استاندار در جلسه‌ بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان

رفع مشکل زمین کارخانه پتروشیمی/ساخت ۱۸ هتل در گیلان/ابلاغ بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری به گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی صبح امروز در جلسه‌ بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: ۸۰۵ میلیارد تومان برای ۲۹ پروژه مصوبات سفر هیئت دولت تعیین شده بود که ۴۰۵ میلیارد تومان آن معادل ۵۰/۳ ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدعلی نجفی صبح امروز در  جلسه‌ بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به گیلان اظهار کرد: ۸۰۵ میلیارد تومان برای ۲۹ پروژه مصوبات سفر هیئت دولت تعیین شده بود که ۴۰۵ میلیارد تومان آن معادل ۵۰/۳ ابلاغ شده است.

najafi_1381وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی گیلان منتظر ابلاغ اعتبار مصوبات سفر بودند تصریح کرد: با ابلاغ این میزان اعتبار عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز می‌شود.

استاندار گیلان تکمیل راه آهن قزوین _ رشت را به صورت ویژه از جمله مصوبات هیئت دولت به گیلان عنوان کرد و افزود: برای این پروژه ۸۰ درصد اعتبار تخصیص یافته است و امیدواریم در مدت ۹ ماه به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های دیگر مصوب دولت از تخصیص بالای ۵۰ درصد برخوردار هستند خاطرنشان کرد: برای ۱۱ کیلومتر آزادراه رشت_ قزوین ۶۳ درصد اعتبار تخصیص یافته است.

نجفی از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای نوسازی اراضی کشاورزی گیلان خبر داد و تصریح کرد: ۳۰۰۰ هکتار نوسازی این اراضی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است که خارج از ۱۰ هزار هکتار مصوبه هیئت دولت انجام می‌شود.

استاندار گیلان یکی از معضلات مهم این استان را پرداخت مطالبات صیادان ذکر کرد و یادآور شد: ۳۰ میلیارد تومان در این بخش برای پرداخت معوقات صیادان شیلات اختصاص یافته است.

وی همچنین از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت خبر داد.

ساخت کارخانه پتروشیمی در گیلان

استاندار گیلان اظهار کرد: برای تکمیل پروژه احداث ۱۱ سد لاستیکی مبلغ ۴۵ میلیارد تومان ابلاغ  شد که کار ساخت هشت سد را آغاز کردیم.

وی احداث سد لاستیکی را در کنترل آب و جلوگیری از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب باران به دریا تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: تقویت سد سفیدرود و جمع آوری آب‌های دشت و مدیریت در آب باران از جمله مزایای سد لاستیکی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان برای آبرسانی ۲۰۰ روستای استان در سال جاری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای شش بیمارستان گیلان اعتبار ابلاغ شده و به کتابخانه مرکزی رشت ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی اسکله بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی را از جمله پروژه‌هایی دانست که با همکاری بنیاد مستضعفان و منطقه آزاد و سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان برای سال جاری و ۹۵ ساخته می‌شود.

نجفی درباره ساخت کارخانه پتروشیمی در گیلان تصریح کرد: این پروژه مشکل زمین و معارض داشت که مسئله تامین زمین در لوشان برطرف شد و تاکنون بیش از ۵۰ گروه سرمایه‌گذاری برای احداث این کارخانه ابراز تمایل کردند.

وی با بیان اینکه کارخانه پتروشیمی نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: با احداث کارخانه پتروشیمی یکی از آرزوهای مردم این استان برآورده می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در اشتغالزایی داشته باشد.

استاندار گیلان در بخش گردشگری این استان یادآور شد: در بخش گردشگری ساخت ۱۸ هتل جزو تعهدات سلطانی‌فر بود که ۱۴ هتل چهار و پنج‌ستاره با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی اجرایی می‌شود.

وی جذب سرمایه‌گذار و استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی برای ساخت هتل‌های چند ستاره گیلان را مورد تاکید مسئولان مربوطه قرار داد.

نجفی درباره گازرسانی به روستاهای گیلان متذکر شد: تا پایان ۹۵ گازرسانی به روستاهای استان به اتمام می‌رسد و ۹۹.۸ درصد روستاهای گیلان گازدار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سال آینده عمده شهرهای گیلان تبدیل به شهر سبز می‌شوند، خاطرنشان کرد: گیلان در حوزه گازرسانی جزو استان‌های برتر کشور است.

استاندار گیلان به وضعیت آب سد سفیدرود اشاره کرد و گفت: تامین آب استان یکی از معضلات مهم است و از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد متر مکعب آب گیلان که در حوزه سد آبریز سد سفیدرود تامین می‌شد اکنون به یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با تصریح بر اینکه ۹ استان کشور از سد سفیدرود تامین آب می‌شوند، افزود: کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، تهران، البرز، قزوین و گیلان از آب سد سفیدرود استفاده می‌کنند که تهران و البرز مصرف شرب دارند و آنها باید حق آبه ما را برگردانند.

/فارس

Share