در دیدار محمدپور با مدیران ارشد گیلانی عنوان شد

حوزه فرهنگی هرگز جدا از بخشهای دیگر نبوده است/تولید برنامه های فاخر در عرصه کتابخوانی/استقرار ایستگاههای مطالعه در شهرکهای صنعتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به طور جداگانه با مدیرعامل شهرکهای صنعتی, مدیرعامل مخابرات و مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان گیلان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به طور جداگانه با مدیرعامل شهرکهای صنعتی, مدیرعامل مخابرات و مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان گیلان دیدار کرد.

محسن نصرپور مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان گیلان حمایت از کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی را از وظایف ذاتی رسانه ها خصوصا صدا و سیما عنوان کرد.

تعامل دو دستگاه کتابخانه ها و صدا و سیما از مصادیق بارز همدلی و همزبانی است
DSC_0017در این دیدار که در دفتر مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان و بمنظور برنامه ریزی پوشش رسانه ای فعالیتهای کتابخانه های عمومی استان انجام شد،مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نقش رسانه ملی را در این حوزه بسیار سازنده توصیف کرد.
امیر محمدپور با اشاره به موفقیتهای صدا و سیمای مرکز گیلان در جذب مخاطبین گسترده در داخل و خارج از استان استفاده از این ظرفیت برای آگاهی بخشی به جامعه را بسیار موثر توصیف کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین ضمن قدردانی از مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان در حمایت از فرهنگ مطالعه از گسترش همکاریها در تولید برنامه های مشترک در حوزه کتاب خبرداد و برای آغاز فصل جدید این همکاریها اظهار امیدواری کرد.
وی برنامه های مشترک و تعامل اداره کل کتابخانه های عمومی و صدا و سیمای مرکز استان را از مصادیق بارز همدلی و همزبانی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و بر ضرورت ادامه این همکاریها در بستر تولید برنامه های محتوایی تاکید کرد.
محمدپور همچنین با اشاره به عضویت صدا و سیمای مرکز استان در انجمن کتابخانه های عمومی استان اذعان داشت: یکی از تاثیرگذارترین اعضای این کمیته که می تواند ایفاگر نقش اصلی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه باشد صدا و سیما می باشد.
امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه برنامه ها با محتوای کتاب
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت امر ترغیب آحاد مردم به مطالعه گفت: معظم له بارها در بیانات خود تاکید کرده اند که داشتن کشوری آباد نیازمند جامعه ای کتابخوان است و همواره یکی از دغدغه های اصلی ایشان این موضوع می باشد.
وی همچنین نقش خیرین در ایجاد بسترهای توسعه شاخصهای کتابخوانی را مهم دانست و از مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان خواست با معرفی خیرین کتابخانه ساز و حامیان فرهنگ مطالعه در رسانه نقش پر رنگ ایشان را به مردم نشان دهند.
امیر محمدپور تاثیر رسانه های دیداری و شنیداری در جلب و جذب افراد به مطالعه را مهم توصیف کرد و از آمادگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برای تولید آثار فاخر با موضوع کتاب و در قالب امضای تفاهم نامه همکاری میان دو مجموعه کتابخانه ها و صدا و سیمای مرکز گیلان خبرداد.

تولید برنامه های فاخر در عرصه کتابخوانی
مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان گیلان نیز در این دیدار ضمن اذعان به اجرای طرحهای موفق نهاد کتابخانه های عمومی در فرهنگ سازی برای همگانی شدن فرهنگ مطالعه از طرح ملی ایستگاههای مطالعه و نیز عضویت سراسری کتابخانه های عمومی به عنوان طرحهای موفق این نهاد یاد کرد.
محسن نصرپور با اشاره به لزوم همکاری دستگاههای متولی امر ترویج مطالعه، حمایت از کتاب و همگانی شدن فرهنگ کتابخوانی را از وظایف ذاتی رسانه ها خصوصا صدا و سیما عنوان کرد.
نصرپور با استقبال از تولید برنامه های فاخر در عرصه کتابخوانی بر لزوم انعقاد تفاهم نامه همکاری و برنامه ریزی هدفمند در این حوزه تاکید کرد. وی گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان آماده تولید برنامه های متنوع با موضوع کتاب، کتابدار و کتابخانه است.
وی همچنین مطالعه کتاب را از امور مورد علاقه خود عنوان کرد و گفت: کتاب را همواره دوست داشته ام و بهترین لحظات زندگی ام زمانی بوده که با کتاب همراه بودم.

