در جلسه شورای شهر رشت عنوان شد:

حقوق شهرداری در میدان میوه وتره بار آزادی رشت احیا شود/نخستین تصفیه خانه محلی از محل اعتبارات رئیس جمهوری در رشت احداث شود/پیگیری قانونی خرید اتوبوس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا موسوی روزان به میدان میوه وتره بار آزادی رشت و تشکیل جلسه با حضور معاون دادستان، معاون بازرسی و برخی از مسئولان نهادها جهت رفع مشکلات این میدان اشاره کرد و افزود: باید حقوق شهرداری در میدان میوه وتره بار آزادی رشت احیا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکصدو یکمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت عصر امروز(۱۴ تیر) با نطق پیش از دستور سید رضا موسوی روزان، محمود باقری خطیبانی و فاطمه شیرزاد از اعضای شورا و اعلام وصول طرح‌ها و لوایح در عمارت شورا برگزار شد.

حقوق شهرداری در میدان میوه وتره بار آزادی رشت احیا شود

rozan13360877سید رضا موسوی روزان اولین ناطق امروز جلسه شورای شهر رشت با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و محاسبه اعمال انسان، گفت: امیدوارم همه اعضای شورا از لحظه به لحظه و ساعت به ساعت این ایم گرانقدر نهایت بهره برداری را داشته باشند.

وی در ادامه به میدان میوه وتره بار آزادی رشت و تشکیل جلسه با حضور معاون دادستان، معاون بازرسی و برخی از مسئولان نهادها جهت رفع مشکلات این میدان اشاره کرد  و افزود: باید حقوق شهرداری در میدان میوه وتره بار آزادی رشت احیا شود.

موسوی روزان خواستار اجرای شدن تمام بندهای مصوبات مربوط به این میدان شد و تصریح کرد:مطالبات شهرداری از بابت اجور معوقه سال‌های ۸۱ تاکنون، اعیاناتی که بدون مجوز شهرداری ساخته شده، عوارض مترتبه بر ساخت و سازهای غیرقانونی و عوارض حقوق مالکانه شهرداری در نقل و انتقال‌های بدون مجوز از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گرفته و گزارش مربوطه به شورا ارسال شود.

وی ادامه داد: از سازمان بازرسی جهت نحوه واگذاری غرفه‌ها به مستاجرین برای انعقاد قرارداد استعلام شود.

این عضو شورا با اشاره به باسکول جدید الاحداث این میدان گفت: این باسکول به شهرداری واگذار و نسبت به ارزیابی وتعیین بهای اجاره آن اقدام شود ضمن اینکه این باسکول با چه مجوزی و توسط کدام ارگان احداث شده است.

وی از رئیس شورای شهر خواست تا گزارشی را از شهرداری جهت تشریح عملکرد طی پنج ماه گذشته درخواست کند.

ضرورت شفاف سازی پرداخت پاداش‌های شهرداری در شش ماهه اول و دوم سال ۹۳

IMG15153328در ادامه محمود باقری خطیبانی،  به عنوان دومین ناطق با انتقاد از عدم پاسخگویی شهرداری به نامه‌های اعضای شورا به ویژه خودش تصریح کرد: باید شهردار نسبت به وضعیت تحقق درآمد شهرداری پاسخگو باشد.

وی با اشاره به پرونده دانشگاه شریف که در حال رسیدگی است خواستار توضیح شهردار و اصرارشان در تدوام همکاری شدو افزود: تاکنون چه مبالغی به این دانشگاه پرداخت شده و خروجی آن چیست؟

نائب رئیس شورا در ادامه به شرکت سبلان خودرو اشاره کرد و گفت: با توجه به قرارداد امضا شده و ماده چهار قرارداد، زمان تحویل ۲۰ دستگاه اتوبوس از نیمه دوم اردیبهشت امسال به مدت خداکثر سه ماه است که طبق نامه ارسال شده از سوی شهرداری به بهانه نحوه اجرای آن، این قرارداد تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

وی خواستار شفاف سازی در خصوص پرداخت پاداش شش ماهه اول و دوم سال ۹۳ شد و گفت: بارها بنده در نطق‌ها و نامه‌هایم خواستار گزارش کتبی در این مورد شدم که تا کنون هیچگونه جوابی ارائه نشده است.

نخستین تصفیه خانه محلی از محل اعتبارات رئیس جمهوری در رشت احداث شود

shirzadG10234608فاطمه شیرزاد سومین ناطق یکصد و یکمین جلسه شورای شهر نیز در این جلسه با گرامیداشت شب‌های قدر و ضرورت احیای این لیالی اذعان کرد: ۱۴ تیر روز قلم است، کسانی که برای اعتلای کشورشان گام برداشته و قلم می‌زنند.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از سوی رئیس جهمور برای ساماندهی گوهررود و زرجوب اذعان کرد:این یک فرصت طلایی است و باید مدیر شرکت آب و فاضلاب استان از این فرصت بهره برداری کرده و نخستین تصفیه خانه محلی را احداث کند تا مردم بدانند مسئولان اهل عمل هستند.

شیرزاد با اشاره به راهپیمایی روز جهانی قدس تصریح کرد: روز قدس روز مقابله با استکبار و بیداری و هوشیاری مسلمانان و روز مردم مظلوم فلسطین است و این جمعه مردم گیلان همزمان با سراسر کشور باشکوه هرچه تمام‌تر در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام خواهند کرد.

پیگیری دستگاه قضایی درباره شرکت سبلان خودرو

saberG13413365در ادامه عباس صابر، رئیس شورای شهر رشت با اشاره به میدان میوه و تره بار آزادی گفت: تاکنون چهار نامه پیگیری به شهرداری ارسال شده که پاسخی از سوی شهرداری اعلام نشده است.

وی با اشاره به پیگیری دستگاه قضایی درباره شرکت سبلان خودرو اظهارکرد: این مسئله از طریق مجاری قانونی در حال پیگیری است و تصمیم نهایی به سمع اعضای شورا و اصحاب رسانه رسانده خواهد شد.

در این جلسه لایحه شهرداری در خصوص هزینه ۳۶۰ میلیون ریالی تامین اتوبوس برای اعزام کاروان به مرقد مطهر امام در خردادماه که به صورت دوفوریتی مطرح شده بود رای نیاورد و قرار شد به صورت عادی بررسی شود. همچنین طرح تجمیع بیمه‌های شهرداری رشت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

/شبستان

Share