در شصت و نهمين جلسه کميسيون برنامه، بودجه و حقوقي شورا:

رای مثبت به تجمیع بیمه /گزارش تفریغ بودجه شهرداری رشت ارائه شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در شصت و نهمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا؛اعضای کمیسیون خواستار گزارش تفریغ بودجه شهرداری شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،در شصت و نهمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا؛اعضای کمیسیون خواستار گزارش تفریغ بودجه شهرداری۱۳۹۴-۰۴-۱۴_۱۱-۴۱-۲۶_۴c4147b41a5d4c3bb7b89bcc40be47ca شدند.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورا در تازه ترین جلسه این کمیسیون تاکید کردند شهردار گزارش تفریغ بودجه را به کمیسیون فوق اعلام کند.

در جلسه این هفته کمیسیون که عصر ۱۳ تیر ماه با حضور محمدعلی رفیعی نودهی رییس کمیسیون، عباس صابر، امیرحسین علوی، محمدحسین واثق کارگرنیا و مسعود کاظمی برگزار شد، اعضا خواستار ارائه گزارشی از میزان انحراف بودجه از سوی شهردار شدند.

با وجود اینکه در این جلسه احمدرضا حق بین مدیر گروه برنامه ریزی و بودجه شهرداری رشت گزارشی از اصلاحات بودجه به اعضای کمیسیون ارائه داد اما عباس صابر با انتقاد از عملکرد شهرداری در این خصوص گفت: اصلاح بودجه بر اساس ضرورتی که شهرداری تشخیص می دهد مورد درخواست از شورا قرار می گیرد اما در زمان کنونی شهردار موظف است که انحراف از بودجه را به شورا گزارش دهد.

وی افزود: کلیه مجوزهایی که شورا در چارچوب قانون برای جابجایی ردیف ها به شهرداری داده است به عنوان اصلاح بودجه قانونی مشهود و مورد قبول است اما میزان انحرافاتی که شهرداری از بودجه داشته باید به شورا اعلام شود.

با تایید سایر اعضا بر این موضوع، محمدعلی رفیعی رییس کمیسیون نیز در این باره تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه تاکید دارد که گزارش تفریغ بودجه به کمیسیون و شورا اعلام شود و نیاز است که مدیران شهرداری در حوزه درآمد و بودجه این مهم را هر چه زودتر مورد توجه قرار دهند.

در ادامه جلسه فوق، لیست عوارض عمومی و آلایندگی واریزی به حساب شهرداری در سال ۹۳ و دو ماهه نخست سال جاری توسط جواد حرفت خواه مشاور کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا قرائت شد.

با اعلام این گزارش که از سوی مدیرکل امور مالیاتی استان تنظیم شده، مسعود کاظمی بر تعامل هر چه بیشتر شهرداری با سازمان امور اقتصاد و دارایی تاکید کرد.

وی در این باره گفت: در صورتی که تعامل بهتری بین مدیریت شهری و سازمان امور اقتصاد و دارایی و اداره کل امور مالیاتی برقرار شود، بخش اعظمی از بودجه تحقق می پذیرد.

این عضو کمیسیون افزود: شورا این آمادگی را دارد که در نشست های شهرداری با سازمان فوق شرکت کرده و راهکارهای همکاری بیشتر را مدنظر قرار دهد.

در ادامه جلسه ۶۹ ام کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای رشت، اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۷ بودجه سال ۹۴ توسط اعضای کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین اعضای کمیسیون به لایحه شهرداری مبنی بر تجمیع بیمه رای موافق دادند در صورتی که شرکت های معتبر بیمه ای مورد استعلام قرار گرفته و با برگزاری مناقصه بهترین شرکت برای ارائه خدمات مورد نظر از سوی شهرداری انتخاب شود.

 

Share