جلسه تفریغ بودجه شهرداری انزلی برگزار شد

درگیری لفظی جلسه را نیمه تمام گذاشت/احمدی فرد:مشخص نیست رقم های میلیاردی دقیقا کجا هزینه شده/ پوررشعبان:شهرداری انزلی جزو ۵ شهرداری برتر کشور است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمدی فر گفت: این رقم های میلیاردی دقیقا در کجا هزینه شده و اگر حساب موجودی شهرداری از بانک می باشد باید آن را اعلام نمایند و اگر موجودی داریم باید به بودجه سال ۹۴ اضافه گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه تفریغ بودجه شهرداری انزلی با حضور اعضای شورای شهر و شهردار این شهر برگزار شد.

 شهرداری انزلی جزو ۵ شهرداری برتر کشور است

DSC_0580به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی ,در جلسه تفریغ بودجه سال ۹۳ شورای شهر بندر انزلی ، پورشعبان شهردار انزلی با اشاره به اینکه پذیرای انتقاد های همگان است اظهار داشت :به شخصه خواسته ام که عملکرد یکساله شهرداری مورد ارزیابی قرار گیرد و از همگان استدعا دارم درکنار انتقادها راه حل نیز پیشنهاد کنند.
وی ادامه داد: یکی از چالش های شهرداری اصلاح هزینه های پرسنلی است و در سال  ۹۳بیش از ۳ مورد ارتقاء شغلی داشتیم و این امر سبب می شود که مدیریت هزینه ای بر بخش جاری ما بیشتر شود.
شهردار انزلی تصریح کرد: نگاه ما مدیریت هزینه بود و سعی کردیم کنترل شده حرکت کنیم و در سرفصل هزینه های جاری شهرداری ۷ فصل و ۱۴۰ آیتم وجود دارد که شفاف نوشته شده و هزینه های انجام شده باید در همین سرفصلها قرار گیرد و همچنین کل هزینه های شهرداری در بخش خدمات و قراردادها ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است و حرکت شهرداری به سمت مدیریت کردن این هزینه هاست .

پورشعبان با بیان این موضوع که شهرداری انزلی جزو ۵ شهرداری برتر کشور است عنوان کرد: شهرداری انزلی کلیه حسابرسی های خود را تا پیان سال  ۹۳انجام داده است ، درحالیکه برخی از شهرداری ها حتی حسابرسی سال ۹۲ را نیز انجام نداده اند.

وی درخصوص نحوه وصول عوارض ابراز نگرانی کرد و گفت: کسانی که پول وصول می کنند مخالف سیستمی کردن وصول عوارض هستند.پول می بایست از طریق سیستم و بصورت آنلاین وارد حساب شهرداری شود تا برای کسی نگرانی بوجود نیاورد .

توضیحات رییس کمیسیون بودجه

نواری رئیس کمیسیون بودجه در خصوص توضیحات تصمیمات کمیسیون گفت: بحث تفریغ بودجه مربوط به افزایش و کاهش هایی می باشد که در هزینه کرد شهرداری برای بودجه سال ۹۲ و ۹۳ انجام شد.
وی در خصوص ماده های این بودجه اضافه کرد: ماده یک مربوط به حقوق و ماده دو مربوط به مزایای حقوق می باشد که هر کدام از این موارد دارای سرفصل های خود می باشند.
نواری تصریح کرد: این سرفصل ها شامل حقوق کارگران و کارکنان شهرداری می باشند که از ردیف ماده یک پرداخت می گردد و در ماده دو مربوط به مزایای حقوق شامل بدهی های معوقه و پاداش و اضافه کاری و غیره می گردد
وی به هزینه های دیگر مانند پست و تلفن اشاره کرد و عنوان کرد: که در ماده ۳ به مبلغ ۵۹ میلیون تومان می باشد و در ماده ۴ که در خصوص تجهیزات می باشد با کاهش مواجه هستیم
نواری در خصوص ماده ۵ اشاره کرد: این ماده مربوط به خدمات نگهداری می باشد که شامل تعمیرات ساختمان و دیگر هزینه ها می باشد که در حدود یک میلیارد و ششصد میلیون تومان افزایش داریم. مهندس نواری در ادامه به تک تک ماده ها و هزینه های آن نسبت به کاهش و افزایش آنها اشاره ای کوتاه کرد.

