درخواست اعزام 700 جنگجوی فلسطینی به یمن

انتشار جزئیاتی از دیدار خالد مشعل و پادشاه عربستان/خیانتی جدید در راه است؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ا«جمال بن» از اعضای گروه شاهزادگان آزاده که مخالف نظام آل سعود است، جزئیات دیدار ولیعهد عربستان و «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حرکت حماس را که در عربستان برگزار شد، افشا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ا«جمال بن» از اعضای گروه شاهزادگان آزاده که مخالف نظام آل سعود است، جزئیات دیدار ولیعهد عربستان و «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حرکت حماس را که در عربستان برگزار شد، افشا کرد.

۴b986959ae888757a4ddd8a3bf4fc79a«جمال بن» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: خالد مشعل درخواستی برای دریافت ماهیانه ۲۰ میلیون دلار جهت تامین هزینه‌های دولت حماس در غزه را تقدیم دولت عربستان کرد و منشیِ بن سلمان به او قول پیگیری داد.

وی اضافه کرد: محمد بن سلمان از خالد مشعل درخواست کرد که ۷۰۰ جنگجوی فلسطینی را که دوره‌های آموزشی نظامی حزب الله را گذرانده‌اند، اجاره کند، چون تنها آن‌ها قادر به مواجهه با حوثی‌ها هستند.

این شاهزاده سعودی در ادامه آورده است: خالد مشعل پاسخ داد که انتقال ۷۰۰ جنگجو از غزه به عربستان یک خلاء امنیتی را در غزه به وجود می‌آورد که به گروه‌های وابسته به ایران، فرصت پُر کردن این خلاء را پیدا می‌کنند.

جمال بن افزود: مشعل به بن سلمان پیشنهاد داد به جای آنکه جنگجویان فلسطینی را به عربستان منتقل کند، ارتش عربستان را با شیوه‌های جنگی حزب الله آموزش دهد.

وی در ادامه آورده است: پیشنهاد دیگر خالد مشعل این بود که شیوه کمین گذاری حزب‌الله در کوهستان را به نیروهای نظامی عربستان آموزش دهد تا آنها بتوانند با استفاده از این شیوه حوثی‌ها را در کوهستان‌های مرزی بین یمن و عربستان به دام بیاندازند.

این شاهزاده سعودی تصریح کرد: اما محمد بن سلمان تمام پیشنهادات خالد مشعل را رد کرد و گفت که او تنها جنگجویان فلسطینی آماده جنگ و آشنا به تکنیک‌های حزب الله را می‌خواهد تا آنها را به مرزها و شاید عدن ارسال کند.

جمال بن اضافه کرد: در همین زمینه مساله فرار سربازان عربستان از پایگاه‌های نظامی در مناطق مرزی در هنگام درگیری‌ها مورد بحث قرار گرفت و محمد بن سلمان گفت که او سربازانی را می‌خواهد که از صحنه جنگ فرار نکنند.

وی خاطرنشان کرد: این دیدار با وعده خالد مشعل درباره جواب دادن به درخواست اجاره جنگجویان تا دو هفته دیگر به پایان رسید، در حالی که منشی بن سلمان هم به مشعل جواب داد که در خواست دریافت ۲۰ میلیون دلار به صورت ماهیانه هم در حال بررسی است.

گفتنی است که خالد مشعل در این سفر برای اولین با «سلمان بن عبد العزیز آل سعود» پادشاه کنونی عربستان سعودی و دیگر مقامات این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

/ابنا

Share