از گوشه کنار سیاست در گیلان

رگباری که هیچ گاه نبارید/ویژگی گیلانی ها از نظر یک نماینده/طلسمی که شکسته شد/رییس شورای شهر بالاخره عزل شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.


رگباری که هیچ گاه نبارید

گوشه کنار سیاستدرحالی که کارشناسان اداره کل هواشناسی گیلان از اواخر هفته گذشته وعده رگبار و رعبد و برق در گیلان در روزهای نخست این هفته را داده بودند و طی روزهای گذشته نیز بر پیش بینی خود اصرار داشتند تا به امروز(سه شنبه)حتی قطره ای باران در گیلان نباریده چه برسد به رگبار !
گفتنی است پیش بینی هوا علاوه بر تاثیر بر زندگی مردم نقش بزرگی در توسعه پایدار دارد و رییس سازمان هواشناسی کشور نقص علمی کارشناسان و وابستگی دانش هواشناسی به IT را از دلایل پیش بینی های غلط دانسته است.

ویژگی گیلانی ها از نظر یک نماینده

ایرج ندیمی در روزنوشت های خود در خصوص ویژگی گیلانی ها نوشته است:
گیلانى ها بیشتر به ایّام حال!!! بهاء مى دهند تا آینده !
بیش از پس انداز!!! به گذران زندگى بهاء مى دهند!؟
سرمایه گذار زیادى به نسبت استانهاى دیگر!!! از نظر جمع مال وثروت ندارند!؟
سرمایه گذاران صنعتى بسیار کمى!! به نسبت دیگر مناطق کشور دارند!؟
درامور صادرات وحتّى واردات ادم هاى بزرگ و مطرحى!!! در کشور ندارند!؟
به ساختن کارخانه ( مگر در شرایط استثنایى وخاص) تمایل حداکثرى نداشته !!!وحتٌى سرمایه گذاران بزرگ صنعتى موجود نیز بیشتر از استانهاى دیگر هستند که از مزایاى بندرى و٠٠٠ بهره مى گیرند.
مى گویند؛بى نصیب از رجال دانشگاهى نیستند ولى به نسبت استعداد و ظرفیت بسیار با مطلوبیت و انتظار فاصله دارند!؟
مى گویند؛ با دست خود رجال سیاسى وادارى خویش را ازصحنه کنار مى زنند!؟
در بزرگداشت مفاخر در حیات و زندگى انان !!!چندان تمایلى ورویکرد وعملکردى از خود نشان نمى دهند!؟
در حفظ مواریث فرهنگى وتاریخى اعتناى زیادى( به نسبت داشته ) نشان نمى دهند!؟
مى گویند ؛در بازدارى از الودگى محیط زیست وکوه و دشت و دریا !!!بیش از این ازا نها انتظار مى رود؟!
چقدر این فاصله ها و دیگر فواصل نگران کننده است ؟!

طلسمی که شکسته شد

مدیرکل فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت از راه اندازی خط پرواز رشت به استانبول از ۱۸ تیر ماه خبر داد و با انجام این پرئاز طلسم عدم پرواز خارجی فرودگاه رشت می شکند .
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان مهندسˈفتاح رضوانیˈ در این باره گفت : اولین پرواز رشت به استانبول به شماره ۵۳۷-۵۳۶ مسیر استانبول به رشت و بالعکس روز های پنج شنبه هر هفته از ۱۸ تیرماه توسط شرکت هواپیمایی اطلس گلوبال انجام می شود و تا مهرماه ادامه خواهد داشت.
وی از آمادگی فرودگاه رشت برای پذیرش ۱۰۰ پرواز در روز خبر داد و افزود: پرواز استانبول-رشت و بالعکس در ساعت ۰۳:۱۵ نیمه شب وارد فرودگاه رشت شده و ۰۴:۳۵ صبح این فرودگاه را به مقصد استانبول ترکیه ترک خواهد کرد.
مهندس رضوانی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه ساعات عملیاتی فرودگاه رشت ۰۶:۳۰الی ۲۰:۳۰ در کتاب هوانوردی(AIP) اعلام شده است و لذا به منظور پذیرش پروازهای خارجی از جمله مسیر رشت به استانبول در نیمه شب موافقت شده است.
وی اضافه کرد: ۱۳ ارگان با محوریت اداره کل فرودگاه استان مسئولیت ارائه خدمات امنیتی، خدماتی و امدادی در پروازهای خارجی را به عهده دارند که با بهسازی ترمینال قدیم، زیر ساخت های لازم جهت ارائه خدمات فراهم شده است که از جمله می توان به تجهیزات گذر نامه ناجا با هزینه دو میلیارد و یکصد و ده میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاههای کشور اشاره کرد.
با اضافه شدن مسیر رشت به استانبول تعداد ۶۲ سورتی پرواز داخلی و دو سورتی پرواز خارجی در هفته از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز و استانبول انجام می‌شود.

رییس شورای شهر بالاخره عزل شد

عفر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کلاچای با اشاره به وضعیت مرتضی علی‌عسکری رئیس سابق شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: مرتضی علی‌عسکری رئیس سابق شورای شهر کلاچای عزل شد و عضو علی‌البدل جای او را در شورا گرفت.

وی افزود: «احمد شریف» به جای علی‌عسکری عضو جدید شورای اسلامی شهر کلاچای شد و از این پس در جلسات شورا حضور می‌یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کلاچای با اشاره به اینکه دو ماه است که جلسات شورای این شهر با حضور چهار عضو برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۵ شهریور امسال انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر کلاچای برگزار و رئیس جدید انتخاب می‌شود.

حدود دو ماه پیش حادثه آتش‌سوزی در منزل رئیس سابق شورای اسلامی شهر کلاچای منجر به درگذشت همسر و دو فرزند پسر وی شد.

نقره داغ شدن یک گرجستانی در آستارا

قاچاقچی یک دستگاه خودروی بی ام و مدل ۲۰۰۸ امروز به پرداخت۹۰۵ میلیون ریال جریمه نقدی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان امروز گفت: این قاچاقچی که تبعه گرجستان است سواری بی ام و مدل ۲۰۰۸ را با مجوز یک ماهه از گمرک آستارا وارد کرده بود اما چند ماه با خودرویش در ایران تردد می کرد.
رضا قشلاقی افزود: با شکایت گمرک آستارا پس از یک سال پیگیری خودرو تبعه گرجستانی در تهران شناسایی شد.

Share