دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان :

خطر اعتیاد به پشت درب منازل ، خوابگاهها ، پادگان ها و مراکز آموزشی رسیده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شاه کوئی به وجود حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور بر طبق آمارهای رسمی نیز اشاره کرد و گفت : متاسفانه خطر اعتیاد به پشت درب منازل ، خوابگاهها ، پادگان ها ، مراکز آموزشی و … رسیده و این نشان می دهد باید عزم جدی تری برای مقابله با این بلای خانمانسوز داشته باشیم .

shahigt9n7vبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت : استکبار جهانی ، فروپاشی اجتماعی و تضعیف نظام خانواده ی ایرانی را مورد هدف قرار داده است .
محمدحسین شاه کوئی با اشاره به شکست استکبار جهانی در رابطه با فروپاشی سیاسی در ایران اظهار داشت : امروز مواد مخدر بعنوان بحران چهارم و صنعت غیرقانونی که پس از صنعت اسلحه ، نفت و توریسم بالاترین درآمد را به خود اختصاص داده ، به وسیله ای برای استکبار جهانی جهت فروپاشی اجتماعی و تضعیف بنیان خانواده به منظور مقابله با نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است .
وی در ادامه به کشف ۵۵۰ تن مواد مخدر در سال گذشته در سطح کشور و دستگیری ۲۷۰ هزار نفر در این رابطه اشاره کرد و گفت : باید آگاهانه و با هوشیاری عوامل بیگانه را رصد کرده و ضمن حفاظت از مرزها ، از خانواده ها مراقبت کنیم تا بتوانیم با این بحران مقابله کنیم .
وی به وجود حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار معتاد در کشور بر طبق آمارهای رسمی نیز اشاره کرد و گفت : متاسفانه خطر اعتیاد به پشت درب منازل ، خوابگاهها ، پادگان ها ، مراکز آموزشی و … رسیده و این نشان می دهد باید عزم جدی تری برای مقابله با این بلای خانمانسوز داشته باشیم .
وی سپس با بیان اینکه نهاد خانواده از بنیادی ترین نهادها بوده و در اسلام تاکیدات بسیاری بر حفظ بنیان خانواده و تربیت فرزندان شده ، بر آموزش دینی در خانواده ها تاکید کرد و یادآور شد : آموزش های دینی و انجام فرایض دینی در خانواده ها میزان لغزش ها را کاهش می دهد.
شاه کوئی همچنین با تاکید بر اینکه بنا بر فرموده ی مقام معظم رهبری مقابله با مواد مخدر ، یک جهاد بزرگ است ، به حدود سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز نیروی انتظامی در راه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و از همه ی آحاد جامعه ، نهادها ، ارگان ها و سمن ها در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از بلای خانمانسوز اعتیاد در سطح جامعه دعوت به همکاری کرد تا هر یک از افراد یک عامل پیشگیری کننده بوده و بعنوان یک سفیر فرهنگی و آموزشی عمل کنند .
وی در ادامه مواد مخدر را در جامعه ی امروز جهانی بعنوان شوک هزاره ی سوم دانست که تقریبا همه ی کشورها و ملل را درگیر خود کرده است .
وی تصریح کرد : ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا ، مصرف مواد مخدر و روانگردان ها را تجربه کرده و ۱۰ میلیون نفر بصورت حرفه ای درخصوص قاچاق مواد مخدر فعالیت می کنند بطوریکه سود خالص از محل درآمد غیرقانونی فروش مواد مخدر ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار بوده و چرخش مالی آن سالانه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است .
وی یادآور شد : این در حالیست که با ورود غربی ها به افغانستان به بهانه ی مبارزه با تروریسم ، نه تنها سطح زیر کشت خشخاش کاهش نیافت بلکه از سال ۲۰۰۱ تاکنون رشدی یک هزار و ۱۱۳ درصدی داشته است .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در پنج حوزه ی تخصصی تعیین شده ، بر ارتقای آموزش و پیشگیری اولیه از سنین کودکی و نیز بر لزوم افزایش سطح آگاهی آحاد جامعه به ویژه نوجوانان ، جوانان و خانواده ها درخصوص مضرات سوء مصرف مواد مخدر تاکید کرد .
وی خاطرنشان کرد : برای ساختن جامعه ی بهتر ، آگاه تر و سالمتر نیاز به انسانهای سالم و بانشاط داریم بنابراین باید تلاش ها و فعالیت های بیشتری داشته باشیم و سطح آگاهی جامعه را بالا ببریم .

Share