از گوشه و کنار سیاست در گیلان

اولین امام جمعه منصوب امام(ره) در گیلان درگذشت/گیلان چه تعداد سایت غیرمجاز دارد؟/محتوای نامه نماینده رشت به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح/دلایل مدیر سابق استانداری برای کاندیداتوری/خواسته هواداران داماش از نمایندگان

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

اولین امام جمعه منصوب امام(ره) در گیلان درگذشت

۹۵-۲۰۰x200به گزارش واران نیوز: حجت الاسلام عبدالعظیم یکتا ساعاتی پیش به دلیل کهولت سن درگذشت.

شایان ذکر است ایشان اولین امام جمعه منصوب از طرف امام خمینی در استان گیلان، سال ۱۳۶۱ بود.

امام جمعه صومعه سرا گفت: پیکر حجت الاسلام عبدالعظیم یکتا ساعت ۱۱ صبح پنجشنبه ۱۱ تیر ماه از رو بروی سپاه شهرستان تشییع و در مسجد جعفری (مصلی) دفن می‌شود.

حجت الاسلام عبدالعظیم یکتا در سال ۱۳۰۶ در خانواده ای مذهبی در شهر صومعه سرا متولد شد. پدرش شیخ موسی از روحانیون صومعه سرا و یک مبلغ بر جسته بود. وی دوران ابتدائی خود را در صومعه سرا گذراند و برای تحصیل علوم دینی نخست به رشت و سپس به شهر مقدس قم رفت.

او در دوران پایان تحصیل که در محضر آیت الله بروجردی بود رساله ایی به زبان عربی از درسهای این استاد به رشته تحریر در آورد. دروس فلسفه و تفسیر را در محضر علامه طباطبائی گذراند و دروس فقه و اصول را نیز در کلاس های امام خمینی (ره) با موفقیت به پایان رساند.

 گیلان چه تعداد سایت غیرمجاز دارد؟

shabnamehپروژه مقابله با سایت های خبری غیرمجاز که عمدتا در راستای شایعه پراکنی، دروغ و تهمت و ریختن آبروی افراد فعالیت می کردند از سال پیش کلید زده شده است و در این راستا تعداد بسیاری از سایت های فعال در فضای مجازی موفق به اخذ مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد شده اند اما همچنان تعداد بسیاری از سایت های خبری به دلایل متعدد تاکنون اقدامی برای کسب مجوز نکرده اند و این موضوع در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی موجبات نگرانی نهادهای نظارتی و وزارت ارشاد را فراهم آورده است.
استان گیلان با توجه به سابقه بالای مطبوعاتی یکی از استان هایی است که شاید بیشترین تعداد سایت غیرمجاز را داشته باشد,هم اکنون حدود ۶۰ رسانه فاقد مجوز در استان گیلان مشغول فعالیت هستند که بخشی از آنها در حال طی مراحل اداری برای کسب مجوز هستند اما بخشی بزرگی از آنها هرگز به دنبال فعالیت قانونی نرفته و عملا مصداق بارز شبنامه الکترونیک می باشند و اساسا برای این متولد شده اند که به بنگاه خبرپراکنی علیه مدیران و مسئولان تبدیل شوند. این سایت ها  معمولا با اسامی دهن پرکنی چون خبرگزاری , شبکه اطلاع رسانی , پایگاه خبری تحلیلی و…;و با شعار توسعه استان و آزادی اطلاعات با حمایت مالی و معنوی صاحبان زر و زور و تزویر به وجود آمده اند و عملا فضایی تخریبی و خلاف آموزه های اسلامی در سطح استان برای رسیدن به مقاصد شوم اربابان خود ایجاد کرده اند.
با توجه به اینکه سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز از وجود چنین سایت های ابراز تاسف کرده و بر برخورد جدی با سایت های بدون شناسنامه و اجاره ای تاکید کرده است امید می رود در سطح استان با همکاری مدیران فرهنگی و نهادهای نظارتی و قضائی شاهد پاکسازی عرصه اطلاع رسانی از این گونه سایت ها باشیم.

