سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تشدید برخورد با سایت‌های فاقد مجوز در آستانه انتخابات مجلس/از فعالیت سایت‌های فاقد شناسنامه متاسفیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک روز بعد از هشدار معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد نسبت به مسدود کردن آنچه او سایت‌های خبری فاقد مجوز و بدون شناسنامه نامیده بود، سخنگوی این وزارتخانه هم از تشدید برخورد با این قبیل سایت‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز سه شنبه ۹ تیرماه در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل سالن اجتماعات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در تهران برگزار شد، در پاسخ به این سوال که با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس، سیاست وزارت ارشاد در برخورد با رسانه‌های فاقد مجوز چه خواهد بود و آیا بناست برخورد با این سایت‌ها تشدید شود؟، گفت: ما هم از اینکه تعدادی از سایت‌ها فعالیت می‌کنند که فاقد شناسنامه هستند، متاسفیم.

۱۷۲۶۱۲۹وی سپس با بیان اینکه البته ما قبلاً به آنها مهلت داده بودیم که بیایند خودشان را به صورت قانونی ثبت کنند و علیرغم پیگیری‌هایمان باز هم نیامده اند و تکلیف خودشان را معلوم نکرده اند، تاکید کرد: طبیعی است که باید در این خصوص برخورد قانونی و سلبی بشود و با کسانی که قانون را رعایت نمی‌کنند و قانون شکن هستند، برخورد قاطع صورت گیرد. این موضوع ربطی هم به انتخابات نداشته و قبلاً هم این برنامه وجود داشته است.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: عده ای از افراد، گروه های فشار و غیررسمی و جریانات بدون تعهد دوست دارند غیرمسئولانه بنویسند و خبر منتشر کنند که خُب این یک تخلف است. حالا انتخابات هم که نزدیک می‌شود، ممکن است این انتظار به وجود بیاید که می‌بایست برخورد با اینها جدیتر شود چرا که اگر فضا کنترل نشود، ممکن است آسیب‌های فراوانی در سطح جامعه به وجود بیاید.

نوش آبادی گفت: همانطور که یک روزنامه و نشریه باید مجوز داشته باشد، قطعاً باید یک سایت هم مجوز داشته باشد. اینها خودشان هم می‌دانند که باید قانونی عمل کنند ولی حاضر به انجام این کار و عمل ببه مسئولیت های خودشان نیستند.

وی با بیان اینکه جرائم مطبوعاتی هم مثل سایر جرایم قاببل پیگرد است، یادآور شد: قانون مطبوعات به قانون خبرگزاریها و سایتها هم تسری دارد و تشدید برخورد با سایت ها برای پییشگیری از حوادثی است که ممکن است در آستانه انتخابات تشدید شود. تنها راه این است که سایت‌ها به صورت شناسنامه دار  فعالیت کنند.

/مهر

Share