مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد

بدهی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان گیلان به تامین اجتماعی/رشد ۲۰۰ درصدی مستمری بگیران/تعداد گیلانی های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،جمیل حق پرست مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان گفت: سازمان تأمین اجتماعی به صورت عمومی و غیر دولتی اداره می شود و منابع آن از محل حق بیمه های پرداختی بیمه شدگان و کارفرمایان تأمین می گردد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان به مناسبت ۲۵ تیر ماه روز تأمین اجتماعی صبح امروز در رشت برگزار شد.

photo_2015-07-10_15-36-06به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, جمیل حق پرست مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با تبریک هفته تأمین اجتماعی و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) به تبیین فعالیت های سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی به صورت عمومی و غیر دولتی اداره می شود و منابع آن از محل حق بیمه های پرداختی بیمه شدگان و کارفرمایان تأمین می گردد.

گستره تعهدات سازمان تأمین اجتماعی بصورت بلند مدت و کوتاه مدت است

حق پرست گستره تعهدات سازمان تأمین اجتماعی را دو قالب عمده عنوان کرد که  مورد اول گستره تعهدات بلند مدت مشتمل بر انواع مستمریهای بازنشستگی ،کار افتادگی و بازماندگان ،تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری ،غرامت بارداری ،کمک هزینه ازدواج ،کمک هزینه کفن و دفن ،هزینه سفر مسافر ،کمک هزینه وسایل پزشکی و مقرری بیمه بیکاری در کنار ارائه خدمات درمانی مستقیم در مراکز ملکی بصورت رایگان و غیر مستقیم در مراکز طرف قرارداد عمده ترین بخشهای تعهداتی سازمان را شامل می گردد.

برنامه های سازمان تأمین اجتماعی در هفته تأمین اجتماعی
مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه ،حضور گسترده مدیران و پرسنل تأمین اجتماعی در راهپیمایی روز جهانی قدس و نماز جمعه ،برگزاری نشست مشترک با شرکای اجتماعی ،بازدید از آسایشگاه معلولین و سالمندان ،دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر تأمین اجتماعی ،بازدید از شرکتها و کارخانجات شهر صنعتی رشت و دیدار با کارگران و کارفرمایان ،عیادت از بیماران بستری شده در بیمارستان رسول اکرم (ص) ،برگزاری مراسم گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی و تجلیل از کارفرمایان نمونه و منتخبین شرکای اجتماعی و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهداء و تجدید میثاق با آرمانهای آنان را از برنامه های سازمان تأمین اجتماعی در این هفته دانست.

یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۳۴ نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی استان گیلان هستند
جمیل حق پرست تأمین اجتماعی استان گیلان را جزو ادارات تیپ یک کشور دانست و گفت: تأمین اجتماعی استان گیلان دارای ۲۵ شعبه اجرایی ،۹ شعبه اقماری و ۴ کارگزاری رسمی و ۷۳۸ نفر پرسنل عهده دار خدمات به بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر از جمعیت استان می باشد.
وی تعداد بیمه شدگان تحت پوشش تأمین اجتماعی اجتماعی را ۳۷۴ هزار ۸۳۳ نفر و همچنین تعداد مستمری بگیران را ۹۷ هزار و ۸۳۸ نفر اعلام کرد و در مجموع افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی استان را به همراه با افراد تحت تکلفشان یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۳۴ نفر عنوان کرد که حدود ۴۵ درصد افراد استان را شکل می دهد.
این مسئول مجموع تعهدات انجام شده در حوزه ی بیمه ای در سال ۹۳ را ۱۱ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال ذکرد کرد که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است. وی همچنین مجموع تعهدات سه ماهه اول سال جاری را بیش از ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر نمود.

بدهی کارفرمایان استان گیلان به سازمان تأمین اجتماعی
وی اظهار داشت: بدهی کارفرمایان استان گیلان بر اساس  آخرین بیلان اخذ شده را بیش از ۲ هزار ۲۹۰ میلیارد ریال و همچنین وضعیت منابع درآمدی ناشی از حق بیمه در سال گذشته مجموعاً ۸هزار ۲۴۸ میلیارد ریال که می باشد.

گزارش عملکرد سال ۹۳ سازمان تأمین اجتماعی در بخش بیمه
جمیل حق پرست ارائه خدمات غیر حضوری شده در بستر اینترنت ،برگزاری اولین المپیاد ورزشی بازنشستگان کل کشور در گیلان ،اعزام پنجمین کاروان زیارتی بازنشستگان استان به مشهد مقدس ،امکان بهره برداری از نرم افزار اطلاع رسانی تأمین همراه ،افزایش ۲۸ درصدی بازرسی های کارگاهی نسبت به مصوب ابلاغی ،صدور بیش از ۶۵۰ هزار جلد دفترچه درمانی ،بهره گیری بیش از ۳۱ هزار شهروند گیلانی از خدمات مراکز مشاوره تآمین اجتماعی استان در بخش بیمه ای ،دریافت و صدور بیش از ۵۶ هزار لیست و فیش حق بیمه در اسفند ۹۳ ،رشد ۲۰۰ درصدی مستمری بگیران استان گیلانی نسبت به سال ۸۰ را از دیگر فعالیت های صورت گرفته توسط سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۳ دانست.

بخشنامه ها و قانون جدید ارسال شده به سازمان تأمین اجتماعی
وی قانون حمایت از خانواده که در آن زن مستمری بگیر پس از ازدواج مجدد همچنان مستمری دریافت می کنند و بازنشستگی پیش از موعد را از بخشنامه ها و تعهدات جدید سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان در رابطه با بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت نیز گفت: بخشنامه این موضوع صادر شده است و کارمندان دولت در صورت مرد بودن با ۲۵ سال سابقه کار و و زنان با ۲۰ سال سابقه می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

برنامه های سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان در سال ۹۴
حق پرست ثبت نام  تحت پوشش قرار دادن  شاغل در بخش ساختمانی استان گیلان ،بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت ،امکان مشاهده ریز بدهی کارفرمایان از طریق سایت ،توسعه فیش های الکترونیکی ،اعزام کاروان های زیارتی ،احداث دو شعبه اجرایی در رستم آباد و رشت ،نوسازی ساختمان های فرسوده تأمین اجتماعی ،احداث ساختمان جدید تأمین بندر انزلی ،احداث ساختمان اداری-درمانی در آستانه اشرفیه ،احداث ساختمان اداری بندر کیاشهر ،خرید زمین و ساخت ساختمان شعبه یک رشت ،ساخت ساختمان جدید اداری و درمانی جدید لاهیجان و ایجاد پنجمین کارگزاری در شهر رشت را مهمترین فعالیت های سازمان تأمین اجتماعی در سال ۹۴ عنوان کرد.

 
Share