مرور روزنامه های صبح گیلان

تامینی:با قدرت در انتخابات شرکت می‌کنم/عصر تندروها از هر دو جناح به سرآمده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن تامینی گفت: با توجه به لطف وصف‌ناپذیری که مردم به من داشتند و با عنایت دوستان به این نتیجه رسیدم که با قدرت در انتخابات شرکت کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گیلان امروز , سوال جواب و گلچین امروز سه روزنامه ای بودند که با انتشار مصاحبه حسن تامینی،نماینده مردم رشت در مجالس هشتم و نهم از اعلام آمادگی وی برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر دادند.

بستر برای خدمتگزاری بیشتر فراهم شده است

tamini_7209 (1)دکتر تامینی در پاسخ به سوالی دربارهٔ شرکت یا عدم شرکتش در انتخابات مجلس دهم گفت: اگر منظور از شرکت، حضور در انتخابات است که همهٔ مردم ایران وظیفه دارند در انتخابات شرکت کنند و در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند؛ اما اگر مقصود کاندیداتوری است، بله، پس از بررسی‌های مکرر و مشورت‌گرفتن از مردم، متوجه شدم که مردم این کار را به من تکلیف کرده‌اند تا انشاءالله اگر مرا شایسته دانستند بار دیگر خدمتگزارشان شوم.

تامینی که سال گذشته گفته بود شاید به این نتیجه برسد که کاندیدا نشود، تاکید کرد: معتقدم نمایندگی مردم کار خطیری است و واقعاً مسوولیت سنگینی به دوش نماینده است به همین دلیل ترجیح دادم به دور از تصمیمات احساسی، ابتدا شرایط را ارزیابی کنم و ببینم آیا بستر برای خدمتگزاری به مردم فراهم شده است یا خیر. چون صرف گرفتن رأی از مردم و بی‌توجهی به مطالبات آن‌ها، نمایندگی نیست، خیانت است و من همیشه تلاش کرده‌ام نماینده‌ای خدمتگزار باشم.

نماینده مردم رشت در مجالس هشتم و نهم گفت: در دورهٔ قبل هم به همین شکل بود و با مشورت دوستان شرایط را بررسی کردیم. علی‌ایحال با توجه به لطف وصف‌ناپذیری که مردم به من داشتند و با عنایت دوستان به این نتیجه رسیدم که با قدرت در انتخابات شرکت کنم.

تامینی گفت: انشاءالله همین مردمی که مرا به شرکت در انتخابات ترغیب کردند، در انتخابات نیز از من حمایت خواهند کرد تا برای سومین بار خدمتگزار مردم شریف رشت شوم.

فضای سیاسی تغییر کرده است

دکتر حسن تامینی در توضیح بهبود فضا برای خدمتگزاری گفت: فارغ از بحث‌های هیجانی که دربارهٔ گذشته و حال کشور مطرح می‌شود، بسیاری از آماری که در مقایسه با سال‌های قبل مطرح می‌شود، واقعیت دارد، اما گذشته، گذشته است و باید چشم به آینده بدوزیم. خوشبختانه با روی کارآمدن دولت یازدهم فضای تعامل بین مجلس و دولت بیشتر شده است و این باعث شده فضای سیاسی مثبت‌تر شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه هیچ اختلافی بین مجلس و دولت نباشد تقریباً غیرممکن است. چون اساس کار این است که قوای مجریه و مقننه به اصطلاح قوانین را چکش‌کاری کنند تا خروجی مطلوب‌تری داشته باشیم. بنابراین اختلاف سر بعضی طرح‌ها را نمی‌توان به اختلاف مجلس و دولت تعبیر کرد.

نماینده مردم رشت دربارهٔ تفاوت رابطهٔ مجلس هشتم با دولت‌های دهم و یازدهم گفت: متاسفانه در دو سال پایانی دورهٔ آقای احمدی‌نژاد، رابطهٔ دولت و مجلس مخدوش شده بود و به نظر می‌رسید آقای احمدی‌نژاد با مجلس لج کرده. البته مجلس هم نه به اندازهٔ دولت دهم، بلکه در واکنش به لجبازی دولت، دچار این مشکل شده بود؛ اما خوشبختانه در این دولت فضا تلطیف شده، اختلافاتی اگر وجود دارد، کارشناسی است. خوشبختانه بدنهٔ دولت کارشناسی‌تر شده و در مورد طرح‌ها کمتر نشانی از منازعه سیاسی بین دولت و مجلس می‌بینیم. این بحث‌های کارشناسی نعمتی است که نتیجه‌اش به نفع ملت است.

عصر تندروها از هر دو جناح به سرآمده

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: البته در مجلس عدهٔ قلیلی هستند که هنوز پیام روشن مردم را از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ درک نکرده‌اند و همچنان بر طبل تندروی می‌کوبند.

اما قاطبهٔ مجلس از تندروها فاصله گرفته است و این به نفع کشور است. مردم از تندروی خسته شده‌اند. فرقی هم ندارد که تندروی از کدام جناح باشد. مردم به تعقل بیشتر رأی داده‌اند و ما باید به این خواسته به‌حق مردم احترام بگذاریم.

دکتر حسن تامینی دربارهٔ پیش‌بینی‌اش از ترکیب مجلس دهم گفت: واقعاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد. چون در انتخابات مجلس، علاوه بر مسائل کلان کشوری مسائل محلی نیز تاثیرگذار است. اما فکر می‌کنم اکثریت ترکیب مجلس دهم در اختیار میانه‌روها باشد؛ ترکیبی از میانه‌روهای هر دو جناح سیاسی.

