از گوشه کنار سیاست در گیلان:

حکم استاندار گیلان برای شهردار رشت/من برای شهرم هیچ کاری نمی‌کنم/سوالات ندیمی در خصوص درگیری در مسجد صفی رشت/آتش‌سوزی بی دلیل در رطوبت ۷۰درصد/وعده های دیروز شورای شهر, امروز در رستورانها کباب می‌شوند/تصاویر کمتر دیده شده از شهید خوش سیرت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

من برای شهرم هیچ کاری نمی‌کنم
صبح جمعه مردم شهر رشت با تبلیغات عجیبی در سطح شهر روبرو شدند.بنرهایی که در خیابان های شهر در کنار هم روی واتربندها نصب شده بود با این مضمون : «من برای شهرم هیچ کاری نمی کنم». شعاری که بر روی تمام بنرهایی که با امضای روابط عمومی شهرداری نصب شده بود وجود داشت.

کاسپی نیوز نوشت در سه طرح مختلف. یک طرح این شعار را بر روی متنی از قطرات باران که نماد هویتی شهر رشت است نشان می داد. طرح دیگر یک طرح گرافیکی از ماشین هایی است که به شدت درحال تولید دود و آلوده کردن هوا هستند و طرح بعدی هم کره زمینی است به شکل یک بمب که ساختمان های معروف شهر مانند عمارت کلاه فرنگی ، ساختمان فرهنگ و هنر رشت و مجسمه های میرزاکوچک و مجسمه معرف میدان گلسار روی آن استوار هستند و آنقدر ماشین در این کره زمین بمب مانند وجود دارد که انگار این بمبی که فتیله اش هم روشن است هرآن امکان دارد منفجر شود.
به نظر می رسد طراحان در پی نشان دادن تبعات ترافیک هستند. از آلودگی هوا که در یکی از طرح ها نشان داده شد تا کره زمینی که به خاطر ازدیاد خودرو درحال انفجار است. اما انتخاب شعار عجیب اما جالب «من برای شهرم هیچ کاری نمی کنم» یک انتخاب هوشمندانه بود. آیینه ای در برابر یکایک رشتی ها از مسئولین گرفته تا شهروندان عادی که وضعیت امروز شهر نتیجه بی خیالی بسیاری از ماها بوده است. «من برای شهرم هیچ کاری نمی کنم» در واقع مخاطب را به فکر فرو می اندازد تا به معنای نهفته در این شعار تعمق کند. شعاری منفی ، لجوجانه و بی پروا که تلنگری است به وجدان شهروندانی که در حرف عاشق شهرشان هستند. این نحوه تبلیغات در شهر رشت تاحدودی بی سابقه بوده است.
rsz_20150626_123410

حکم استاندار گیلان برای شهردار رشت

با حکمی از سوی استاندار دکتر محمد علی نجفی ، دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت به عنوان رئیس کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل شهر رشت منصوب شد.
در این حکم آمده است : به استناد ماده هشت ، دستور العمل پدافند غیر عامل در استان ها به موجب این حکم به عنوان رئیس کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیر عامل کلانشهر رشت منصوب می شوید . انتظار می رود در تعامل و همکاری با اداره کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و سایر اعضای شورای پدافند غیرعامل استان و همچنین کارگروه های تخصصی مطابق دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی نسبت به سازماندهی دستگاه های ارائه دهنده خدمات شهری ، تهیه طرح جامع مدیریت بحران و مقابله با حوادث ناشی از جنگ ، ایجاد هماهنگی بین سازمان های خدمات امور متوفیان ، پیش بینی و طراحی تداوم چرخه خدمات مورد نیاز پشتیبانی و خدمات شهری در شرایط تهدید دشمنان و سازماندهی تیم های اضطراری پشتیبانی خدمات شهری با بهره گیری از انجام تمرینات و رزمایش ها و برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای دانش پدافند غیرعامل و همچنین اجرای دقیق مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان ( پدافند غیرعامل ) و اجرای تکمیل کار برگ های آن در هنگام ساخت و سازها اقدام لازم صورت پذیرد .