محتوای نامه نماینده رشت به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در نامه ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواستار اعطای امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برای شهدا ی ارتش اعم از بازنشسته و غیربازنشسته  شد. متن نامه نماینده شهرستان رشت به شرح ذیل است:

برادر ارجمند سردار سرلشکر دکتر فیروزآبادی

 سلام علیکم

IMG_20150623_112809-300x180احتراماً ، چنانچه مستحضرید مطابق ماده (۲۸) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب مورخ ۰۲/۱۰/۱۳۹۱ کلیه دستگاه های مشمول قانون مکلفند نسبت به اعطای امتیازات دیپلم به شهدا و مفقودان زیر دیپلم و احتساب مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر به کلیه شهدا و مفقودان دارای مدرک دیپلم و بالاتر همانند جانبازان و آزادگان اقدام و حقوق و مزایای آنان را مطابقت نمایند. در این خصوص با عنایت به اجرای قانون و اعمال قانون و اعمال ماده مذکور برای شهدای مستخدم، شهدا عزیز ارتش اعم از بازنشسته و غیربازنشسته کماکان از امتیازات ارتقا مدرک تحصیلی ( موضوع ماده مذکور) بی بهره می باشند. خواهشمند است در پاسخگویی به پیگیری خانواده های محترم شاهد دستور فرمایید در خصوص فوق اقدام لازم معمول نمایند.

قبلا از عنایت ویژه حضرتعالی نسبت به قشر معزز ایثارگران کمال امتنان و تشکر را دارد.

تکذیب تولد شش قلوها در آستانه‌اشرفیه

خبر تولد شش قلوها در آستانه‌اشرفیه توسط رئیس بیمارستان کوثر تکذیب شد.

به گزارش آستان‌خبر، چندوقتی است که در فضای مجازی خبری مبنی بر تولد شش قلوها در بیمارستان کوثر آستانه‌اشرفیه دست به دست می‌چرخد.

خبر کذبی که به هیچ وجه منبع آن مشخص نشده است.

باید دید که بانیان اشاعه این خبر خلاف واقع به دنبال چه هستند.

دلایل مدیر سابق استانداری برای کاندیداتوری در انتخابات

عزیز پورعزیزی مدیر کل سابق امور اجتماعی استانداری گیلان و یکی از کاندیدای بالقوه انتخابات آتی مجلس از حوزه تالش,ماسال و رضوانشهر در گفتگو با ماسال نیوز در خصوص هدف خود از ورود به عرصه انتخابات می گوید:یکی از دلایل درخواستهای مردمیست. در واقع خواست و اراده مردم باعث شده که من برای ورود به انتخابات مصمم تر شوم و بخش دیگر هم احساس تکلیفی است که جهت بکارگیری  تجربیات اطلاعات و اشرافیتی که در سطح استان و کلان از تمامی ظرفیتها، زیر ساختها و امکانات دارم را بکار گیری کرده و با ایجاد یک اجتماع در خدمت مردم باشم.

خواست و اراده دلسوزان به شهرستان باعث شده است من جهت ورود مصمم تر شوم. فردی که قرار است وارد انتخابات شود اینها لازمه کار است تخصص و کار آمدی؛ تعهد به انقلاب و نظام شجاعت و قاطعیت بر سر منافع مردم؛ پاکدستی و عدم آلودگی به ویژه خواری و رانت خواری. شرایط ۳ شهرستان به گونه ای است که مردم عمیقا منتقد آن هستند وضعیت فعلی عملکرد در این شهرستانها چندان موفقیت و دستاوردهایی در پی نداشته و وضعیت بیکاری نیز روند فزاینده به خود گرفته است انتظار طبیعی مردم این است که دستهای قدرتمند نجات از آستین  شخصیت آزمون دیده بیرون بیاید و بتواند وضعیت موجود شهرستان را تغییر دهد.

