نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

درجه‌های بهشت به تعداد آیه‌های قرآن است /اساس دین بر مخالفت با هوای نفس است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیاز است انسان گاهی نفس خود را مورد خطاب قرار دهد گفت: اساس دین بر مخالفت با هوای نفس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیاز است انسان گاهی نفس خود را مورد خطاب قرار دهد گفت: اساس دین بر مخالفت با هوای نفس است.

جامعه الحسین (۳۸)ramzani آیت‌الله رضا رمضانی بامداد امروز در مراسم احیای ۲۱ ماه مبارک رمضان در جامعه‌الحسین (ع) رشت اظهار کرد: عظمت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن است، البته تمام کتاب‌های آسمانی در این ماه نازل شدند.

وی معرفت و شناخت نسبت به خود را نخستین مرحله رشد انسان عنوان کرد و افزود: قرآن دقیق‌ترین، جامع‌ترین و عمیق‌ترین وسیله معرفت برای شناخت انسان از خود است.

رمضانی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از انسان شناخت درستی داشته باشیم باید آیه‌های قرآن را بفهمیم و نسبت به آن تفکر داشته باشیم، تصریح کرد: درجه‌های بهشت به تعداد آیه‌های قرآن است و نیاز به درک قرآن داریم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، قرآن را وصف حال انسان خواند و بیان کرد: شناخت انسان بدون وحی امکانپذیر نیست و آن‌چه بشر درباره خود می‌خواهد بداند در قرآن است.

وی به دلیل خلق انسان در قرآن اشاره کرد و گفت: در آیه‌های متعدد قرآن ذکر شده است که خداوند می‌خواهد در زمین جانشین داشته باشد تا صفت‌های جلال و جمال او را بروز دهد.

رمضانی ملاک شایستگی انسان را علم دانست و خاطرنشان کرد: یک آیه داستان خلقت آفرینش انسان را معنادار کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به دمیدن روح خدا در انسان اشاره کرد و یادآور شد: امر مذکور موجب شده است انسان به کرامت ذاتی و نسبی برسد.

وی ادامه داد: بشر در دنیای معنادار خلق شده و تمام امور آن هدفمند است ضمن اینکه بزرگ‌ترین امانت به انسان سپرده شده تا آن را حمل کند.

رمضانی با بیان اینکه تمام موجودات عبد و مطیع خداوند هستند، اظهار کرد: انسان به مشیت حق آمده و به مشیت الهی می‌رود و تمام موجودات خداوند را سجده می‌کنند و بنده او هستند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به انجام تمام بدی‌ها و زشتی‌ها در زندگی انسان اشاره کرد و افزود: نسبت دادن ظلم به خداوند روا نیست زیرا انسان است که به خود ظلم می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام قصه‌های قرآن برای عبرت است، تصریح کرد: قرآن الگوهای خوب و بد را به انسان معرفی کرده است.

رمضانی به عوامل و موانع رشد انسان در قرآن اشاره کرد و گفت: انسان قدرت بالا رفتن دارد و اخلاق حسنه سبب ارتقای انسان است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر تمام رفتار انسان رنگ الهی داشته باشد عبادت محسوب می‌شود، بیان کرد: ایمان، عمل صالح، ذکر، شکر، دعا و نیایش، تقوا و پاکدامنی از عوامل رشد انسان است.

وی ادامه داد: اگر کار و تلاش برای خدا باشد عبادت محسوب می‌شود و افرادی که تنبلی می‌کنند دعاهای آنها مستجاب نمی‌شود.

رمضانی با بیان اینکه نوع رفتار و سخن انسان نشان‌دهنده رشد اوست، خاطرنشان کرد: محبت خدا آتش است و هر دلی را بگیرد با خود همراه می‌کند و می‌برد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به موانع رشد انسان در قرآن اشاره کرد و یادآور شد: کفر، نفاق، شرک، تردید، تکذیب آیات الهی، غیبت، تهمت، دروغ و تمام رذائل اخلاقی و بدخلقی از موانع رشد انسان است.

وی با تاکید براینکه بشر باید بتواند با تمام انسان‌ها تعامل داشته باشد، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان دعاهای انسان می‌تواند جهانی شود.

رمضانی قساوت قلب، خدعه، نیرنگ، مکر، به‌ ویژه هوای نفس را سبب ذلت انسان عنوان کرد و افزود: هوای نفس عقل انسان که فرماندهی بدن را به عهده دارد اسیر می‌کند و اگر فرمانده اسیر شود تمام قوا به اسارت در می‌آیند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هوای نفس موجب می‌شود دین از انسان گرفته شود، بیان کرد: اگر انسان با هوای نفس خود مخالفت کند موجب رهایی عقل می‌شود زیرا عقل نیازمند کمک است.

وی اساس دین را بر مخالفت با هوای نفس دانست و تصریح کرد: انسان باید گاهی نفس را مورد خطاب قرار دهد و به طور روزانه هوا و تمایلات خود را بمیراند.

رمضانی با بیان اینکه هوای قدرت، ثروت و علم مانع رشد انسان می‌شود، گفت: هوا و هوس با عقل تضاد دارند و با آن تقابل می‌کنند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان متذکر شد: تنها خداوند می‌تواند بشر را نجات دهد و انسان نباید مأیوس از خیر الهی باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر بنای آشتی باشد خداوند تمام گناهان را می‌آمرزد، خاطرنشان کرد: خداوند اجازه بی‌حرمتی به افراد را نداده و اگر انسان بخواهد خداوند می‌بخشد.

رمضانی به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و یادآور شد: اگر انسان یک سال قبل از مرگ توبه کند خداوند قبول می‌کند و حتی یک ماه قبل از مرگ توبه کند از طرف خداوند پذیرفته می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرموده مدت یک ماه زیاد است، اظهار کرد: اگر انسان یک روز قبل از مرگ، یک ساعت قبل از مرگ و حتی قبل از اینکه فرشته مرگ را ببیند توبه کند خداوند آن را می‌پذیرد.

/فارس

Share