وعده های دیروز شورای شهر, امروز در بدهی به رستورانها کباب می شوند

کاسپین نوشت:در سالهایی که قرار است کشور به مدد توصیه های مقام معظم رهبری و مدل اقتصاد مقاومتی از انواع بحرانهای مالی رها گردد، شنیدن اخباری مانندبدهی دهها میلیونی شهرداری شهر شفت، آنهم فقط برای هزینه غذای همایش ها،و پذیرایی های داخلی، خبر امیدوار کننده ای برای مردم نیست. زمانی که صاحب رستوران طرف قرارداد پس از گذشت سه ماه برای دریافت مطالبات خود به شهرداری مراجعه می نماید اما به بدترین شکل ممکن در برخورد با یک ارباب رجوع مواجه می شود و می شنود که هر کاری دلش میخواهد بکند و اینجا خبری از پول نیست.
اعتراض شهروند گرفتار و طلب کار به جایی نمی رسد و این همان شورای شهری است که وعده داده بود چنانچه مردم به آنها رای دهند کاری خواهند نمود که خروسهایشان هم تخم بگذارند اما اکنون چوب لای چرخ مردمی می گذارند که دل به آبادانی و توسعه پایدار شهر شان بسته اند.
در همین میان عنوان می گردد مجموعه شهرداری توان پرداخت هزینه هایی مانند حقوق پرسنل را ندارد و یاآنکه برگ چک برای مطالبات مردم در دست آنان نیست و مواردی از این دست که همگی طعم قرص سرگردانی برای مردم دارد و کسی نمی داند داد به کجا ببرد تادرمان بگیرد.

سوالات ندیمی در خصوص درگیری در مسجد صفی رشت
ابذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی چند روز پس از واقعه درگیری در مسجد صفی رشت نوشت:

تعرّض ! باورنکردنى است!؟ چگونه در ماه رمضان !؟ به نام دفاع از افتاب تابان !؟
رفتن افرادى به مجلس واگذارى ایه الله رودبارى و به نام پرسش خطیب شناخته شده و امام جمعه مردمى سابق لاهیجان که اوٌلاً خودروحانى است وثانیاً فرزند روحانى است و ثالثاًبیش از دودهه خطابه و منبر و تفسیر دارد نه عاقلانه است نه منطقى و نه براى انتخابات پیش روى خبرگان اثرگذار
بایدحسب ورود پلیس وشوراى تامین کاملاً معلوم گردد چرا این گروه امسال را براى این کار انتخاب کردند.چرا از منبر حجه الاسلام حامد رنجبر شروع کردند؟
دلائل ایجاد مشکل در مساجد لاهیجان چه بوده است.چرا با شعارهاى له و علیه تلاش داشتند تا منبر به هم بخور. چرا متعرض ایه الله رودبارى از باب واگذارى منبر به ایشان شدند.

آتش‌سوزی بی دلیل در رطوبت ۷۰درصد

نسیم محمدی در روزنامه قانون نوشت:عملیات ساخت سد شفارود که سازمان محیط زیست اعلام کرده تاییدیه ارزیابی از سوی این‌سازمان ندارد، به شکلی غیرقانونی و به سرعت ادامه دارد. کارشناسان می‌گویند طرح سد شفارود تناقض‌های بسیاری در گزارش ارزیابی خود دارد که منجر به نگرفتن مجوز زیست محیطی شده اما عملیات اجرایی آن نه تنها متوقف نشده است که سه شیفت پیش می‌رود.

