حضور مستمر شهردار رشت در محلات

ثابت قدم:بازگشایی خیابان مهمترین اولویت محله کوی حسینی است/تضاد چهره شهری در محله لاکان شایسته ساکنان این محله نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمدعلی ثابت قدم در بیست هشتمین حضور خود در مساجد اینبار در مسجد قدس محله کوی حسینی حاضر شد و با اهالی این محله دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمحمدعلی ثابت قدم در بیست هشتمین حضور خود در مساجد اینبار در مسجد قدس محله کوی حسینی حاضر شد و با اهالی این محله دیدار کرد.
وی در این دیدار اظهار داشت : مهم ترین مسئله ای که به عنوان دغدغه اهالی این منطقه به شمار می آید بازگشایی خیابان در محدوده آن است.
۰۴۶۶شهردار رشت ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان از حضور خود در میان روزه داران و نمازگزاران ابراز خرسندی کرد و گفت : متاسفانه با وجود همجواری با محدوده گلسار اختصاص امکانات به این محله عادلانه انجام نشده و توزیع آن نامتوازن است .

 وی با بیان اینکه بازگشایی خیابان در کوی حسینی همواره دغدغه شهرداری بوده است، گفت : کمبود منابع مالی مانع بازگشایی این شاهرگ ارتباطی مهم در سطح محله شده که برای تحقق آن از سرمایه بخش خصوصی بهره گیری خواهیم کرد .

شهردار رشت با تاکید بر اینکه هم اکنون مطالعات بازگشایی خیابان در کوی حسینی و چند محله دیگر سطح شهر در حال انجام است ، ادامه داد : با مشارکت مردمی و اهتمام ویژه شهرداری مسائل محله مورد نظر برای دستیابی به توسعه متوازن و پایدار محقق خواهد شد .

 ثابت قدم با بیان اینکه برای بهره گیری شهروندان از امکانات و فضاهای فرهنگی و ورزشی بعد از ماه مبارک رمضان پنج سرای محله در پنج منطقه شهرداری به بهره برداری خواهد رسید ، گفت : در این سرای محلات آموزش های حقوق شهروندی و فعالیت های فرهنگی و مذهبی در دستور کار قرار می گیرد .

 وی یادآور شد : برای رسیدن به اهداف مورد نظر سند توسعه محلات در حال تدوین بوده تا با تعاول دو سویه میان شهرداری و شهروندان مسائل سامان دهی شوند تا در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رفع آنها اقدام های مربوطه انجام شود .

 ثابت قدم با اشاره به اینکه لحاظ کردن نظرات و پیشنهادات مردمی در اجرای برنامه های مختلف در عرصه مدیریت شهری ضرورت دارد ، گفت : بر این اساس می توان به اولویت های مردمی در محلات که گاهی با اولویت های شهرداری و دستگاه ها متفاوت بوده توجه بیشتری داشت تا علاوه بر اعتماد سازی رضایت عمومی شهروندان نیز هر چه سریع تر حاصل شود.

وی با تاکید بر اینکه با حضور در سطح محلات موضوعات جالبی از سوی مردم مطرح شده است ، یادآور شد : با سامان دهی این موضوعات و مسائل و مشکلاتی که از سوی شهرداری احصا شده به همراه مشکلات منعکس شده از سوی مردم فعالیت های مدیریت شهری انطباق بیشتری با نیازهای مردمی خواهد داشت .

شهردار رشت ادامه داد : از مهم ترین مشکلاتی که اهالی کوی حسینی با آن دست و پنجه نرم می کنند آسفالت معابر اصلی و فرعی و مسائل محدوده مسجد قدس بوده که در دستور کار شهرداری قرار می گیرد .

امام جماعت مسجد قدس نیز ضمن خیر مقدم به شهردار رشت گفت : کوی حسینی همواره از محرومیت های زیادی رنج می برد بنابراین از شهرداری تقاضا می شود برای رفع آنها و توزیع عادلانه خدمات تدابیر ویژه ای اتخاذ کند .

حجت الاسلام و المسلمین افشار با بیان اینکه از مهم ترین دلایل عدم توجه به محله کوی حسینی عدم حضور مسئولین در این محله است از شهردار رشت درخواست کرد تا زمینی در حاشیه مسجد در اختیار مسجد این محله قرار دهد تا با کمک های مردمی و یا کمک مجموعه مدیریت شهری نسبت به ایجاد دیوار حائل با خیابان اقدام شود .

 رئیس هیات امنای مسجد قدس نیز در این دیدار حضور شهردار در میان مردم آن هم در مکان مقدسی مانند مسجد را گامی موثر در شناسایی بیش از پیش مشکلات مردمی دانست و گفت: به آسفالت معابر فرعی بیش از معابر اصلی باید توجه شود .

محمد حسن خوش بیان ادامه داد : زمینی در سطح محله متعلق به بخش خصوصی قرار دارد و از شهرداری تقاضا می شود نسبت به اختصاص آن برای ایجاد فضای ورزشی برای کودکان و نوجوانان اقدام کند چرا که این محله از هیچ گونه فضای ورزشی و بازی کودکان و فضای سبزی بهره مند نیست و کودکان و نوجوانان محله به مساعدت شهرداری در این عرصه دلخوش کرده اند .

تضاد چهره شهری در محله لاکان شایسته ساکنان این محله نیست

محفل انس با قرآن در مسجد سیمبر لاکان با حضور دکتر ثابت قدم شهردار رشت ، حجت الاسلام براتی مشاور شهردار ، قانع مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و جمعی از مدیران و کارکنان شهرداری رشت برگزار شد .

۰۴۶۱در ابتدای این مراسم ثابت قدم شهردار رشت اظهار داشت : به دلیل اینکه این محله در گذشته در خارج از محدوده شهری قرار داشته و کارخانجات صنعتی در این مکان واقع شده و زمانی که به شهر پیوسته مجتمع های مسکونی در آن شکل گرفته و جمعیت بسیاری در آن ساکن شده اند و این تضاد در چهره این محله شایسته شهروندان نبوده و خطراتی را در بردارد .

 وی در ادامه افزود : در نظر داریم در آینده نزدیک بتوانیم مقداری از نیازهای این منطقه را نظیر تسهیل در عبور و مرور … و نسبت به مبانی ایمنی را مرتفع سازیم تا از سفرهای درون شهری شهروندان کاسته شود و نسبت به احداث فضاهای فرهنگی و ورزشی اقدام کنیم .

شهردار رشت در پایان گفت: مشکلات و معضلات موجود نظیر آسفالت معابر فرعی و خیابان های اصلی ، احداث فضای سبز و فضاهای فرهنگی و دیگر مولفه های توسعه محلات ، با هماهنگی مدیران شهرداری تا پایان ماه مبارک رمضان به ترتیب الویت بررسی و رسیدگی خواهد شد .

Share