سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش:

خیابان های باریک تالش دیگر پاسخگوی تردد خودروها نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش گفت: خیابان های باریک شهر دیگر پاسخگوی تردد خودروها نیست و سنگینی ترافیک آن قابل مقایسه با مرکز استان و پایتخت است که در ساعات مختلف متغییر است و موجب کندی رفت و آمد، کسادی بازار فروشندگان و بسیاری مسایل دیگر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ترافیک خودروها، شلوغی حاکم بر شهرهای بزرگ و مسیرهای پرتردد به یک امر عادی و بغرنج در کلان شهرها تبدیل شده است. اما کمی دورتر از هیاهوی این شهرهای پر جمعیت جایی هم هست که علیرغم جمعیت نه چندان زیاد افراد و خودروها با این مشکل روبروست.۱۳۹۳۱۰۲۸۰۰۰۷۸۳_PhotoA

گیل نگاه نوشت: شهر تالش در غرب گیلان که در گذشته هشتپر نامیده می شد مرکز شهرستان تالش(طوالش) است که پس از احداث جاده ارتباطی آستارا به قزوین در جنگ جهانی دوم ساخته شد و پس از انقلاب اسلامی نام آن به تالش تغییر یافت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تالش و نماینده این شورا در شورای ترافیک شهرستان است. وی در گفتگو با فرهیختگان اظهار کرد: این شهر پنجاه و سه هزار نفری تامین کننده نیازهای روستاها و سایر شهرهای اطراف خود نیز می باشد و بازار به معنای واقعی کلمه در آن وجود دارد.

وی بیان نمود: خیابان های باریک شهر دیگر پاسخگوی تردد خودروها نیست و سنگینی ترافیک آن قابل مقایسه با مرکز استان و پایتخت است که در ساعات مختلف متغییر است و موجب کندی رفت و آمد، کسادی بازار فروشندگان و بسیاری مسایل دیگر شده است.

تاکنون طرح پارکومتر و خیابان یک طرفه نیز در برخی خیابان ها اجرا شده که توفیق چندانی به حال و روز یک شهر نه چندان پرجمعیت نکرده است.

وانوایی وضعیت موجود شهر را به این شکل تشریح کرد: هسته تجاری شهر ۵۳ هزار نفری تالش در ۳ خیابان امام خمینی(ره)، خرمشهر و آیت الله طالقانی تمرکز پیدا کرده و در ساعاتی از شبانه روز شاهد ترافیک سنگین هستیم. افزایش تعداد خودروها، سفرهای بین شهری و نبود کمربندی این موضوع را تشدید کرده است.

وی افزود: تالش از نظر خیابان های درون شهری دچار مشکل است و یک طرح جامع که حل کننده این مورد است تاکنون به مرحله اجرا درنیامده است.

وی در ادامه افزود: شهرداری تالش به دلیل کمبود درآمد و نبود مدیریت صحیح توان خرید زمین از مردم برای احداث خیابان ها و عقب نشینی ها را ندارد و در معاملاتی که با مردم نموده است تعهدات خود را انجام نداده و مقادیر زیادی از زمینهای تفکیکی مردم در مسیر خیابان ها قرار می گیرد که مردم به دلیل همین مسله با شهرداری همکاری نمی کنند.

وانوایی اضافه کرد: یک مشکل اساسی در شهر تالش نبود خیابان های جمع کننده و پخش کننده سفر است. خیابان های تنگ، باریک و تقاطع های ناهنجار را نیز باید به موضوع اضافه کرد. همه موارد مطرح شده نیازمند طرح جامع است که مورد مطالعه قرار گرفته ولی ابلاغ نشده است. جذب اعتبار لازم و همکاری مردم عزیز هم از زوایای دیگر حل معظل ترافیک این شهر است.

سخنگوی شورای شهر تالش همچنین اضافه کرد: ایجاد خیابان های جمع کننده و پخش کننده سفر، اصلاح هندسی مسیرها، احداث ورودی و خروجی شهر، ایجاد شبکه حمل و نقل، نصب چراغ قرمز در تقاطع ها از جمله راه کارهای ترافیک شهری ایست.

وی گفت: به این موراد باید ساخت دو پل در مسر خیابانهای پاسداران- تپه نورالشهدا به صورت قوسی و پل شبداری در پایین دست پل بزرگ در محلی که به سی و سه پل مشهور است و دارای زیر گذر، رو گذر و تقسیم ترافیک خواهد بود را باید اضافه کرد.

عضو شورای ترافیک تالش به یک معضل ترافیکی در این شهر اشاره کرد. وی در این خصوص گفت: مهمترین گره ترافیکی میدان نماز است که دو پل صبا و جوان برای این نقطه پر تردد در نظر گرفته شده که خیابان های ۷ تیر به جمهوری اسلامی( بیست متری) را متصل می کند.

وانوایی ساماندهی ایستگاه های سواری و انتقال آنها به نقاط کم ترافیک و اختصاص خطوط تاکسیرانی جدید را از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده اعلام کرد.

 

Share