نایب رئیس مجلس

تیم مذاکره کننده ایران با شجاعت و اقتدار و با تکیه بر اقتدار رهبری و حمایت ملت ایران نشان دادند که می‌توان از حقوق ملت در برابر نظام حاکم در جهان دفاع کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که نتیجه مذاکرات هسته‌ای تضمین کننده منافع ملت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که نتیجه مذاکرات هسته‌ای تضمین کننده منافع ملت باشد.

  abootorab_7931حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد در جلسه علنی روز سه‌شنبه و در نطق کوتاهی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران مردمی شریف و هوشمند و مقاوم هستند که دوران سخت دفاع مقدس را به فرصت طلایی برای پرواز به سوی قله‌های اقتدار و تبدیل ایران به محور امنیت و ثبات منطقه تبدیل کرد.

 وی ادامه داد: ملت ایران از تحریم‌های غیرانسانی و مبتنی بر قدرت نظام سلطه با اقتدار گذشت و با ثبات قدم و وحدت ملی و انسجام برآمده از آموزه‌های اسلامی تحت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب از تحریم‌ها عبور کردند.

 وی تاکید کرد:‌ ملت بزرگ ایران مفتخر است در سخت‌ترین تحریم سازمان ملل و شورای امنیت بزرگترین حماسه را خلق کرد و با حضور در راهپیمایی بزرگ ملی روزهای مقدس قدس و ۲۲ بهمن بر حقوق‌شان پای فشردند و از حقوق هسته‌ای خویش دفاع کرده و در اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی اصرار کردند.

 ابوترابی فرد گفت که در همین دوران سخت بود که با الهام از سخنان مقام معظم رهبری در مورد خلق حماسه سیاسی، حماسه سیاسی بزرگ سال ۹۲ با مشارکت حدود ۷۳ درصدی مردم رقم خورد و با مدیریت برآمده از نگاه به اقتصاد مقاومتی راه را برای کاهش تورم و تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت هموار کرد.

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در همین دوران تحریم شاهد همدلی و هماهنگی دولت و مجلس برای برون‌رفت از تنگناها و دستیابی به آرمان‌های انقلاب بوده و هستیم و در سایه مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری به ویژه بیانات اخیر ایشان در دیدار با مسئولان نظام در ماه مبارک رمضان قرار داشته‌ایم.

 وی افزود: تیم مذاکره کننده ایران با الهام از تعهد ، ایمان ، شجاعت و اقتدار و با تکیه بر اقتدار رهبری و حمایت ملت بزرگ ایران بر اصول و خطوط تعریف شده و تعیین شده نظام پافشردند و نشان دادند که می‌توان از حقوق ملت در برابر نظام حاکم در جهان دفاع کرد و راه را برای آزادی ملت‌ها و خلق اقتدار و خلق نظامات سیاسی مقتدر و مستقل همراه کرد.

 وی با قدردانی از تیم مذاکره کننده گفت:‌ ما ضمن تشکر و تقدیر از زحمات هیات مذاکره کننده ایرانی و آرزوی موفقیت و پیروزی برای ملل اسلام و ملت بزرگ ایران امیدواریم که نیتجه مذاکرات تضمین کننده مصالح ملی و منافع ملت بزرگ ایران باشد.

 مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خویش بر این مهم نظارت می‌کند و وظایف قانونی خویش را به شایستگی انجام می‌دهد.

 وی با بیان این‌که «توسعه و پیشرفت و رشد اقتصادی در گرو تصمیمات بزرگ و درست و اقدامات دانش بنیان است» افزود: این موارد ارتباطی به مدیریت مبتنی بر منابع و مصرف غیراصولی منابع ارزی و ریالی و بزرگ کردن حجم دولت و دستگاه‌های اجرایی و رشد هزینه اداری کشور ندارد.

 وی هم‌چنین با بیان این‌که «پیشرفت و توسعه‌یافتگی فرآیند مطلقا درون‌زاست» گفت: این پیشرفت و توسعه یافتگی ریشه در توانمندی‌های ملی دارد و ارتباطی با رابطه با فلان قدرت و فلان کشور ندارد.

 ابوترابی گفت: هزینه کردن درآمدهای ارزی نه تنها در خلق اقتصاد بزرگ کمک نمی‌کند بلکه کشور را با چالش‌های جدی روبرو خواهد کرد.

 وی ادامه داد:‌ البته ما نگاه جزیره‌ای به اقتصاد ملی نداریم و در تعامل سازنده با جامعه جهانی هستیم اما باید دانست که دنیا را در آمریکا و مزدوران آن خلاصه نمی‌کنند، اعتقاد راسخ داریم که ملت ایران می‌توانند با استفاده بایسته از ظرفیت‌های خویش و استعدادهای انباشته و نیروهای انسانی عالم و توانمند پایمرد به حفظ و تعامل راه را برای رسیدن به اقتصاد بزرگ هموار کند.

 وی یادآور شد: همان مردانی که دفاع مقدس را خلق کردند و همان رزمندگان سلحشوری که ما را در برابر تهاجم همه دنیا به پیروزی رساندند و همان دریا دلانی که ملت بزرگ ایران در تشییع پیکرهای پاک آنان ایستادگی خود را در کنار آرمان‌های بزرگ شهدا اثبات کردند همانان می‌توانند امروز راه را برای عزت و اقتدار ملی هموار کنند.

 این نماینده مجلس تاکید کرد که راه عزت و اقتدار ما در وحدت و همدلی و انسجام در سایه اسلام و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و خلق اقتصاد مقاومتی است.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد که ایران با استفاده از ظرفیت‌هایی که در فراروی ملت بزرگ قرار خواهد گرفت در جایگاه بایسته‌اش قرار بگیرد و ان‌شاءالله گا‌م‌های با ثبات و مبتنی بر علم و تولید حداکثری و مصرف مدیریت شده را بردارد.

/ایسنا

Share