در جریان بازدید از ساختمان مركزي صندوق كارآفريني اميد گيلان مطرح شد

انتقاد استاندار از پارک علم و فناوری گیلان:می توانیم در حد ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در استان سرمایه گذاری کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار با حضور در ساختمان مرکزی صندوق کارآفرینی امید گیلان ضمن بازدید از شعبه رشت این صندوق و نیز قسمتهای مختلف از نزدیک با مراجعه کنندگان و کارآفرینان گفتگو و در جلسه مدیران استانی این صندوق شرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار با حضور در ساختمان مرکزی صندوق کارآفرینی امید گیلان ضمن بازدید از شعبه رشت این صندوق و نیز قسمتهای مختلف از نزدیک با مراجعه کنندگان و کارآفرینان گفتگو و در جلسه مدیران استانی این صندوق شرکت کرد.

jpg4262دکتر نجفی در جمع مدیران صندوق کارآفرینی امید گیلان با اشاره به فعالیتهای هدف دار و موثر صندوق کارآفرینی امید استان گفت: گزارشات واصله حاکی از رضایتمندی ارباب رجوع از تسریع در پرداخت تسهیلات و نیز تکریم آنان است.
وی ریشه برخی از نابسامانی ها و ناهنجاری های موجود در جامعه را مربوط به حوزه اشتغال و عدم درآمد کافی در جوانان دانست و افزود: با حداکثر بهره وری از منابع در اختیار و هدایت صحیح آن می توان با ایجاد اشتغال و توسعه این بخش در رفع مشکلات مردم گام موثری برداشت.

 نماینده عالی دولت در گیلان بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال در بین جوانان استان را حضور در بخش های صنعت، کشاورزی،مشاغل خانگی،گردشگری عنوان و خاطر نشان کرد: بخش گسترده ای از اشتغال استان باید دریامحور باشد که در سفر رئیس جمهور به گیلان برای پرورش ماهی در قفس رقم خوبی اختصاص پیدا کرده است.
وی همچنین به امکانات موجود در معاونت فناوری رئیس جمهور اشاره و تصریح کرد:انتظار ما از پارک علم و فناوری استان زیاد است و هم اکنون به صورت جدی ورود پیدا نکرده است و پس از دیدار با معاون فناوری رئیس جمهور نتایج خوبی در جهت استفاده از امکانات مشاهده نگردیده است در حالیکه می توانیم در حد ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در استان سرمایه گذاری کنیم.
رئیس کارگروه اشتغال استان به شکوفایی ایجاد شده در صنعت فرش اشاره کرد و افزود: شادابی هایی که با کمک صندوق کارآفرینی امید در تعاونی های فرش  اتفاق افتاده امیدوار کننده است تا خانواده ها همانند قدیم در کنار یکدیگر از این فرصت ها بهره مند شوند .

 وی ظرفیت های موجود در بخش های کشاورزی گیلان برای ایجاد اشتغال را بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: محصولاتی مانند گل گاوزبان،بادام زمینی،فندق،ابریشم هرکدام فرصت های بسیاری در خود دارند که می توانند در ایجاد اشتغال نقش موثری ایفا کنند و در بخش گل و گیاه نیز برای جبران ضرر ایجاد شده در برف ۸۳ و بازسازی آن نیز صندوق باید به صورت جدی وارد شود.

در این نشست رئیس صندوق کارآفرینی امید استان ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در سال ۹۳ گفت: در خصوص صنعت فرش تفاهم نامه ای با ارزش دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان با اداره کل صنعت،معدن و تجارت منعقد شده است و نیز ۵ میلیارد تومان به عنوان پشتوانه صنعت فرش اختصاص پیدا کرده است تا با برند گیلان تولید شود.

محمدمهدی پتکی با اشاره به اینکه در هر کجا که ضرورت حضور صندوق توسط استاندار تشخیص داده شودما وظیفه خود می دانیم در جهت کمک به استان حاضر شویم افزود: در سفر رئیس جمهور به گیلان هشت هزار نامه به صندوق ارجاع شده است که در حال انجام است و در سال ۹۴ نیز تعداد هزار و۴۵۵ مورد تسهیلات ازدواج به زوجین جوان در تعهد صندوق است که باید پرداخت شود.
jpg4263

Share