استاندار اردبیل:

بحث الحاق آستارا به اردبیل متعصبانه بوده و علمی نیست/نباید اجازه داد صحبت‌های تبلیغی عده‌ای در جامعه انتشار یابد/اردبیل تنها وظیفه نگهداری ۲۲ کیلومتر از راه منتهی به گردنه حیران را برعهده دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار اردبیل گفت: مطرح کردن موضوع الحاق شهرهای آستارا و سراب به استان اردبیل برگرفته از نگاه تعصب منطقه‌ای بوده و علمی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار اردبیل گفت: مطرح کردن موضوع الحاق شهرهای آستارا و سراب به استان اردبیل برگرفته از نگاه تعصب منطقه‌ای بوده و علمی نیست.

downloadمجید خدابخش در جلسه‌ای در جمع خبرنگاران اردبیل افزود: بحث الحاق آستارا به اردبیل چندین سال است که از طرف برخی نمایندگان استان مطرح می‌شود و حتی برنامه‌هایی نیز در این خصوص اجرا کرده‌اند، در حالی‌که انجام این کار نیاز به طی فرایندی دارد که با نظرخواهی و برگزاری چند نشست قابل اجرا نیست.

وی با بیان اینکه گام برداشتن در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی اردبیل مهمترین هدف ماست، تصریح کرد: پیوستن آستارا و سراب به اردبیل نه در اولویت کاری استان است و نه قصد اجرای چنین کاری را دارد.

خدابخش عنوان کرد: در تقسیمات کشوری از تونل به بعد مربوط به حوزه شهرستان آستارا‌ست و استان اردبیل تنها وظیفه نگهداری ۲۲ کیلومتر از راه منتهی به گردنه حیران را برعهده دارد که با استقرار دو راهدار خانه و پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان صورت می‌گیرد.

استاندار اردبیل افزود: اداره راه اردبیل مامور پاکسازی این جاده است و بعد از آن هیچ رویدادی در این راه حتی ویلاسازی و دخل و تصرف زمین‌ها به استان اردبیل مربوط نیست و برعهده استان گیلان است.

خدابخش با بیان اینکه استان اردبیل در منطقه آستارا بدون هیچ نفع و چشم داشتی تنها ارائه خدمات می‌کند، بیان کرد: گاهی مطالبی از زبان مسئول عالی استان مبنی بر الحاق آستارا به ‌اردبیل در نشریات و خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود که باید اعلام کنم همه آنها کذب است، چرا که موضوع ریشه علمی ندارد.

وی در مورد الحاق سراب به اردبیل نیز گفت: زمانی که اردبیل استان می‌شد، پیوستن سراب به اردبیل مطرح بود، ولی متاسفانه مسئولان وقت به دلیل سرگرم شدن سر انتخاب نام استان این مسئله را مهم نشمردند و اکنون بعد از تقسیم و استان شدن در این باره کاری نمی‌توان کرد.

خدابخش با بیان اینکه وارد شدن به این بحث حساسیت را در بین مردم و مسئولان آن شهرستان‌ها زیاد می‌کند، افزود: هر زمان تمام شهرها و روستاهای خود استان اردبیل به رفاه و امکانات کامل رسید، مطرح کردن الحاق سایر شهرها شاید جا داشته باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه همه ما باید با اتحاد به فکر توسعه استان باشیم، تصریح کرد: نباید اجازه داد صحبت‌های تبلیغی عده‌ای که پایه علمی ندارد و توهمی بیش نیست، در جامعه انتشار یابد.

/ایسنا

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی
Share