همزمان با آغاز هفته قوه قضایه اتفاق افتاد:

دیدار قضات و رئیس دادگستری بندرانزلی با امام جمعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با آغاز هفته قوه قضایه ،قضات و رئیس دادگستری بندرانزلی با امام جمعه شهرستان دیدار کرده و با آرمان های امام راحل و مقام عظمای ولایت تجدید بیعت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،همزمان با آغاز هفته قوه قضایه ،قضات و رئیس دادگستری بندرانزلی با امام جمعه شهDSC_0226رستان دیدار کرده و با آرمان های امام راحل و مقام عظمای ولایت تجدید بیعت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در این دیدار با تبریک ایام ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد : متاسفانه فضای جامعه به سمتی در حال رفتن است که انسان گاهی اوقات کمتر رنگ و بو ماه مبارک رمضان را حس میکند ولی باز هم این ماه اثر بخشی خود را دارد و آمار جرم و شکایت کاهش یافته و بر جامعه تاثیری مستقیم دارد .

وی با تاکید بر تقویت و افزایش معنویات در زندگی افزود : دستگاه قضا به عنوان یکی از مهمترین نهاد های اداری نظام بوده و این مهم نیازمند آن است که کارگزاران دستگاه قضا هر چه بیشتر تقویت معنویات را در زندگی خود لحاظ کنند .

وضیعت قضایی در شهرستان انزلی رضایت بخش است

وی در ادامه پیشرفت مجموعه ها دستگاه قضا را بسیار مطلوب دانست و با اشاره به سابقه خود در معاون ارتباطات روابط عمومی قوه قضایه کشور و معاون آموزشی ستاد حفاظت و پیشگیری قوه قضایه استان تهران گفت : با مشکلات این دستگاه و حجم وسیع پرونده های و کمبود نیرو آشنا هستم و الحمد الله رفع این مشکلات رو به بهبود بوده و وضیعت قضایی در شهرستان انزلی نیز رضایت بخش است.

قضات مواظب لغزش ها باشند

امام جمعه شهرستان بندرانزلی همچین با بیان اینکه در این شهرستان مشکلات مختلف و ادیده ای وجود دارد تاکید کرد : دوستان از خودشان مراقبت کنند که هم لغزشی پیدا نکرده و هم وظیفه اشان تحت شعاع مسائل دیگر قرار نگیرد .

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با اشاره به ظرفیت ها درونی و بیرونی دستگاه قضا خاطر نشان کرد : اگر دستگاه قضا از ظرفیت های بیرونی و درونی خود به خوبی استفاده کند قطعا نتیجه خوبی حاصل خواهد شد و با توجه به مشکلاتی که عموما در کارهای اجرایی و دستگاهای اداری به چشم میخورد این است که مجموعه ها تعامل خوبی ندارند و از ظرفیت های یکدیگر استفاده نمی کنند.

وی اضافه کرد : آمار ورودی پرونده ها بسیار زیاد است فلذا باید کار فرهنگی و اطلاع رسانی دقیق و درست انجام شود و به عنوان مثال با استفاده از ظرفیت های نماز جمعه و مساجد و ارائه راهکار از سوی اعضای شورای فرهنگ عمومی و امور مساجد که دادگستری نیز در آن عضو است می توان در کاهش جرایم تاثیر گذار بود .

دستگاه قضایی می تواند با اجرای عدالت زمینه ساز حکومت ولی عصر باشد

امام جمعه شهرستان بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود به ویژگی های حکومت ولی عصر اشاره و عدالت آن را مایه امید مظلومان دانست و افزود : از ویژگی های جکومت ولی عصر ، عدل گستر بودن و عدالت آن است فلذا در نظام اسلامی نیز ما وظیفه داریم عدل را گسترش دهیم و هر کجا این مهم تحقق یابد زمینه ساز تشکیل حکومت ولی عصر (عج) خواهد بود .

 شمس الدین همچنین تاکید کرد : یکی از شاخص ترین دستگاهایی که میتواند با اجرای عدالت زمینه ساز حکومت ولی عصر باشد دستگاهی قضایی است.

باید برای رسیدگی به پرونده و احقاق حق سرعت بیشتری لحاظ گردد

وی در ادامه با بیان اینکه عمده ی حلاوت استیفاء حق ( شیرین کام شدن از گرفتن حق خود بطور وافی و کافی) در سرعت آن است خاطر نشان کرد : گاهی اوقات اطاله دادرسی در مجموعه قضایی ، صاحب حق را بی رغبت می کند و خیلی از دعاوی در بین مردم است که از ترس این اطاله دادرسی به دادگستری مراجعه نمی کنند و میتوان با آزمایش روش های جدید از سوی افرادی که با انگیزه در این جایگاه در حال خدمت هستند در رفع این مشکل گام برداشت .

متاسفانه در سال های اخیر به نام شهید بهشتی توجه ای نمی شود

امام جمعه شهرستان بندرانزلی در پایان سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی افزود : متاسفانه در سال های اخیر به نام ، روش ، افکار و منش شهید بهشتی توجه ای نمی شود در حالی که مرور ، بازخوانی و انعکاس آن برای جامعه بسیار خوب است و میتوان از فرصت هفته قوه قضایه استفاده کرد تا هر چه این روحیه تقویت شود و ان شا الله بازده بهتری خواهد داشت.

رئیس دادگستری شهرستان بندرانزلی نیز با ارائه گزارش مختصر از برنامه های هفته قوه قضائیه و اعلام عملکرد دادگستری شهرستان به مهمترین مشکل دستگاه قضا اشاره کرد و افزود : مهمترین مشکل ما در این نهاد حجم بالای ورودی پرونده بوده که تولیدی ما هم نیست و میتوان گفت شاید عامل حجم وسیعی از این پرونده ها مسائل فرهنگی باشد که انتظارمان این است که مسئولان مربوطه در رفع این مشکل دست ما رو بگیرند.

Share