استیضاح کارآمد و مثبت از نظر ندیمی

برخی در جلسه استیضاح فانی تریبون مجلس را به تریبون انتخاباتی خود تبدیل کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ندیمی گفت:سته‌ای از نمایندگان بیش از آنکه معلم‌ها برایشان اهمیت داشته باشند قصد داشتند در جلسه استیضاح صحبت‌های خود را مطرح کنند و تریبون مجلس را به تریبون انتخاباتی خود تبدیل کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ابوذر ندیمی درباره کارت زردهای متعدد وزرای دولت یازدهم و استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: ما می‌توانیم به استیضاح وزرا به دو صورت مثبت و منفی نگاه کنیم. استیضاح کارآمد و مثبت استیضاحی است که مشکلات و نقاط  تاریک میان دولت و مجلس را روشن کند.

nadimi_9261 (2)عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطر نشان کرد: استیضاح منفی به منفعت‌های فردی یا جناحی توجه دارد. دلایلی مثل کسب رای، فریب مردم، شعله‌ور کردن آتش‌های جناحی و یا ناکارآمد نشان دادن دولت  باعث می‌شود که نماینده‌ها وزریری را استیضاح می‌کنند.

ندیمی توضیح داد: در این استیضاح‌های مستمر مجلس بیش از همه متضرر می‌شود، زیرا استیضاح ناکارآمد هم نگاه‌ها را نسبت به مجلس بدبین می‌کند و از سوی دیگر همواره قسمتی از مسئولیت‌ها بر عهده مجلس است و این استیضاح‌ها به نوعی به خود مجلس نیز برمی‌گردد.

نماینده سیاهکل درمجلس اظهار کرد که استیضاح وزیر آموزش و پرورش ترکیبی از هر دو دیدگاه بوده است. عده‌ای از نمایندگان در حالیکه دولت را قبول دارند اما معلمان و حقوق ضایع شده‌ آنها برایشان اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد:  اما دسته‌ای از نمایندگان بیش از آنکه معلم‌ها برایشان اهمیت داشته باشند قصد داشتند در جلسه استیضاح صحبت‌های خود را مطرح کنند و تریبون مجلس را به تریبون انتخاباتی خود تبدیل کردند.

این نماینده اصولگرا توضیح داد: در مورد استیضاح‌ها باید به ترکیب نمایندگان درخواست کننده توجه کرد، و این ترکیب نمایندگان نشان خواهد داد که چه رویکردی به استیضاح وجود دارد.

ندیمی تاکید کرد: حال که وزیر آموزش و پرورش در جایگاه خود باقی مانده است، این انتظاراز دولت وجود دارد که تلاشش را برای رفع مشکلات معلمان بیشتر کند.

وی تصریح کرد: دولت باید برای کاهش نابرابری‌ها کاری بکند، زیرا این بی عدالتی است که کارمندی با کمترین زحمت  چندین برابر یک معلم حقوق دریافت کند.

این نماینده مجلس نهم افزود: در هر حال نمایندگان نباید خود را در برابر نظام و نیازهای واقعی آن قرار دهند، به دلیل اینکه بار دیگر در مجلس حاضر شوند. این رفتارها اخلاقی و ایمانی نیست و همچنین با شعار رهبری که همدلی میان دولت و مردم است، همخوانی ندارد.

/برنا

Share