سدشفارود-۰۹۱با ادامه کار پروژه سد شفارود به رغم هشدار جدی کارشناسان مبنی بر توقف هر چه سریع‌تر آن، آتش گرفتن قسمتی از جنگل‌های منطقه شفارود سوال‌های متعددی ایجاد کرده است. آن‌گونه که افراد محلی می‌گویند جنگل‌های منطقه‌‌شفارود به مدت سه روز بدون توجه مسئولان و به‌رغم مراجعه مردم به اداره‌های منابع طبیعی و محیط زیست در آتش سوخت. جنگل‌های  منطقه شفارود در تعریف جنگل‌های انبوه جای می‌گیرند اما با سوختن لکه‌ای این جنگل‌ها، ارزش‌گذاری آنها تغییر خواهد کرد. این آتش سوزی در حالی رخ داد که طی روزهای اخیر رطوبت نسبی این منطقه حدود ۷۰درصد بوده و دلیل این آتش سوزی هنوز در هاله‌ای از ابهام است. تکرار دوباره آتش سوزی‌های لکه‌ای در منطقه می‌تواند حامل پیام‌های خطرناکی باشد و گمانه زنی‌ها در مورد عمدی بودن آن را تشدید کند.
آن گونه که یک شهروند گیلانی به «قانون» می‌گوید، عملیات اجرایی ساخت سد شفارود در روزهای اخیر قربانیانی هم داشته است. شهرام محجوب یکی از قربانیان حادثه است. آن گونه که همسر او به «قانون» می‌گوید حادثه سه قربانی داشته که یکی از قربانیان جان خود را از دست داده و دو مصدوم دیگر در حال معالجه هستند. حال محجوب در روزهای اولیه بروز حادثه وخیم بوده است و به دلیل آسیب دیدن مصدوم در ناحیه فک هنوز از چگونگی بروز این حادثه اطلاعات درستی در دست نیست اما پروژه‌های سدسازی پیش از این نیز بدون قربانی پیش نرفته‌اند.
سد شفارود روی گسل شالم-آستارا و همچنین شیب زیاد دامنه کوه واقع شده است و به همین دلیل دور از انتظار نیست اگر پروژه در آینده قربانیان بیشتری داشته باشد. موضوعی که در گزارش ارزیابی سد به آن اشاره‌ای نشده است.
دکتر کریم ثابت رفتار، ارزیاب و عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان، حتی پیش‌بینی می‌کند که در صورت ساخت این سد احتمال وقوع زمین‌لرزه در منطقه افزایش یافته و چند برابر شود. به اعتقاد او جمع شدن آب در پشت سد جیرفت بر میزان لرزش زمین در زلزله بم بی تاثیر نبوده است.
ثابت‌رفتار پس از بررسی گزارش ارزیابی در مورد این پروژه می‌گوید: «متولیان امر خواستار انجام این طرح به هر قیمتی هستند. مشاور در طرح ارزیابی، خطرات انجام طرح را بر محیط تا حد ممکن تقلیل داده و در عوض به بزرگ‌نمایی اثرات مثبت پروژه پرداخته و به راحتی از طریق مدل ریاضی، یک مجوز عمومی صادر کرده است.»
در توجیهات این طرح آمده است که متوسط تولید انرژی سالانه از نیروگاه این سد
۶/۴۲ گیگا‌بایت ساعت خواهد بود. حال آنکه طبق آمار رسمی منتشر شده از وزارت نیرو در سال‌های کم بارش میزان برق تولید شده از سدهای کشور تنها سه درصد مصرف کل کشور است و بنابراین توجیه تولید برق در مورد سد شفارود با وجود نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر در جوار سد شفارود موضوعی تامل برانگیز است.

حکم باند خانوادگی مواد مخدر درسیاهکل قطعی شد

رئیس دادگستری شهرستان سیاهکل ضمن تشکر از برخورد قاطع دادستان و فرمانده نیروی انتظامی برای برخورد با باند فروش مواد مخدر درسیاهکل، گفت: این باند که به صورت خانوادگی در حال فعالیت بود، با برخورد قاطع متلاشی شد.

پارسامنش با بیان اینکه حکم افراد این باند قطعی شده است، بیان کرد: علیرضا و جاسم صفایی متهمان ردیف اول این پرونده به هشت سال و ۲ ماه حبس، ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۷۶ ضربه شلاق محکوم شدند.

وی افزود: متهم ردیف دوم این پرونده نیز به ۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی و ۵ سال و ۲ ماه حبس محکوم شده است.

تصاویر کمتر دیده شده از شهید خوش سیرت
۸ دی نوشت:سردار شهید اسلام، مهدی خوش‌سیرت در نوزدهم شهریور سال ۱۳۳۹ در روستای چورکوچان شهرستان آستانه اشرفیه متولد شد.
خوش‌سیرت مسئولیت‌های خویش را در جبهه از فرماندهی دسته آغاز کرد و پس از گروهان و گردان، با رشادت و مدیریتی که از خود نشان داده بود به فرماندهی تیپ دوم محرم و معاونت فرماندهی لشکر قدس گیلان برگزیده شد.
وی که در فراق دوستانش هماره می‌سوخت و در دل و بر لب آرزوی شهادت داشت، سرانجام پس از سال‌ها حضور مستمر و مداوم در جبهه‌های جنگ و رزم بی امان و مجاهدت در دو جبهه جهاد اصغر و جهاد اکبر، ششم تیرماه ۱۳۶۶ شهد شهادت را نوشید.
۳۵۶۴۹۵ ۳۵۶۴۹۷ ۳۵۶۵۰۱ ۳۵۶۵۰۳ ۳۳۰۷۰۱۴۰۵۱۹۹۲۲۶۱۷۴۳۱_۳۵۶۴۹۳

Share