امام جمعه انزلی در دیدار مدیر فرهنگی مناطق آزاد کشور

در انزلی فقر روحانی احساس می شود/شهر انزلی به منطقه آزاد الحاق شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر فرهنگی و آموزش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به همراه رئیس شورای راهبردی آموزش عالی این سازمان با امام جمعه انزلی دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر فرهنگی و آموزش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به همراه رئیس شورای راهبردی آموزش عالی این سازمان با امام جمعه انزلی دیدار کرد.

در این دیدار مدیر فرهنگی و آموزش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی ۷ منطقه آزاد کشور به ترویج فرهنگ قرآنی در این سازمان اشاره و تصریح کرد : منطقه آزاد انزلی تصمیم دارد طرح موسسه عالی قرآنی را در دستور کار قرار داده و در راستای این مهم گام بردارد .

حجت الاسلام والمسلمین رضوانی با اشاره به تفاهم نامه ی مناطق آزاد و نهاد نماز جمعه کشور افزود: کار فرهنگی باید توسط نیروهای فرهنگی شهر و شهرستان انجام شود و به همین منظور می توان با تشکیل کارگروه و شورای فرهنگی در انزلی که از ظرفیت های بسیار مطلوبی برخوردار است ، این موضوع را آغاز کرد .

جذب دانشجو در اولویت سازمان منطقه آزاد قرار دارد

bs40eggxرئیس شورای راهبردی آموزش عالی دبیرخانه مناطق آزاد کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران کشوری است که در منطقه از نظر پیشرفت های علمی زبانزد است خاطر نشان کرد : برازنده این کشور نیست که با این همه امکانات و پیشرفت های علمی سالیانه ۵۰۰ هزار جوانش از کشور خارج شوند و قطعا باید با کمک مراکز علمی در مناطق آزاد و توجه ی ویژه به ظرفیت های منطقه نه تنها این جوانان جذب شوند بلکه جوانان دیگر کشور ها را نیز برای تحصیل جذب کنیم .
بهمن امانی در ادامه اضافه کرد : منطقه آزاد انزلی زیباترین و خوش آب و هوا ترین منطقه آزاد بوده و این یک امتیاز بزرگ است که می توان با توجه به این ویژگی خاص منطقه آزاد انزلی به مرکز تربیت دانشجویان خارجی تبدیل شود و قطعا جذب دانشجویان در اولویت های سازمان منطقه آزاد قرار دارد.

در بخشی دیگر از جلسه نیز امام جمعه شهرستان بندرانزلی با اشاره به تاسیس دفتر نهاد جمعه در منطقه آزاد انزلی عنوان کرد : به منظور ارتباط بیشتر فرهنگی ، نهاد نماز جمعه می تواند با ایجاد دفتری در منطقه آزاد یاری گر مسائل فرهنگی این سازمان باشد .

در انزلی فقر روحانی احساس می شود

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با بیان اینکه در انزلی فقر روحانی احساس می شود اذعان داشت : نیمی از مساجد شهرستان بدون امام جماعت هستند و با توجه به اینکه مردم عادی توان ساخت خانه عالم را ندارد منطقه آزاد می تواند تامین امکانات و ساخت این خانه ها را در دستور کار قرار دهد .

برای الحاق شهر انزلی به منطقه آزاد فکر اساسی شود

وی همچنین در دیدار با مدیر فرهنگی و آموزش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به توقع مردم انزلی از منطقه آزاد انزلی نیز اشاره و تصریح کرد : توقع مردم این است که شهرستان بندرانزلی به محدوده منطقه آزاد ملحق شود و یا اینکه شهرستان از مزایای این سازمان بیشتر بهره مند شود فلذا برای الحاق شهر انزلی به منطقه آزاد فکر اساسی شود.

Share