اشکالات احمدی فرد به گزارش تفریغ بودجه

DSC_0592 احمدی فرد عضو شورای شهر انزلی در رابطه با بررسی هزینه های جاری بودجه اظهار داشت: به اتفاق آقای جلالوندی توانستیم هزینه های جاری را بررسی کنیم اما هزینه های عمرانی تاکنون بررسی نشده است.
وی تصریح کرد: در خرداد ماه سال گذشته مصوبه ای داشته و حسابرس انتخاب کرده ایم تا در شهرداری حسابرسی ضمنی انجام شود اما متاسفانه حسابرس مربوطه حساب های نه ماه را انجام داده و سه ماه باقیمانده را نتوانسته به انجام برساند و علت این امر اصلا قابل توجیه نخواهد بود.

احمدی فرد با بیان اینکه دلیل این موضوع صرفا به علت نداشتن دفتر مربوط به حسابرسی نیست اظهار کرد:چطور ممکن است ما به حسابرس شورا دفترها را تحویل ندهیم.
وی در خصوص تفریغ بودجه اظهار داشت: جلسه تفریغ بودجه حتما باید با گزارش حسابرس به شورا بیاید وگرنه ما نمی توانیم فاکتورها را از شهرداری گرفته و در خصوص هزینه های آن تحلیل و بررسی کنیم زیرا این وظیفه مربوط به حسابرسی می باشد.

وی افزود: همترازی در این بودجه وجود ندارد و ستون سمت راست با ستون سمت چپ تراز مالی ندارد و حتی مابه تفاوت با رقم های هنگفتی نظیر یک میلیارد و سیصد میلیون خواهد داشت.
احمدی فر افزود: این رقم های میلیاردی دقیقا در کجا هزینه شده و اگر حساب موجودی شهرداری از بانک می باشد باید آن را اعلام نمایند و اگر موجودی داریم باید به بودجه سال ۹۴ اضافه گردد.
وی با اشاره به مصوب نبودن خرید ماشین آلات بدون مصوب شورا گفت: بدون مجوز شورا خرید ماشین آلات وجاهت قانونی ندارد و باید مشخص گردد که این رقم دقیقا برای کجا هزینه شده است و تلفیقی که تراز مالی نداشته باشد اصلا قابل بررسی نمی باشد.
احمدی فر در رابطه با مشکلات برخی ماده ها خاطرنشان کرد: در برخی این ماده ها اختلاف واقعا چشمگیر بود و در ماده دو اختلاف چشمگیری وجود دارد و همچنین با نگاهی به مبالغ آن حق مربوط به پاداش و عیدی بیش از اندازه پرداخت شده است که علت آن نامعلوم می باشد که این رقم تفاوت به صورت گنگ و مبهم است و در ماده سوم این هزینه ها مربوط به یکسری سفرهای داخلی بوده که برای ماموریت های داخلی به کار رفته و از جناب شهردار خواهشمندم نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند و در خصوص ماده ۵ هم هزینه های مربوط به جشن و پذیرایی مبالغ آن مبهم می باشد.
وی در خصوص بحث خدمات شهری عنوان کرد: واگذاری خدمات شهری به بخش خصوصی کاملا در ابهام است و خواهشمندم واحد حقوقی شهرداری و شورا کامل بررسی نمایند.

در پایان شاهد درگیری های لفظی بین اعضای شورای شهر  بودیم که این موضوع سبب شد بدیعی فر ادامه بررسی مشکلات و ابهامات سه ماده مذکور تفریغ بودجه را به جلسه آتی در روز یکشنبه موکول کرد تا به نتایج نهایی دست یابند.

Share