارتی با بیان اینکه مومن باید با وجودش ایمان را باور و با زبان اقرار کند، گفت: وصول ایمان با تمام سختی در برابر نگهداشتن آن راحت‌تر است و مرحله سخت‌تر از ایمان، نگهداری آن در برابر تندبادها و کشمکش‌های سیاسی اسIMG17025236ت.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حائری فومنی، دستیار ارشد وزیر امورخارجه در امور نظارتی در مراسم گرامیداشت شهدای ۷ تیر که امروز(۷ تیر) در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، گفت: هفتم تیر حادثه بزرگ انقلاب است که در آن یک ملت امتحان داد و این ملت رشید همچنان پای رکاب ایستاده است.

وی شهید سیف الله عبدالکریمی(نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی) را عصاره فضیلت ملت ایران دانست و تصریح کرد: تدین و ایمان، تواضع، بی‌آلایش بودن و نزاکت کلام از مهم‌ترین خصوصیات این شهید بزرگوار است.

حجت الاسلام حائری فومنی با  اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم که می‌فرماید:« از مومنین مردانی هستند که عهد خود با خدا را با صداقت تمام کردند»، افزود: یک دسته شهیدان هستند که عهد خود را به پایان رسانده و دسته دیگر منتظر و آماده به خدمت هستند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه با بیان اینکه مومن باید با وجودش ایمان را باور و با زبان اقرار کند، خاطرنشان کرد: وصول ایمان با تمام سختی در برابر نگهداشتن آن راحت‌تر است و مرحله سخت تر از ایمان، نگهداری آن در برابر تندبادها و کشمکش‌های سیاسی است.

وی مصیبت بی‌ایمانی و بی‌دینی را سخت دانست و تصریح کرد: مومن باید مسجدهای خدا را هم از نظر ساختمانی و زیبا سازی و هم از نظر حضور در مسجد و هدایت، آباد و به روز قیامت ایمان داشته باشد.

حجت الاسلام حائری فومنی ادامه داد: به پاداشتن نماز، پرداخت زکات و نترسیدن از هیچ کسی جز خدا از دیگر صفات شخص مومن است.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه با اشار به اینکه مومنان در ربناها به درگاه خداوند متعال خواهان بخشش گناهان، پوشاندن بدی‌ها و قرار دادن مرگ آنان همراه با خوبان را خواستارند، اذعان کرد: خداوند صدای مومنان را می‌شنود و هیچ عملی را ضایع نمی‌کند.

وی با بیان اینکه نزد خداوند بهترین پاداش‌هاست، تاکید کرد: آنهایی که ایمان آوردند، هجرت کردند، در راه خدا اذیت شدند، با دشمنان مقابله و جان دادند، بهشت برین جایگاه آنان است و شهیدان تنها رضایت خداوند را خواهانند.

حجت الاسلام حائری فومنی با اشاره به چهار گروهی که در روز قیامت در عرض همدیگر قرار می‌گیرند، افزود: پیامبران، افراد صدیق(حقگو، حق بین، حق شنو و حق رو)، شهدا و صالحین مشمول نعمت خداوند هستند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه تاکید کرد: نگهداری ایمان سخت است و باید برای حفظ آن بکوشیم تا دچار آفات نشود.

دکتر علی عبدالکریمی، فرزند شهید سیف الله عبدالکریمی نیز در این مراسم ماه رمضان را ماه عبودیت و بندگی دانست و گفت: ماه تیر ماه پرحادثه و خونین باری است که خاطرات تلخ و شهادت جمع کثیری از مردان نیک خدا در عرصه دفاع از کیان انقلاب را به اذهان می‌رساند.

وی انس با قرآن را سعادت بزرگی دانست و افزود: قرار دادن قرآن در منشور زندگی فردی و اجتماعی  و دینداری و دفاع از کیان انقلاب از مهم ترین خصوصیات شهید عبدالکریمی است.

گفتنی است، شهید عبدالکریمی در سال ۱۳۲۱ در یک خانواده کشاورز در شهر کومله متولد شد، او بارها در سخنرانی هایش عنوان می‌کرد که روی خون ۷۰ هزار شهید نشسته ام انتظار ندارم که چهار سال دوره نمایندگی مجلس را تمام کرده و برگردم من شهادت را احساس می‌کنم و امیدوارم به این آرزو برسم و سرانجام در هفتم تیر ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ تن از یارای با وفای خود به شهادت رسید.

/شبستان

Share