نخستین واکنش صهیونیست ها پس از توافق هسته ای:

رییس کنگره جهانی یهود: این توافق یک کاغذ پاره بیش نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،«رونالد لاودر» رییس کنگره جهانی یهود در نخستین واکنش صهیونیست ها ضمن آشکار کردن خشم خود از توافق و پیروزی تاریخی ملت ایران، توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ جهان را کاغذ پاره ای غیرالزام آور خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،«رونالد لاودر» رییس کنگره جهانی یهود در نخستین واکنش صهیونیست ها ضمن آشکار کردن خشم خود از توافق و پیروزی تاریخی ملت ایران، توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ جهان را کاغذ پاره ای غیرالزام آور خواند.RonaldLauderJune2011(c)AndresLacko(1)
پایگاه خبری صهیونیستی جروزالم پست نوشت: لاودر امروز (سه شنبه) در واکنش به خبر توافق هسته ای گروه ۵+۱ و ایران با تکرار ادعاهای دیگر مقام های صهیونیست گفت: تا این لحظه توافق مذکور کاغذ پاره ای بیش نیست.

او افزود: این توافق نه پیمانی الزام آور است و نه دلیلی وجود دارد که بتوان به پایبندی ایران برای اجرای این قرارداد اعتماد کرد.

وی گفت که تهران ید طولایی در زمینه گمراه کردن جهان دارد.

لاودر به نگرانی هایش درباره توافق مذکور و موضع ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: تظاهرات روز قدس در جمعه گذشته که با حمایت دولت برگزار شد، بار دیگر پیام «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» را منتشر کرد و همین بهترین دلیل است برای این که ما نباید بیش از اندازه خوش بین باشیم.

کنگره جهانی یهود به عنوان فدراسیون جهانی جوامع یهودی در سال ۱۹۳۶ در ژنو سوییس تاسیس شد.

دیگر مقام های صهیونیست نیز دقایقی پس از انتشار خبر به نتیجه رسیدن مذاکرات چندین ساله میان ایران و قدرت های بزرگ جهان، ضمن ابراز خشم و انزجار از این دستاورد، آن را نشانه تسلیم شدن غرب در برابر ایران دانستند.

/ایرنا

Share