امام جمعه انزلی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان:

تیم مذاکره کننده تنها نیست/پیراستن نظام اسلامی از فساد بیمه کننده انقلاب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه انزلی، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران و مسوولان نظام تصریح کرد: نکات بسیار مهمی در زمینه اقتصاد مقاومتی ، خودسازی و بحث مذاکرات هسته ای مطرح و تاکید شد که مسوولان نظام ، خطوط قرمز را رعایت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه انزلی، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران و مسوولان نظام تصریح کرد: نکات بسیار مهمی در زمینه اقتصاد مقاومتی ، خودسازی و بحث مذاکرات هسته ای مطرح و تاکید شد که مسIMG_6512 - Copyوولان نظام ، خطوط قرمز را رعایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان این که تیم مذاکره کننده هسته ای باید این حمایت را ارج نهد و از انتقادات سازنده نیز استفاده کند، متذکر شد: حمابت رهبری از تیم مذاکره کننده هسته ای برای ما تکلیف آفرین است باید بداند در مقابل دشمنان تنها نیست .

وی تصریح کرد: طبق تاکید رهبری، رفع تحریم های مالی و بانکی باید هم زمان با اجرای توافقنامه اجرا و تحریم ها نیز یک جا و بدون حد و مرز برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که پیراستن نظام اسلامی از فساد بیمه کننده انقلاب است، خواستار مبارزه قاطعانه با فساد شد.
امام جمعه انزلی اظهار کرد : مقابله با فساد و مفسدین دانه درشت ، موجب ایجاد اعتماد و روحیه نشاط بین مردم می شود.

وی با اشاره به بیانات رهبری تاکید کرد: عملکرد دستگاه قضا باید به گونه ای باشد که اگر مردم به این دستگاه مراجعه کردند، بدانند که به داد آنها رسیدگی می شود.

وی متذکر شد: دستگاه قضا در شهرستان اقدامات خوبی در جهت رفع تصرف از اراضی ملی انجام داده که باید با قاطعیت بیشتری ادامه یابد.
خطیب جمعه انزلی خاطرنشان کرد : دستگاه قضا در شهرستان تلاش کند سیر رسیدگی به پرونده ها کوتاه شود و قضات توجه داشته باشند که احکام صادره باید متناسب با جرم باشد .

شمس الدین در ادامه به تشکیل ستاد احیاء امر به معروف ونهی از منکر در شهرستان اشاره کرد و از علاقمندان خواست اقدام به ثبت نام در این ستاد کنند.

 شمس الدین با اشاره به حادثه هفت تیر که در آن تعدادی از یاران انقلاب به شهادت رسیدند، تاکید کرد: این انقلاب و نظام، بارها توسط امدادهای الهی حفظ شده و اگر چنین اتفاقاتی در هر کشوری می افتاد، وضعیت آن کشور را به هم می ریخت ولی تا وقتی مسوولان نظام در راه خدا حرکت کنند و گوش به فرمان ولی فقیه باشند، این نظام هیچ آسیبی نخواهد دید .

وی متذکر شد: شهید بهشتی بسیار مظلوم و تاثیر گذار بود و قدر ایشان نه تنها در آن زمان بلکه اکنون نیز شناخته نشده و متاسفانه ما شهید بهشتی را فراموش کرده ایم و امام نیز در این خصوص فرموده اند که آنپه بیشتر از شهادتشان ایشان متاثر کرده است مظلومیت این عالم و دانشمند است فلذا گرامیداشت شهادت این مجاهد برجسته و تاثیر گذار از مناسبت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه انزلی همچنین در خاتمه سخنانش با تسلیت سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری (س) گفت: ایشان اولین بانویی بودند که در آغازین روزهای بعثت، به پیامبر ایمان آوردند و از همه امکانات مادی و معنوی خود برای گسترش اسلام استفاده کردند و جا دارد تجلیل بیشتری از این بزرگ بانو جهان اسلام صورت پذیرد .

Share