ثابت قدم در ديدار با مردم محله باقر آباد

شهردار رشت : با احداث خیابان جدید مشکلات اهالی محله باقرآباد کاهش می یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ثابت قدم ظهر پنجشنبه در دیدار با مردم محله باقر آباد که با حضور مسئولان شهری برگزار شد ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت : این ماه فرصت مغتنمی است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با اهالی محله ، مجموعه شهرداری از مشکلات آنها آگاهی بیشتری پیدا کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، ثابت قدم ظهر پنجشنبه در دیدار با مردم محله باقر آباد که با حضور مسئولان شهری برگزار شد ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت : این ماه فرصت مغتنمی است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با اهالی محله ، مجموعه شهرداری از مشکلات آنها آگاهی بیشتری پیدا کنند

۰۲۶۳ وی با بیان اینکه با حضور در سطح محلات مشکلات عمومی محله و مردم در زمان سریع تری رفع خواهد شد ، یاد آور شد : بزرگترین دغدغه شهرداری در محله باقر آباد وضعیت مسیر تردد است .

شهردار رشت ادامه داد : فضای کنونی خیابان باقر آباد باید حفظ شود که با احداث خیابان جدید می توان مشکلات بار ترافیکی خیابان های تختی و سعدی به این خیابان را رفع کرد .

وی با اشاره به این که برای ساخت خیابان جدید در حال حاضر مذاکراتی در حال انجام است ، گفت : با توجه به اینکه رویکرد شهرداری عدالت محوری بوده بر این اساس ساخت خیابان جدید هر چه سریع تر در دستور کار قرار می گیرد .

دکتر ثابت قدم افزود : مشکل مهم دیگری که اهالی محله باقر آباد با آن دست و پنجه نرم می کنند عدم ساخت و ساز در ارتفاع به علت حفظ محدوده مسجد حاج صمد خان بوده است .

 وی با تاکید بر اینکه ساختمان شهرداری مرکز نیز مانند سایر اماکن محله نمی تواند در املاک و زمین های خود نسبت به ساخت بنا در ارتفاع بیشتر اقدام کند ، تصریح کرد : برای رفع این معضل در روزهای آینده نشستی با مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری وصنایع دستی برگزار می شود .

شهردار رشت ادامه داد : در این راستا با تایید این اداره کل می توان نسبت به ساخت بنا در ارتفاعات بیشتر اقدام کرد تا ارزش اقتصادی املاک و زمین ها حفظ شود .

 دکتر ثابت قدم ایجاد سرای محله باقر آباد در کنار یا جوار مسجد حاج صمد خان را گامی مهم در شکوفایی فرهنگی منطقه ذکر کرد و افزود : هیئت امنای این مسجد تاریخی می تواند به عنوان پل ارتباطی میان مردم و شهرداری مسائل و مشکلات را به نحو مطلوب انتقال دهند تا پیگیری آنها هر چه سریع تر در دستور کار قرار گیرد .

 وی آسفالت معابر فرعی محله باقر آباد در آینده ای نزدیک را به اهالی محله باقر آباد وعده داد و بیان داشت : به هنگام ساخت خیابان جدید با تعاملات دو سویه میان شهروندان نسبت به واگذاری املاک و زمین های محدوده مورد نظر اقدام می شود تا اهالی از منافع آن بیشتر بهره مند شوند .

عضو هیئت امنای مسجد حاج صمد خان نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم به شهردار و مسئولان شهری گفت : در احداث خیابان جدید ، نحوه تملک اراضی و املاک شهروندان از سوی شهرداری مورد توجه اهالی است که آیا قیمت آنها نقدی پرداخت خواهد شد یا معاوضه با زمین دیگری مد نظر است .

عادلی از اجرای طرح ترافیک در خیابان تختی که مشکلات عدیده ای را برای اهالی محله ایجاد کرده انتقاد کرد و گفت : با اجرای طرح مورد نظر بار ترافیکی خیابان های تختی و سعدی به این محله انتقال می یابد که باعث بروز مشکلات و درگیری هایی در سطح محله شده است .

وی افزود : مردم محدوده مسجد تاریخی حاج صمد خان از مرتفع سازی در زمین ها و املاک خود محروم هستند که امید است با تدابیر ویژه شهرداری رفع آنها در دستور کار قرار گیرد .

در ادامه این دیدار اهالی محله باقرآباد نیز به بیان مشکلات ودیدگاهای خود پرداختند که در این راستا راهکارهای مناسب از سوی شهردار  ارائه شد .
۰۲۶۸ ۰۲۶۴ ۰۲۶۷

Share