حوزه فرهنگی هرگز جدا از بخشهای دیگر نبوده است

DSC_0005مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نشست با مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان با بیان اینکه امروز در توسعه زیرساختهای مربوط به فضای مطالعه استان نیازمند عزم جدی و همگانی هستیم گفت: حوزه فرهنگی هرگز جدا از بخشهای دیگر نبوده و در رسیدن به وضعیت آرمانی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ایفای نقش همه دستگاهها موثر خواهد بود.
امیر محمدپور یا اشاره به وجود پتانسیلهای موجود در شهرکهای صنعتی استان و حضور سرمایه گزاران در این بخش، بسترهای توسعه فرهنگی در شهرکهای صنعتی را محیا عنوان و از مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان خواست تا زمینه های همکاری های مشترک در این حوزه بررسی شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین افزود: با توجه به وجود اهمیت حضور خیرین در ورود به عرصه کتابخانه سازی و حمایت از کتابخانه های عمومی، زمینه حضور این افراد را بسیار محیا عنوان کرد و از مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خواست با فراهم کردن بسترهای حضور خیرین گامهایی عملی بیشتری با همکاری دو دستگاه برداشته شود.
محمدپور در ادامه ایجاد کتابخانه های عمومی و نیز استقرار ایستگاههای مطالعه در شهرکهای صنعتی استان را راهی برای توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی در این حوزه دانست و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی آمادگی کامل برای ایجاد چنین فضاهایی در استان دارد.
در این نشست مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان گیلان نیز با استقبال از نگاه فرهنگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان ورود به عرصه ترویج کتابخوانی و توانمند سازی کارکنان و ساکنین را از اهداف فرهنگی این دستگاه عنوان کرد.
طهمورث لاهوتی اضافه کرد با توجه به وجود شهرکهای صنعتی متعدد در اقصی نقاط استان، آمادگی کامل داریم با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برای ایجاد کتابخانه های عمومی و نیز استقرار ایستگاههای مطالعه اقدام کنیم. وی همچنین همدلی و همراهی میان مدیران دستگاههارا عاملی مهم در به ثمر رسیدن فعالتهای فرهنگی دانست.
در پایان این دیدار مقرر شد با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان یک سازه ایستگاه مطالعه در محل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان جانمایی شود.

تقویت زیرساختها در حوزه ارتباطات و خطوط اینترنت کتابخانه های عمومی استان
همچنین در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی و مدیر عامل شرکت مخابرات استان گیلان در حوزه تقویت زیرساختها در حوزه ارتباطات و خطوط اینترنت کتابخانه های عمومی استان رایزنی شد.
امیر محمدپور در این دیدار کتابخانه های عمومی استان را مکانهای بسیار مناسب برای ارائه خدمات اینترنتی به شهروندان دانست و اظهار داشت: رشد و توسعه کتابخوانی در استان با تقویت زیرساختهای ارتباطی خصوصا اینترنت پر سرعت رشد فزاینده ای خواهد یافت. وی ورود اینترانت به عرصه ارتباطات در حوزه کتابخانه های عمومی را گامی مهم در مسیر حرکت روبه رشد نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ارزیابی کرد.
در این دیدار رضا خضر دوست مدیرعامل شرکت مخابرات استان گیلان نیز ضمن مهم برشمردن نقش مخابرات در همراهی و تحقق دولت الکترونیک و ایفای نقش در حوزه فرهنگی خاطر نشان ساخت: برای تحقق این مهم مخابرات نقش مهمی دارد و با توجه به پتانسیل بالا و به ویژه از حیث نیروی انسانی کارامد، تداوم این همکاری برای به ثمر نشستن طرحهای در دست اجرای بخشهای فرهنگی خصوصا کتابخانه های عمومی در استان حائز اهمیت است .
در پایان این دیدار نیز مقرر شد سازه ایستگاه مطالعه با هدف بهره برداری مراجعین به اداره مخابرات استان گیلان در محل شرکت مخابرات استان گیلان جانمایی شود.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی
Share