در تلاشیم از رنج کشاورزان بکاهیم

بازدید سرزده استاندار گیلان از شالیزارهای آستانه و لاهیجان/خشکسالی امسال نسبت به سال ۹۳ به مراتب سنگین تر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان ظهر امروز به صورت سرزده از شالیزارهای آستانه اشرفیه و لاهیجان بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت آب رسانی کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان ظهر امروز به صورت سرزده از شالیزارهای آستانه اشرفیه و لاهیجان بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت آب رسانی کشاورزی قرار گرفت.

در این بازدید که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرمانداران آستانه و لاهیجان ، مدیرعامل آب منطقه ای و جمعی از مدیران استانی و محلی استاندار را همراهی می کردند،دکتر نجفی در گفتگو با کشاورزان منطقه و گزارش مسئولان در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کم آبی کشاورزی قرار گرفت.jpg4257

استاندار با اشاره به اینکه از سال گذشته اقدامات مختلفی به منظور مقابله با خشکسالی در استان آغاز شد گفت: میزان خشکسالی کشاورزی امسال نسبت به سال ۹۳ که بازهم با خشکسالی مواجه بودیم به مراتب سنگین تر است و تمام تلاش ما این بوده تا حتی یک هکتار از مزارع بی آب نمانند.

 نماینده عالی دولت در گیلان مدیریت بحران کم آبی را از کارهای مهم مسئولان استان دانست و افزود: آب منطقه ای و جهاد کشاورزی علی الخصوص فرمانداران،بخشداران و شوراهای شهر و روستا در این امر باید حضوری موثر و قوی ترداشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته فرماندار رشت نیز تا پاسی از شب با حضور در روستاهای حوزه شهرستان رشت گزارش دقیق بازدید از شالیزارها و وضعیت موجود را به بنده ارائه نمود.
وی با بیان اینکه مشکلات و رنج های مشکلات را درک می کنیم و برای آنها برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت داریم گفت: با توجه به کم آبی که در برخی از روستاهای اطراف رشت،آستانه اشرفیه و لاهیجان وجود دارد آب منطقه ای موظف شده است تا زمانی که آب تمامی مزارعی که دچار مشکل شده اند،تأمین نگردد با رصد موقعیتهای مختلف منطقه روند این مرحله از آب رسانی را قطع نکنند.
دکتر نجفی به استفاده کشاورزان از امکانات شخصی خود اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به قیمت تمام شده بالای برنج در تلاشیم از رنج کشاورزی که با عشق در حال فعالیت در مزارع و به محصول آن امیدوار است،بکاهیم.
وی همچنین به توزیع ۶۸۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزی از ابتدای امسال اشاره کرد و افزود: کشاورزان نیز با مدیریت مصرف در تأمین آب مزارع کشاورزی با مدیران کمال همکاری را داشته باشند.
jpg4254 jpg4255 jpg4256 jpg4259

Share