در پنج سال گذشته اتفاق افتاد:

انهدام نه لابراتوار تولید شیشه در گیلان/کشف حدود ۱۲ تن انواع مواد مخدر در استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده انتظامی گیلان از انهدام ۹ لابراتوار تولید شیشه و کشف یک‌هزار و ۲۰۹ لیتر مواد پیش‌ساز مواد مخدر در مدت پنج سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده انتظامی گیلان از انهدام ۹ لابراتوار تولید شیشه و کشف یک‌هزار و ۲۰۹ لیتر مواد پیش‌ساز مواد مخدر در مدت پنج سال گذشته در این استان خبر داد.rahmati-ghaed_9197

ابراهیم قائد رحمتی با اشاره به اقدام‌های انجام شده توسط پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر در مدت پنج سال گذشته در گیلان اظهار کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی، پاکسازی نقاط آلوده، جمع‌آوری معتادان پر خطر، کنترل محورهای مواصلاتی و بهره‌گیری هدفمند از شبکه انتظامی از اقدام‌های پلیس در مبارزه با مواد مخدر است.

وی به انجام اقدام‌های فنی و مقابله با باندهای مواد مخدر و قاچاقچیان در گیلان اشاره کرد و افزود: مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر و پیش‌سازها، برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر صنعتی، پاکسازی محیط از اعتیاد در جامعه و حضور گسترده عوامل گشت‌های محسوس و نامحسوس از طرح‌های اجرایی انجام شده در استان است.

قائد رحمتی با تاکید بر ناامن کردن محیط به منظور پیشگیری از توزیع آشکار مواد مخدر در گیلان، بیان کرد: تشدید دستگیری عوامل اصلی و برخورد با باندهای اصلی و توزیع مواد مخدر، فعال کردن مراکز شاهد با همکاری نیروهای ناجا، فعال کردن ستاد خبری پلیس و آموزش همگانی پیشگیری از اعتیاد به‌ویژه در مدارس استان پیگیری شده است.

رئیس پلیس گیلان از کشف ۱۱ تن و ۹۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مدت پنج سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: شاهد رشد ۷۴ درصدی کشف مواد مخدر نسبت به مدت پنج سال ماقبل آن در گیلان هستیم.

وی به دستگیری ۷۷ هزار و ۵۵۶ نفر معتاد، نگه‌دارنده، توزیع‌کننده و قاچاقچی مواد مخدر در مدت پنج سال گذشته در گیلان اشاره کرد و گفت: ۸۸ درصد در دستگیری‌ها رشد داریم.

قائدرحمتی با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای اصلی و سرباندهای مواد مخدر در گیلان دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: تعدادی از دستگیرشدگان با احکام دستگاه قضایی استان به سزای عمل خود رسیدند.

فرمانده انتظامی گیلان انهدام ۲۸۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر را از اقدام‌های پلیس در مدت پنج سال گذشته در گیلان عنوان کرد و یادآور شد: در مدت مذکور یک‌هزار و ۶۰۰ مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان اجرایی شده و ۴ تن و ۶۵۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این طرح‌ها کشف و ضبط شده است.

وی از انهدام ۹ لابراتوار تولید شیشه در گیلان خبر داد و اظهار کرد: در مدت پنج سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۹ لیتر مواد پیش‌ساز در استان کشف شده است.

قائدرحمتی با اشاره به پاکسازی ۱۲۵ نقطه آلوده در گیلان، بیان کرد: تعداد ۱۲۶ نمایشگاه در راستای پیشگیری از اعتیاد در استان دایر شده است.

/فارس

Share