ديدار شهردار رشت با اهالي محله جماران

سیاست شهرداری رشت در عرصه توسعه شهری جلوگیری از بی عدالتی ها است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در دیدار با اهالی محله جماران در مسجد باب الحوائج (ع) جلوگیری از بروز بی عدالتی ها را سیاست شهرداری در عرصه توسعه شهری عنوان کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت جلوگیری از بروز بی عدالتی ها را سیاست شهرداری در عرصه توسعه شهری عنوان کرد

۰۲۳۱ دکتر ثابت قدم در دیدار با اهالی محله جماران در مسجد باب الحوائج (ع) که با حضور مدیران شهری برگزار شد ، با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: امید است بتوانیم به تمامی وعده هایی که در راستای توسعه شهر به مردم می دهیم جامه عمل بپوشانیم .

 وی با اشاره به این که جماران محله ای پرجمعیت است که در آن اقشار و اصناف مختلفی سکونت دارند ، تصریح کرد : در طول زمان به این محل توجه و رسیدگی کمتری شده است .
شهردار رشت با اشاره به این که در هیچ محله دیگری فضای سبز حاشیه رودخانه به این گونه به چشم نمی خورد اما محله جماران از آن بهره مند است ، یادآور شد : آسفالت معابر اصلی و فرعی ، سرای محله و ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی در محله جماران در دستور کار شهرداری قرار دارد . وی ادامه داد : در طول ماه مبارک رمضان با حضور در ۵۵ محله سطح شهر رشت ، علاوه بر دیدار چهره به چهره با شهروندان از مسائل و مشکلات آنها آگاهی بیشتری خواهیم یافت .

ثابت قدم هدف از حضور در مساجد محلات و دیدار با شهروندان را برقراری تعامل و ارتباط دو سویه میان مسئولان شهری و مردم عنوان کرد وگفت : ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ایجاد چنین تعاملات دو سویه ای است .
وی با تاکید بر اینکه مساجد محور اصلی محلات محسوب می شوند، افزود : بزرگان محل و کسانی که شناخت بیشتری نسبت به آن دارند می توانند به نحو مطلوبی منعکس کننده مسائل و مشکلات محله و شهروندان ساکن آن به مجموعه شهرداری باشند .

شهردار رشت ادامه داد : با ایجاد تعامل دوسویه میان مجموعه شهرداری و مردم علاوه بر رفع آن ها از سوی شهرداری به عنوان پلی ، شهروندان را با سایر ارگان ها ارتباط خواهیم داد تا هرچه سریع تر مسائل و مشکلات رفع شود .

در ادامه این دیدار عضو هیات امنای مسجد باب الحوائج (ع) بیان داشت : مهمترین مشکلات محله جماران ، آسفالت معابر اصلی و فرعی ، نداشتن فضای ورزشی و زمین بازی ، نبود هیچ گونه فضای سبز و اماکن تفریحی و پارک برای بازی کودکان ، نداشتن فضای فرهنگی و عدم برخورداری از راه خروجی مناسب می باشد .

وی ساماندهی حاشیه رودخانه گوهر را از دیگر مشکلات محله جماران ذکر کرد و ادامه داد : اماکن متروکه حاشیه این رودخانه که محل تجمع معتادان بوده باید هرچه سریع تر ساماندهی شود ؛ همچنین احداث یک فرهنگسرا در این محله پرجمعیت ضروری به نظر می رسد .

این عضو هیات امنای مسجد باب الحوائج (ع) از بوی نامطبوع رودخانه گوهررود به ویژه در فصول گرم سال به علت وجود فاضلاب فراوان گلایه کرد و گفت : سلامت اهالی حاشیه این رودخانه آلوده در خطر بوده  و همواره بیماری های مختلفی در کمین آنهاست .

وی اظهار داشت: اکثر زمین های مسکونی ، محله جماران نسقی بوده و اهالی در ساخت و ساز و انجام تعمیرات با شهرداری دچار مشکلات فراوانی می شوند و در این راستا انتظار می رود شهردار توانمند شهر، تدابیر مناسبی اتخاذ کند .
۰۲۳۰ ۰۲۳۳ ۰۲۳۴ ۰۲۳۵ ۰۲۳۶

Share