توضیحاتی در خصوص حقوق مشاورین شورا

خبر مهندسی شده پاداش میلیونی که از تیتر یک سایت محو شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار خبر پاداش ۱۷۵ میلیونی مشاوران کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی کلانشهر رشت، که در واپسین ساعات روز گذشته در فضای مجازی استان منتشر گردید بازتابهای گسترده ای را در پی داشت .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در پی انتشار خبر پاداش ۱۷۵ میلیونی مشاوران کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی کلانشهر رشت، که در واپسین ساعات روز گذشته در فضای مجازی استان منتشر گردید بازتابهای گسترده ای را در پی داشت .
images«رشت پرس» در ادامه نوشت:بنابر این گزارش ،فارغ از شیوه انتشار این سند در فضای مجازی نکته قابل تامل محو شدن خبر در پایگاههای اطلاع رسانی گیلان در ساعاتی پس از انتشار آن است که تعجب همگان برانگیخت. به همین منظور ذکر مواردی جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رسانیم :

۱ – ابتدا باید به عرض برسانیم اسناد منتشره مربوط به عملکرد مالی سال ۱۳۹۳ و در قالب عیدی به مشاوران در آستانه عید نوروز پرداخت گردیده و به عنوان پاداش منظور نشده است .

۲- لازم به توضیح است هیچیک از مشاوران کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی کلانشهر رشت حقوق و دستمزدی را جهت حضور در جلسات کمیسیون ها در طول ۱۲ ماه دریافت نمی نمایند .

۳- انتشار خبری مهندسی شده و با بزرگنمایی میلیونی که اخیرا در فضاهای مجازی خود نمایی می کند باید به عرض برسانیم مبالغ منتشره به ریال می باشد و به عبارتی مبلغ ۱۷.۵ میلیون تومان بوده است .

۴- با توجه به وجود کمیسیون های تخصصی در شورای اسلامی کلانشهر رشت که وظیفه بررسی و کارشناسی طرح ها و لوایح متعددی را بر عهده دارد تعدد حضور مشاوران تخصصی در حوزه های مختلف لازم و ضروری به نظر می رسد که در همین راستا تعداد ۲۵ مشاور در قالب کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی انتخاب شده اند .

۵ – وجود افرادی برجسته و فرهیخته از جامعه روحانیت و مسئولین لشکری و کشوری در زمره مشاوران ،خود گواه بر جدیت و عملکرد مثبت مشاوران در کمیسیون های تخصصی بوده که بهتر می بود از افشای علنی اسامی افراد امتناع می شد .

۶- لازم به ذکر است چنانچه مشاوران کمیسیون های تخصصی سودای منابع مالی را در سر داشتند راههای بهتری برای بهره برداری وجود داشت نه اینکه با عیدی سالانه ۷۰۰ هزار تومان در جهت نیل به اهداف خود باشند . با نگاهی سطحی به پرداختی های صورت گرفته به مشاوران می توان دریافت که دریافت ماهیانه ۵۸۳.۰۰۰ ریال معادل پنجاه و هشت هزار و سیصد تومان در ماه سهم هریک از مشاورانی بوده است که در طول ۱۲ ماه و ماهیانه ۴ جلسه در جلسات کمیسیون شرکت نموده اند که خود گواه بر این موضوع است .

۷ -در پایان از تمام کسانی که امروزه ارزش های انسانی در فضاهای اجتماعی را با خط کش مالی اعم از عیدی ، پاداش و … عیار می زنند انتظار می رود از انتشار چنین پروژه های مهندسی شده ای که هرگز نمی تواند معیار ارزیابی خوبی برای عملکرد شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری کلانشهر رشت محسوب گردد امتناع نمایند .

Share