خواسته هواداران داماش از نمایندگان مجلس

resized_Damashjpgهواداران داماش گیلان به مجمع نمایندگان استان گیلان نامه ای نوشته اند که متن آن به شرح ذیل است:
قصه همان ماجرای همیشگی باشگاه داماش گیلان است. بارها نوشته ایم از اهمیت وجود این تیم و تاثیرش بر سلامت و بهداشت روان عمومی جامعه گیلان و اهمیتش در حفظ یک پارچگی و ایجاد شور و نشاط عمومی و…
و بارها گفته ایم که چشم هایمان پر از اشک، قلب هایمان شکسته، ذهنمان مضطرب و امیدمان نا امید شده است و این بار با استعانت از خداوند، چشم امید به همیاری شما فرزندان برگزیده و متخب استان داریم.

این بار خطاب به شما می نویسیم و از شما تقاضا می کنیم چون در این برهه حساس، بستر خدمتگذاری بیشتر شما به مردم فهیم و با فرهنگ گیلان و هواداران پرشور تیم مرکز استان فراهم شده است. این بار یاد آور می شویم تا از نظر شرعی و عرفی تکلیفی باشد بر شما، که برخواسته از رای ما و نمایندگان منتخب مردم استان گیلان هستید.
آن چه بر باشگاه داماش گیلان گذشته و جایگاهی که در میان مردم استان دارد، بر هیچ کس پوشیده نیست و نیاز به شرح و توضیح ندارد. شما از تمام وضعیت و شرح رفته بر این باشگاه و بلاتکلیفی و بی پولی برای ادامه حیات و سرکشتگی هوادارن بی شمارش مطلعید و بیش از این گفتن تکرار مکررات است و گرفتن وقت با ارزش شما عزیزان که متعهد به انجام وظایف نمایندگی هستید.
حال که مدیران باشگاه داماش گیلان، طی نامه ای آمادگی خود را برای واگذاری باشگاه به استان اعلام نموده اند و مسوولین اجرایی استان نیز هم صدا با مردم و هواداران بی شمار و پر شور این تیم محبوب، خواستار حل مشکلات و فراهم شدن بستر مناسب برای ادامه حیات و تعیین تکلیف هرچه سریعتر این تیم محبوب هستند، از شما نمایندگان محترم تقاضا داریم بر محبت و یاری تان به مردم استان در حل این مشکل بیش از گذشته بیفزایید و همچنین بهتر به سوگند و رسالتی که برای خدمت به مردم ایران و گیلان خورده اید و تکلیف شرعی خدمت رسانی به استان عمل کنید و به عنوان فرزندان این دیار سرسبز اما محروم، گام بزرگی برای حل مشکلات تیم داماش گیلان و هواداران پرشورش بردارید.
خواست ما از شما مجمع محترم نمایندگان استان گیلان، با توجه به استانی شدن انتخابات مجلس در دوره های آینده این است که دست در دست مسوولین اجرایی و هواداران پرشور تیم مرکز استان گذاشته و با رایزنی هایتان با مسوولین کشوری و هیات محترم دولت، با تشویق و ترغیب کارخانجات موفق و سرمایه گزاران متدین و مسوولیت پذیر و شرح اهمیت و وجود این باشگاه در میان مردم استان گیلان و مزایای سرمایه گذاری در این استان و این باشگاه، خریدار و یا اسپانسر مناسبی را برای باشگاه انتخاب نموده و با نظارت و همراهی تان بستری را فراهم نمایید تا مشکل چندین ساله استان بر طرف شود و گام بلندی را در زمینه اعتلای ورزش و فوتبال این استان بردارید و نام نیک تان را برای همیشه در تاریخ و اذهان عمومی مردم استان گیلان ثبت نمایید.

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share