فرمانده پلیس راه گیلان خبر داد

شب مرگبار پیرمرد ۶۰ ساله با سقوط به ته دره در محور آستارا به اردبیل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده پلیس راه گیلان گفت: سقوط یک دستگاه خودروی وانت‌پیکان به دره در محوره کوهستانی و پرخطر آستارا به اردبیل موجب مرگ دو نفر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده پلیس راه گیلان گفت: سقوط یک دستگاه خودروی وانت‌پیکان به دره در محوره کوهستانی و پرخطر آستارا به اردبیل موجب مرگ دو نفر شد.

۱۳۹۳۱۰۰۳۰۰۰۲۰۳_PhotoAمهیار رستگار امروز با بیان اینکه تمام محورهای گیلان باز است و تردد بدون محدودیت ترافیکی در آنها جریان دارد، اظهار کرد: از رانندگان می‌خواهیم با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها حرکت کنند تا فرآیند ترافیک و ایمن در جاده‌های استان فراهم شود چرا که بی‌توجهی به این امر حادثه‌ساز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرد برای تردد و رانندگی باید تمام مرکز خود را به امر رانندگی اختصاص دهد، افزود: سهل‌انگاری هنگام رانندگی مخاطره‌آمیز است.

فرمانده پلیس راه گیلان ادامه داد: در برخی محورها و جاده‌ها به ویژه در جاده‌های کوهستانی باید توجه راننده بیشتر باشد و بی‌توجهی و دقت نکردن بسیار پرهزینه‌تر و خطرناک‌تر است.

وی به حادثه مرگبار شب گذشته اشاره کرد و گفت: ساعت ۲۲ شب گذشته در محور کوهستانی و پرخطر آستارا به اردبیل یک دستگاه وانت‌پیکان که رانندگی آن را فرد ۶۰ ساله‌ای به‌عهده داشت و به همراه سرنشین ۳۰ ساله خودرو به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه از مسیر اصلی خارج شد و به دره سقوط کرد و هر دو نفر کشته شدند.

رستگار متذکر شد: از رانندگانی که سن بیشتری دارند انتظار می‌رود بر اساس شرایط جاده و روشنایی روز و تاریکی شب حرکت خود را تنظیم کنند و راننده‌ای که ایمن رانندگی می‌کند برای خود و سرنشینان خودرو اهمیت قایل است و شرایط را در نظر می‌گیرد و از حوادث احتمالی پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حتی در جاده‌های شهری تخلف رانندگی می‌تواند حادثه‌ساز باشد، خاطرنشان کرد: روز گذشته در خیابان تختی رشت تصادف منجر به فوت اتفاق افتاد که جای بررسی دارد زیرا این اتفاق‌ها در خیابان‌های شهری و جاده‌های دورافتاده استان تکرار می‌شود.

فرمانده پلیس راه گیلان بی‌احتیاطی و توجه نکردن به مقررات راهنمایی و رانندگی را موجب بروز حادثه دانست و متذکر شد: توجه به قوانین از اتفاق‌های ناگوار رانندگی پیشگیری می‌کند./فارس

Share