پیگیری مسائل گیلان در مجلس

نماینده مردم رشت دربارهٔ پیگیری خواسته‌های مردم گیلان در مجلس گفت: همان‌طور که گفتم خوشبختانه شرایط کشور به سمت و سویی رفته که برنامه‌ریزی امکانپذیر شده است. ما در مجلس سعی می‌کنیم که مطالبه‌محور باشیم. ما حرکت‌های نمایشی کلنگ‌زنی انبوه طرح‌هایی که به نتیجه نرسیده‌اند را نمی‌پسندیم.

متاسفانه در دولت قبل این اتفاق افتاد و با کلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد امیدی واهی در دل مردم ایجاد شد، امیدها واقعی نبود، چون اصلاً برای اجرا و اتمام پروژه‌ها کارشناسی صورت نگرفته بود و حتا در بسیاری موارد بودجه در نظر گرفته نشده بود. به همین دلیل نه‌تنها در گیلان بلکه در اکثر نقاط کشور طرح‌های متعددی آغاز شده و در همان ابتدا نیمه‌کاره رها شده. این روند خوب نبود. بنابراین معتقدم ما نمایندگان نباید این راه را دنبال کنیم و امیدهای واهی در دل مردم ایجاد کنیم. باید با مردم صادق باشیم. پیگیری و به سرانجام رساندن سه پروژه بهتر از آغاز ۱۰ پروژه‌ای است که به سرانجام نرسند. من در مجلس وظیفه خودم می‌دانم که پیگیر نتیجه برای مردم گیلان باشم، نه وعده و وعید.

دکتر حسن تامینی، حلقهٔ گمشدهٔ توسعه در گیلان را سرمایه‌گذار خصوصی دانست و گفت: این حرف به معنای آن نیست که سرمایه‌گذاران خصوصی دوست ندارند در گیلان سرمایه‌گذاری کنند. اتفاقاً گیلان به شکل بالقوه بهشت سرمایه‌گذاران است، اما این پتانسیل به فعل نمی‌رسد. متاسفانه در گیلان سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهند. شاید در هیچ استانی به اندازهٔ گیلان، فرصت سرمایه‌گذاری سوخت نمی‌شود. دلیلش هم این است که متاسفانه برخی مدیران به جای اینکه به فکر منافع مردم باشند به فکر حفظ میز خود هستند و عجیب اینکه سرمایه‌گذار را رقیب میز خود می‌دانند. در کجای دنیا سرمایه‌گذار به میز مدیر دولتی چشم دوخته؟ باید این افکار باطل را از خود دور کنیم. مردم گیلان اگر نگوییم بافرهنگ‌ترین، یکی از بافرهنگ‌ترین مردمان کشور هستند و نگاه روشنی به بحث سرمایه‌گذار خصوصی دارند.

تامینی گفت: به حول قوه الهی تا روزی که مردم مرا شایسته خدمتگزاری بدانند، توسعه گیلان، اولویت اول زندگی من است. مردم گیلان حق بزرگی به گردن ما دارند.

انشاءالله چه در یک سال باقی مانده از مجلس نهم و چه در مجلس دهم – اگر عمری باقی ماند و مردم شریف رشت بار دیگر مرا شایسته خدمت بدانند – از هیچ تلاشی برای سربلندی مردم گیلان و سربلندی کشور فروگذار نخواهم کرد.

دولت به حمایت نیاز دارد

دکتر حسن تامینی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم به دولت کمک کنیم. باید کمی صبور باشیم زمانی که آقای روحانی سکان هدایت دولت را به دست گرفتند وضع اقتصادی کشور به هیچ‌وجه خوب نبود. امروز هم شرایط خوب نیست، اما بهتر از قبل است. تورم همچنان آزاردهنده است و همین‌طور بیکاری که خوشبختانه آقای رییس‌جمهور در نشست خبری اخیر خود وقتی دید خبرنگاران از او دربارهٔ اشتغال سؤال نمی‌کنند، راسا گفت که بیکاری مشکل مهمی است و دولت تلاش دارد اشتغال ایجاد کند.

نماینده مردم رشت گفت: دو سال از عمر دولت یازدهم گذشته و در این دو سال سیاست خارجی و حل پرونده هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه اولویت اصلی دولت بوده که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد. در این مقطع حساس دولت نیاز به همراهی مردم دارد. چندماه پیش‌رو، بسیار تعیین کننده است. فرصت برای انتقاد از دولت زیاد است، اما فعلاً باید از دولت و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای حمایت کنیم تا حق ضایع شده مردم ایران را پس بگیرند.

همه مردم گیلان، مشاوران من هستند

دکتر حسن تامینی دربارهٔ برنامه‌های خود برای مجلس دهم گفت: ببینید قرار نیست با شعار مردم را فریب دهیم. شعاردادن آسان است، اما چیزی که کم است برنامه عملی است. مردم شریف رشت مطمئن باشند که با برنامه به میدان خواهم آمد و برای تدوین برنامه‌ای جامع روی تک تک شهروندان حساب می‌کنم. شما اگر در طول این هفت سال به دفتر مراجعات مردمی بنده سر زده باشید دیده‌اید که چه‌قدر افکار و زندگی مردم این مرز و بوم برای من اهمیت دارد. نه من، نه هیچ‌کس دیگر بدون یاری و اعتماد مردم به هیچ جایی نخواهیم رسید. امیدوارم بتوانم نماینده خوبی برای مردم فهیم شهرستان رشت باشم.

 

۱ ۳۴۹۹۱ golntitled img_5592de5f43388 Pag1pdf21 solntitled

Share